احیای اسلام ، که در شبه جزیره عربستان بر اساس آموزه های مقدس و روشنگری از صدها سال پیش تأسیس شده است ، اکنون به یک مکتب پر جنب و جوش تبدیل شده است که تحولات شگرفی در سراسر جهان ایجاد کرده و به روح تکامل بشر پاسخ داده است . جمهوری اسلامی و عملکرد مثبت و قابل قبول آن می تواند نمونه خوبی از تکامل این مکتب در سراسر جهان باشد.
بنابراین ، اگر رسیدن به اجماع در مورد تحولات اجتماعی براساس ماهیت انسانی و مبانی دینی ضروری باشد ، یافتن مشکلاتی که باید در زندگی شخصی ، اجتماعی و سیاسی جامعه بشری تغییر پیدا کنند دشوار نیست.
هاجر هیل معتقد است که این تغییر اساسی باید از سیستم آموزش و پرورش آغاز شود ، که همواره کار اصلی پیامبران بزرگ بوده است. تعداد زیادی از فارغ التحصیلان فاقد مهارت ، دانش حرفه ای و توانایی تحول باعث از بین رفتن جان و سرمایه جبران ناپذیر شده اند به نظر می رسد این تحول عظیم عقلانی باید برای نجات جامعه از مؤسسات آموزشی مانند خانواده ها ، مدارس و دانشگاه ها آغاز شود. آمار نشان می دهد که تعداد افراد تحصیل کرده در کشور ما پس از انقلاب در حال افزایش است ، اما عدم پیوند بین مهارت ها ، نیازها و فرصت های یادگیری یک مسئله طولانی مدت است که ما هرگز به آن فکر نکرده ایم. خوشبختانه متفکران این حوزه سالهاست که در جستجوی این موضوع هستند. وی کلاهبردار یک سیستم آموزش ناقص است ، و ما امیدواریم که با افتتاح رهبران خردمند انقلابی امروز ، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و فناوری مفهومی برای تغییر ایجاد کنند. به یاد دارم وقتی وزیر آموزش و پرورش در کار سوادآموزی مشغول خدمت بود ، نگران مراقبت از دانش آموزان باسواد برای بازگشت به بی سوادی بود.او معتقد بود که ادامه سواد آموزی بستگی به ارتباط بین یادگیری و کار روزمره آنها و مهارت های زندگی دارد. چنین فرصت بزرگی آموزش دیده است.
بنابراین ، نتیجه گیری که می توان از بحث نتیجه گرفت این است که سیستم آموزش و پرورش مبتنی بر ایده امام “ره” و لزوم انجام اصلاحات و فرآیندهای بهبود می تواند یکی از مناسب ترین مبانی برای تغییر و بهبود زندگی کشور و بهبود شیوه زندگی باشد . زمینه های بیشتر و بیشتر تبلیغ می شوند.
* فرماندار سابق سنان