نماد سایت patc

بیشترین آمار مبتلایان در موج هشتم کرونا مربوط به هفته اول بهمن ماه خواهد بود

بیشترین آمار مبتلایان در موج هشتم کرونا مربوط به هفته اول بهمن ماه خواهد بود

معاون وزیر بهداشت در خصوص موج هشتم ویروس کرونا در کشور با سویه های جدید گفت: با توجه به مثالی که انجام شد به نظر می رسد اوج این موج کمتر از پیک های قبلی است و گفته می شود که بیشترین تعداد بیماری ها مربوط به هفته اول بهمن خواهد بود.

به گزارش patc، قائم مقام وزارت بهداشت در خصوص نوع جدید ویروس کرونا گفت: رفتار این ویروس به دلیل سرایت و سرایت از فردی به فرد دیگر تغییر کرده است و این طبیعی است. واحدهای جدید BQ1 و XBB در محدوده Omicron هستند. این دو تغییر موج جدیدی را در بسیاری از کشورهای جهان آغاز کرده است. آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و آسیای شرقی از جمله ژاپن، چین و هنگ کنگ بیشترین آسیب را از این دو دوره متحمل شده اند، اگرچه این کشورها اکنون از اوج عبور کرده اند و این بیماری رو به کاهش است.

دکتر. کریمی گفت: به دلیل رقابت های بین المللی قطر که در کشورهای همسایه در حال برگزاری است، تنش های زیادی ایجاد شده است. در ایران چند روزی است که این موج شروع شده و به طور رسمی اعلام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس الگویی که انجام شده به نظر می رسد اوج این موج کمتر از قله های قبلی است. پیش بینی ما این است که بیشترین موارد مربوط به هفته اول بهمن ماه باشد. اگر حدود 80 درصد از مردم استفاده از ماسک را مشاهده کنند، خطر این موج کمتر از نصف پیش بینی شده خواهد بود.

کریمی افزود: بروز و شدت بیماری در این موج نسبت به امواج قبلی ضعیف‌تر است اما انتقال این زیرسویه بیشتر از امواج دیگر است.

وی در خصوص علائم این بیماری گفت: علائم بیماری شبیه مشکلات قبلی است و معمولا خفیف و شبیه سرماخوردگی است. اما افراد مبتلا به بیماری های عفونی، قلبی، تنفسی، کلیوی، نقص ایمنی و افراد مسن باید بیشتر مراقب باشند. افراد عادی نیز باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند زیرا می توانند ناقل بیماری باشند.

وی همچنین گفت: سال گذشته واکسیناسیون در سراسر کشور موفقیت آمیز بوده است اما نگرانی ما این است که مدتی از واکسیناسیون گذشته است. اگر شش ماه از آخرین تزریق واکسن بگذرد، سیستم ایمنی ضعیف شده و تکرار آن ضروری است. افرادی که هنوز واکسن را دریافت نکرده اند باید دو دوز منظم دریافت کنند تا ایمن باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: آگاهی از رعایت دستورالعمل های بهداشتی موضوع بسیار مهمی است و نباید در این زمینه غفلت کرد. استفاده از ماسک مهمترین روش پیشگیری است.

وی همچنین گفت: در 10 روز گذشته تمامی بیمارستان ها به حالت آماده باش درآمده و همه با تمام توان در حال خدمت رسانی به مردم هستند. در حال حاضر یک قسمت از تخت های ما را افراد مبتلا به بیماری های تنفسی اشغال کرده اند و از نظر ظرفیت تخت بیمارستانی ظرفیت ما بسیار بالاست.

قائم مقام وزارت بهداشت گفت: این امواج نسبت به موج هفتم تابستان امسال ضعیفتر است و انشالله سه رقمی نمیریم. اما باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنیم تا با مشکل غیر منتظره ای مواجه نشویم.

کریمی تاکید کرد: نوبت اول و دوم واکسیناسیون برای افراد بالای 5 سال، نوبت سوم برای افراد بالای 18 سال و افرادی که بیش از 6 ماه واکسن را دریافت کرده اند، استفاده از ماسک انجام شود. فاصله گذاری اجتماعی باید رعایت شود تا انشاالله بتوانیم با کمترین آسیب از این موج جدید عبور کنیم.

قائم مقام وزارت بهداشت در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه حمایتی گفت: در سال گذشته 10 هزار و 800 تخت در بیمارستان های کشور توزیع و تجهیز شد و مناطق کم برخوردار در اولویت قرار گرفتند.

کریمی افزود: در حال حاضر حدود 155 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد. تخت برای هر نفر حدود 1.8 تخت در هر هزار نفر است که در مناطق مختلف متفاوت است. بر اساس برنامه تلاش ما بر این است که در سال آینده 9 هزار تخت درمانی به ناوگان درمانی این کشور اضافه و به خوبی توزیع شود.

وی همچنین گفت: در دو هفته گذشته حدود 2200 یگان ویژه با یگان های آزاد و 2800 یگان با سایر یگان ها به عنوان بخشی از آموزش ها عمدتاً در مناطق فقیرنشین توزیع شده اند. همچنین در این توزیع سعی شد به سایر بانوانی که در شهر خود دارای فرزند هستند خدمات رسانی کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: نوسازی سقف کارآمد، نوسازی سیستم قاصدک و راه پله ها، نزدیک شدن قیمت بخش دولتی و خصوصی به 88 درصد از سیاست های ابلاغی مدیرکل و… … چند قدم مهم برداشته شده انشالله امسال هم کاملا همینطور خواهد بود.

وی افزود: ثبت مجدد پروانه کسب برای موسسات بخش خصوصی نیز انجام شد، قبل از اینکه در ساخت بیمارستان ها و درمانگاه ها موانعی وجود داشت، اکنون این موانع برطرف شده و سازمان ها می توانند به راحتی بفروشند.

کریمی افزود: تعیین قیمت خدمات پرستاری پس از چندین سال انجام شد که البته پرداخت ها علی الحساب است و پس از آن بر اساس قیمت های مصوب محاسبه و انجام می شود.

وی گفت: مستندسازی الکترونیکی در سال گذشته انجام شد و اکنون به سطح خوبی رسیده است.

معاون وزیر بهداشت گفت: اقدامات خوبی انجام شده و تلاش شده تا شرایط بهتری برای ارائه خدمات ایجاد شود. همه اینها دنبال راهبرد وزارت بهداشت است که انصاف و کارآمدی در نظام سلامت است.

کریمی تاکید کرد: در حوزه سلامت قدم های خوبی برداشته شده است. بیش از 2000 پروژه بهداشتی تا جولای سال آینده تکمیل خواهد شد. خرید آمبولانس برای روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و اماکن مورد نیاز به سرعت در حال انجام است.

به گزارش وبدا، معاون وزیر بهداشت ادامه داد: تحریم ها مشکلات زیادی را به وجود آورد. زمانی که بانک تعطیل است امکان خرید وجود ندارد بنابراین خرید و واردات تجهیزات پزشکی با مشکلات زیادی همراه است. تا به امروز سعی کرده ایم موارد ضروری را فراهم کنیم. حدود 80 دستگاه MRI با هزینه حدود 40 میلیارد تن برای هر دستگاه در اختیار بیمارستان هایی قرار می گیرد که این دستگاه ها را ندارند یا دستگاه های ارزان قیمت دارند.

وی با بیان اینکه اکثر دستگاه های پزشکی در داخل تولید می شوند، گفت: این دستگاه ها در فضای رقابتی عادی هستند. کیفیت در این زمینه بسیار مهم است. زیرا ارتباط مستقیمی با زندگی مردم دارد.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل