عمومی

تاکسی خطی با نرخ دربست!

مسافران می گویند نه اتوبوس، نه مترو و نه تاکسی وجود دارد! بعد از مردم می خواهند با ماشین شخصی تردد نکنند! نرخ ها افزایش یافته است اما خدمات نه! این وضعیت را در حومه تهران هم می توان دید.

به گزارش patc ایران وی نوشت: مشکلات ترافیکی این روزهای تهران باعث بروز تخلفات جدیدی در حوزه تاکسیرانی شده است، برخی از رانندگان تاکسی به بهانه ترافیک سنگین از سوار کردن مسافران خودداری می کنند و روش های جدید فرار را به ویژه در ساعات شلوغی و در نتیجه کرایه ها در پیش می گیرند. به عنوان مثال با مصوبه شورای شهر تهران کرایه خط معمولی 12000 تومان و برای مسافرانی که ساعت ها در ترمینال فوق منتظر تاکسی می مانند، کرایه تا 40000 تومان افزایش می یابد.زیرا رانندگان تاکسی با تغییر مکان در پایانه‌های تاکسی، در واقع مسافران را در موقعیتی قرار می‌دهند که مجبور به پذیرش تاکسی‌های گران قیمت باشند.این نرخ‌ها در طی فرآیند تعیین رانندگان تاکسی در خارج از ایستگاه ارائه می‌شوند. به این ترتیب طول خط در یک ارتفاع چند متری دور از دید مسافران عادی در مکانی از پیش تعیین شده کمین کردند.مسافران عادی آشنا به این ترفند در دسته های چهار نفره دست در دست سوار خودرو شدند و در عین حال این موضوع را نمی دانستند. مسافران روش، مجبورند ساعت ها در یک صف برای تاکسی منتظر بمانند، منتظر یک تاکسی خیالی باشند که هرگز نمی آید.البته برخی از آنها مجبورند تاکسی های خیابانی یا حتی تاکسی آنلاین را بپذیرند.

خانم ریاحی یکی از مسافرانی بود که چندین بار با این صحنه مواجه شد. وی با بیان اینکه این اتفاق روز چهارشنبه در ایستگاه سید خندان رخ داد، گفت: حدود ساعت 15 روز چهارشنبه یک صف طولانی در خط پانک ایجاد شد که تقریباً یک ساعت و نیم معطل ماندم بدون تاکسی و وانت و در نهایت به دلیل ناچاری. ، وارد خط مسافربری شدم، در این مدت چند نفر قرار بود بیرون خط سوار تاکسی شوند، چون مدیر خطی برای شکایت و اعتراض وجود ندارد، اگر اصرار داشته باشیم منتظر بمانیم تا راننده تاکسی خطی پیدا کنیم، ضرر می کنیم. وقت و سلامتی به دلیل سردی هوا، ایستادن طولانی مدت، حتی برخی از مسافران بیمار شدند.

وی گفت: در این صورت مسافران کرایه را بین خود تقسیم می کنند، هرچند که مثلا به جای 12 هزار تومان، 40 هزار تومان است، اما باز هم به صرفه تر از کرایه 160 هزار تومانی برای هر نفر است!

یکی دیگر از مسافران از خط “آریاشهر” به “میدان آزادی” گلایه کرد. وی به مشکل تاکسی ها نیز اشاره کرد و گفت: ماجرای تاکسی ها از روزهای بارندگی به روزهای هفته کشیده شده است و این کاهش قیمت نسبت به هزینه گران قیمت خودرو سواری آنلاین مقرون به صرفه تر است، زیرا حداقل تاخیری وجود ندارد. یکی دو ساعت او البته از مسافران نیز انتقاد کرد و گفت: ما خودمان روش کار را انجام دادیم و تاکسی‌ها به جای اینکه ساعت‌ها در جاده بنشینند و ارزش خودروهایشان را بی‌ارزش کنند، این پیشنهاد ناعادلانه را پذیرفتند، زیرا در نهایت به نفع هر دوی ماست! “

خستگی از ترافیک در ساعات شلوغی

البته این ماجرا از سوی بسیاری از رانندگان تاکسی رد شد. آنها معتقدند داستان ها را نباید یک طرفه و به نفع مسافران نوشت، بلکه آنقدر تحت تاثیر ترافیک چند ساعته تهران و گرانی قطعات خودرو بودند که در برخی روزها فقط از ساعت 4 صبح می توانستند سفر کنند. 2-3 خط بگیرید. به گفته آقای روزبهانی، ترافیک ساعات شلوغی بسیار خسته کننده است و می گوید: «بعضی از رانندگان از ساعت 4 به بعد کاملاً در ترافیک گیر کرده اند، زیرا خطی که رفتند برنگشت و راننده حتی 50 هزار تومان هم درآمد نداشت. همین تاکسی های اینترنتی که یک ثانیه شارژ می کنند و هیچ کس شکایت نمی کند، گزینه “عجله دارم” را هم برای سود بیشتر دارند، بسیاری از این رانندگان به جای پرداخت هزینه جاده های شلوغ، به شمال شهر می روند. کرایه و فقط برای یک یا دو خیابان یکسان می گیرند.به همین دلیل است که بسیاری از تاکسی های اینترنتی گاهی برای چند خیابان 70000 تومان می گیرند و هیچ کس شکایت نمی کند!مسافرانی هم هستند که از هزینه تاکسی شاکی هستند، فکر کنید تاکسی گشت و گذار به صرفه تر است. آنها

یکی از مسافران گفت: «دلیلی برای کاهش تاکسی‌ها وجود دارد. بسیاری از مردم ون می‌خرند اما آن‌ها را به عنوان وسیله نقلیه سرمایه‌گذاری در گاراژ پارک می‌کنند. “

یکی دیگر از مسافران در مورد مسیر یوسف آباد به وینک می گوید: کرایه از ابتدا تا انتها 8000 تومان تعیین شده است، اما در این نوع ترافیک، راننده ارزش این را ندارد که آخرین مسیر را تا مقصد برود، به همین دلیل، کرایه را رها می کند. مسافران را در میدان کلانتری پیاده می‌کند و همان 8000 تومان را می‌گیرد.» اگر می‌خواهید تا آخر راه بروید و برعکس، باید آن را نادیده بگیرید. کرایه 4 سرنشین 32000 تومان و کرایه 70000 تومان می باشد. به همین دلیل مقصد و مبدا هم خبری از تاکسی نیست و مسافران در صف همگی دنبال مقایسه آنلاین قیمت خودرو و تگرگ هستند! برخی از مسافران چندین بار از مسئول خط شکایت کردند و با شماره 137 تماس گرفتند. نتیجه نداد و بدتر شد.

برخی می گفتند راننده با رئیس تبانی کرده که مبلغی به عنوان حق السکوت به آنها بدهد! مسئله ناشناخته مسیر وانک به شهر کمتر از این مسیر نیست و وانت فرسوده ای که قیمتش نزدیک به تاکسی معمولی است دشمن مسافران می شود. مسافران می گویند نه اتوبوس، نه مترو و نه تاکسی وجود دارد! بعد از مردم می خواهند با ماشین شخصی تردد نکنند! نرخ ها افزایش یافته است اما خدمات نه! این وضعیت را در حومه تهران هم می توان دید. یکی از مسافرانی که از ورامینگ به سمت تهران در حرکت بود، خاطرنشان کرد: صف‌های طولانی حتی در ساعات کم بار غیرقابل تحمل است. تاکسی وجود دارد اما جای پارک محدود است و در خروجی مترو شهرری تعداد مسافر را نمی پذیرد. مسیر حدودا یک ساعت طول می کشد و حدود دو تا سه ساعت منتظر تاکسی هستید وگرنه قیمت آن به جای 150 هزار تومان (نرخ مصوب تاکسی) 150000 تومان است که با تاکسی های اینترنتی غیر ممکن است! اینجا هم اتوبوس، ون و مترو نیست!

ریشه های مشکلات صنعت اتوبوسرانی

علی اصغر کمی یکی از اعضای شورای شهر تهران به روزنامه ایران گفت: این اتفاق غیرقابل قبول است، شرکت های تاکسیرانی که روی نظارت و مدیریت تمرکز دارند باید وظایف نظارتی خود را انجام دهند، شورا در این مورد بحث می کند. !

او معتقد است که «تاکسی در شبکه حمل‌ونقل نوعی حمل‌ونقل عمومی نیست، اما از آنجایی که اتوبوس و مترو وجود ندارد، ناگزیر به آن نقش عمومی می‌دهیم و این نقش خصوصی است».

قائمی گفت: ریشه این مشکلات شبکه حمل و نقل عمومی است، زمانی که تهران باید 9000 اتوبوس داشته باشد، حدود 2400 اتوبوس داریم و کمبود 6000 اتوبوس یا 2000 ماشین دیگر وجود دارد که باید به شبکه مترو اضافه شود. تاثیری که روی تاکسی ها و این ترافیک آزاردهنده و شلوغ تهران می گذارد را نشان می دهد.اینجا مردم به دلیل نبود اتوبوس مجبورند به سمت خودروهای شخصی بروند!من شخصا این مشکل را داشته ام، از میدان در بلوار میرداماد به سمت بهارستان می آیند. کرایه 200 هزار تومانی، عادلانه نیست! جلسات متعددی با مسئولان حمل و نقل عمومی داشته ایم و شهرداری نیز متعهد به رسیدگی به این موضوع شده است، حدود 150 اتوبوس به ناوگان تزریق شده است، باید تا پایان سال 180 اتوبوس دیگر اضافه شود. اگر شبکه حمل و نقل عمومی هر سه ماه یکبار تقویت شود، نرخ ها تعدیل می شود، البته رانندگان مشکلات خاص خود را دارند، بارها در مورد درآمدزایی از طریق تبلیغات صحبت کرده ایم، اما با توجه به جزئیات درگیر در مدیریت شهری وجود دارد. عدم هماهنگی بین زیر مجموعه‌ها که هنوز محقق نشده است.»

با این توصیف مشکل روایت نیست! در سر این سیم پیچ گیج کننده چندین نقطه وجود دارد که یکی از آنها «راننده تاکسی» است. حتی اگر به تخلفات آنها رسیدگی شود، هیچ تضمینی وجود ندارد که راه حل های دیگری برای درآمدزایی و فرار از هزینه های سنگین ترافیک تهران پیدا نکنند! “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا