بازار روسیه در اختیار تجار ایرانی

آخرین تصمیم اعلام شده توسط مقامات اتحادیه اقتصادی اوراسیا جو جدی را برای گسترش صادرات ایران به روسیه و سایر اعضای اتحادیه ایجاد کرده است.

patc اظهار داشت که از تاریخ 2 نوامبر ، ایران به عضو آزمایشی اتحادیه اقتصادی اوراسیا تبدیل شده و قصد دارد تعرفه های ترجیحی را برای ایجاد فضای لازم برای گسترش صادرات ایران بین کشورهای همسایه در شمال ارائه دهد.

با این وجود ، ادامه تحریم های ایالات متحده و البته شیوع ویروس تاج جدید از رشد جدی تجارت جلوگیری می کند ، اگرچه مطالعات نشان داده است که کاهش تجارت بین ایران و اوراسیا در دوره ویروس تاج جدید کمتر از کاهش کلی است.

پس از حدود یک سال و نیم عضویت آزمایشی ، در حالی که ایران در حال آماده سازی تجارت آزاد با اعضای خود در چند سال آینده است ، آخرین تصمیم این اتحادیه ادامه وضع تعرفه های ترجیحی بر کالاهای ایرانی و حذف بسیاری از رقبای ایران است. این لیست است.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EEC) اعلام کرد که طبق آخرین تصمیم شورای عالی اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اکتبر سال 2020 و پیشنهادات برخی اوراسیا پس از تأسیس اتحادیه اقتصادی اوراسیا ، این اتحادیه به سایر کشورهای عضو گسترش یافته و تعداد اعضای اتحادیه اروپا را محدود می کند. کشورهایی که از ترجیحات بهره مند می شوند.

در همین زمینه ، در تاریخ 5 مارس 2021 ، لیست جدیدی از کشورها با این تخفیفات تعرفه ای تهیه شد که اخیراً در وب سایت رسمی اتحادیه کارگران منتشر شده است و بر این اساس از موارد زیر واجد شرایط توسعه این تخفیفات تعرفه ای هستند. کشورها تعداد کشورهای چین از 103 کشور به 29 کشور کاهش یافته و تعداد کشورهای توسعه نیافته از 50 کشور به 48 کشور رسیده است.

نکته اساسی در سیستم کاهش تعرفه جدید (25٪ تخفیف) در لیست کشورهای در حال توسعه ترکیه ، چین ، هند ، کره جنوبی ، کشورهای حوزه خلیج عربی ، عراق ، برزیل ، ویتنام ، هنگ کنگ ، اندونزی و 74 کشور دیگر ، لبنان است. ، سنگاپور ، تایلند ، مالزی ، که محصولات تولیدی آنها می تواند با محصولات ایرانی در بازار اوراسیا رقابت کند ، حذف شده است و دیگر از 5 مارس 2021 از این امتیاز برخوردار نخواهد شد.

این رویداد موقعیت ممتازی را برای ایران در بازار اوراسیا ایجاد می کند و تخفیف قیمت محصولات ایرانی رقابتی تر از سایر کشورهایی است که در این لیست نیستند.

قوانین ترجیحی مشترک اتحادیه اقتصادی اوراسیا همچنین در کشورهای در حال توسعه با 25٪ تخفیف تعرفه ای در حدود 1500 خط کالا (کدهای شش رقمی HS) (عمدتا محصولات کشاورزی) ارائه می دهد. البته در مورد کشورهای توسعه نیافته ، لیستی از اقلام با دامنه تخفیف گسترده تر ، و میزان تخفیف ها تا میزان تعرفه های صفر تنظیم می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا