فعالیت دو سامانه بارشی نسبتا سرد طی هفته آینده در همدان

سامانه بارشی |همدان

به گزارش خبرگزاری patc استان همدان، محمدحسن باقری شکیب در گفتگو با patc با اعلام این خبر افزود: از روز جمعه با ورود سامانه بارشی به تدریج شاهد افزایش ابر و آغاز بارش های زمستانی در طی هفته آینده خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان
با اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان همدان در هفته آینده، خاطرنشان کرد: با توجه به آخرین خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی با فعالیت دو سامانه بارشی نسبتا سرد ابتدا طی ساعتی از شنبه شب تا صبح دوشنبه و سپس طی ساعتی از سه‌شنبه شب تا ظهر پنجشنبه بارش‌هایی را عمدتاً به شکل برف در اکثر نقاط استان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه به علت بارش برف و باران لغزندگی معابر و احتمال اختلال در تردد وسایل نقلیه به ویژه در گردنه‌های استان وجود خواهد داشت، گفت: از روز یکشنبه کاهش محسوس دمای روزانه در استان پیش‌بینی می‌شود و صبح دوشنبه تا پایان هفته دمای کمینه در برخی از نقاط استان تا منفی ۸ درجه خواهد رسید.

وی افزود: همدان، اسدآباد، بهار، تویسرکان، رزن، درگزین(کرفس)، شیرین‌سو، کبودرآهنگ(گل‌تپه)، ملایر و نهاوند مناطقی است که این سامانه‌های بارشی آنها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

باقری‌شکیب با اشاره به اینکه روز گذشته بیشینه دما از نهاوند با ۱۲ درجه و صبح امروز دمای کمینه از گل تپه با منفی ۴ درجه گزارش شده است، گفت: دمای هوا در همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۸ و منفی ۳ درجه در نوسان بوده است.

دکمه بازگشت به بالا