استان ها

ریل باس فرصتی برای استفاده از ۳۴ کیلومتر خط راه آهن درون شهری اهواز

عبدالکریم درویش زاده روز چهارشنبه در پنجاه و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه استفاده از راه آهن شهری اهواز به طول 34 کیلومتر برای اتوبوس های ریلی فرصتی نادر است، اظهار کرد: شهرسازی شهر اهواز در حال حاضر دارای خطوط ریلی به طول 34 کیلومتر است. با توجه به هزینه بالای ساخت مترو می توان از این ظرفیت به خوبی برای تردد شهری استفاده کرد.

درویش زاده درباره کلنگ زنی پروژه ریل باس شهر گفت: در چند سال گذشته پس از ارائه پیشنهاد ساخت ریل باس و اخذ موافقت از شهرداری وقت، مطالعات این پروژه تکمیل و 10 ایستگاه احداث شد. دولت شهرداری تفاهم نامه ای با راه آهن امضا کرد و به دولت شهرداری واگذار کرد تا یک ایستگاه بسازد و واگن های ریلی را به راه آهن برساند.

وی ادامه داد: پیرو این توافق راه آهن در مسیر ایستگاه قدس به اهواز به کارون ریل باس را افتتاح کرد که به دلیل ساخت ایستگاه و عدم استقبال مسافران متوقف شد.

وی با اعلام آمادگی برای راه اندازی مجدد پروژه ریل باس در اهواز گفت: اجرای مترو برای اهواز هزینه زیادی دارد و استفاده از خطوط ریلی موجود در اهواز برای اجرای ریل باس ها ممکن است این خطوط ریلی را تهدید کند. فرصت

مدیر عامل راه آهن جنوب گفت: بر اساس طرح موجود، راه آهن اهواز همیشه خارج از شهر ساخته شده است، اما با توجه به توسعه شهر، اکنون 34 کیلومتر با راه آهن اهواز فاصله دارد.

درویش زاده با بیان اینکه تعمیر و نگهداری پل های راه آهن بر عهده شهرداری است، گفت: قانون راه آهن 17 متر مساحت دارد که در قانون بعد از این محدوده محدوده بعد از 30 متر برای عبور و مرور شهری در نظر گرفته شده است. امکاناتی که استفاده از راه آهن را توصیه می کند شهرداری ها در فاصله 30 متری از این منطقه هستند تا از امکانات خود عبور کنند.

«برخورد رهگذران چالش راه آهن خوزستان است»

مدیرکل راه آهن جنوب، تعامل بین دستگاه های دولتی را اقدامی درست خواند و گفت: راه آهن جنوب با توجه به رشد شهر و قرار گرفتن بخش بزرگی از شهر، تلاش می کند تا هاب حمل و نقل اهواز را باز کند. خط راه آهن در داخل شهر.”

وی گفت: برخورد قطار با عابر پیاده و خودروهای عبوری در خط ریلی خوزستان به بزرگترین چالش پیش روی راه آهن تبدیل شده است و برای مدیریت این شرایط همفکری با مدیریت شهری لازم است.

وی آمادگی خود را برای همکاری با شهرداری اهواز برای رفع چالش های راه آهن اهواز برای شهروندان اعلام کرد و گفت: این کار انجام شده است.

«تردد قطارهای باری از داخل اهواز صفر»

مدیرکل راه آهن جنوب ادامه داد: با تکمیل پروژه راه آهن در حال اجرا، تردد قطارهای باری به سمت شمال از شهر امام و بالعکس، از طریق کمربندی در حال ساخت و در محدوده شهر اهواز به صفر تردد قطارهای باری خواهد رسید.

وی گفت: در حال حاضر طرح احداث دو خطه در مسیر اهواز – اندیمشق 86 درصد و مسیر اهواز – بندر امام 75 درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل راه آهن جنوب افزود: پروژه راه آهن اهواز – ایذه – اصفهان اولین قسمت مناقصه مسیر 50 کیلومتری رامهرمز و یکی از پروژه های دیگر برنده شرکت کیسن است. این پروژه.

دکمه بازگشت به بالا