عمومی

فوتبال در مشت اینستاگرام – patc

شاید یک بار باید از خود بپرسیم آیا فوتبالی که اینستاگرام بسیاری از اقدامات آن را تعیین می کند به مقصد رسیده است؟

به گزارش patc دنیای اقتصادی نوشت: اینستاگرام؛ این پلتفرم مصنوعی عجیب اکنون به مرحله نفوذ، کارگردانی و حتی گاهی تعیین تکلیف در هر زمینه ای رسیده است. فوتبال به هیچ وجه از این قاعده مستثنی نیست و می توان گفت بیشتر تحت تأثیر اینستاگرام و نفوذ هیاهوی جانبی آن است. با این حال، در دنیایی که میلیون‌ها نفر اقدامات شما را ثانیه به ثانیه تماشا، تجزیه و تحلیل و انتقاد می‌کنند، عدم اعتبار یک لفاظی بی‌فایده است؛ حتی اگر تاثیر آن بیشتر منفی باشد تا مثبت. از طریق اینستاگرام یا حتی آپلود یک عکس ساده در پلتفرم می تواند موضوع زیادی را در اختیار رسانه ها قرار دهد؟

اینستاگرام مربی استقلال را عوض کرد، پرسپولیس را خرید!

در تایید این ادعا که اینستاگرام از دیرباز نقش مهمی در فوتبال و حواشی آن ایفا کرده است، لازم نیست خیلی دور برویم، کافی است اتفاقات تابستان گذشته را تحلیل کنیم. وقتی سردار آجورلو مدیرعامل استقلال در کنار سرمربی جدید پرتغال گفت که قصد دارد یک گزینه داخلی بیاورد، هواداران نگذاشتند در فضای مجازی موضع منفی بگیرد، یعنی تاثیر آن در شبکه های اجتماعی حتی بیشتر از حد معمول بود. . وقتی صحبت از رضا عنایتی روی نیمکت این تیم می شود، هواداران استقلال به این اتفاق واکنش نشان می دهند. آنها به طرق مختلف خواستار، التماس و تهدید یکی از بهترین گلزنان تاریخ باشگاه شدند که این پست را نگیرد. اینجاست که اینستاگرام تاثیر می گذارد.

البته همین اتفاق برای باشگاه های رقیب هم افتاد. زمانی که شایعه شد میلاد زکی پور که سابقه بازی در استقلال را دارد می خواهد پیراهن قرمز را به تن کند، فضا ملتهب شد. یکی از کاربردهای اینستاگرام پخش ویدیوهای قدیمی تلاوت زکی پور برای پرسپولیسی ها است. آنها با اشاره به اتفاقات گذشته مواضع سختی را برای حضور مدافع گل گهر در تیم خود اتخاذ کرده اند. حتی آرشیو عکس های قدیمی با پیراهن استقلال نیز کافی نبود و مدیران پرسپولیس تحت فشار فضای مجازی خرید این بازیکن را محدود کردند. او همچنین از آرشیو عکس هایی از خود گرفت و نشان داد که هنوز استقلالی است و نمی خواهد این موضوع را برای مدت کوتاهی به یاد بیاورد!

برای فرصت طلبان

همانطور که اینستاگرام می تواند خواسته های بخش بزرگی از طرفداران را برآورده کند، می تواند پناهگاهی برای کسانی باشد که در آب های آشفته ماهی می گیرند. مثلاً اگر فضای فضای مجازی با بازیکن همخوانی نداشته باشد، کاملاً امکان دارد که آن بازیکن به بیراهه کشیده شود. در فصول اخیر نمونه های زیادی از این دست بوده است که بازیکنان در پاکت های خود از جمله عدم ارائه سود مالی به فلان صفحه یاد می کنند، موضوعی که باعث ایجاد جوی در فضای مجازی علیه آنها شده است. در روزهایی که بیشتر مردم زمان زیادی را در اینستاگرام سپری می‌کنند، شروع کردن یک جنون و واداشتن طرفداران فوتبال به دنبال آن کار چندان سختی نیست؛ به خصوص اگر از یک پایگاه داده مجازی قوی بهره‌مند باشید. مردم فوتبال را از نزدیک تماشا می کنند، اما گاهی ندانسته یا ناآگاه، از چهره های مختلف گرفتار موج تخریب یا فداکاری می شوند و اگر با دقت بیشتری به ماجرا نگاه می کردند، شاید آن مسیر را طی نمی کردند. شاید یک بار باید از خود بپرسیم آیا فوتبالی که اینستاگرام بسیاری از اقدامات آن را تعیین می کند به مقصد رسیده است؟ البته، مانند جاهای دیگر، حفظ “اندازه” مهم است. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا