نشست ویژه وزارتی اوپک برگزار و دبیرکل جدید انتخاب شد

بیست و چهارمین دبیرکل سازمان، نشست ویژه ای را که توسط کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سازماندهی شده بود، برگزار کرد و نماینده سابق کویت بود که نماینده سابق کویت بود.

به گزارش patc، 1313 کشور عضو اوپک در نشست ویژه امروز (دوشنبه، 13 دی ماه) بیست و چهارمین دبیرکل این سازمان را انتخاب کردند.

هیثم الغیس نماینده سابق کویت در هیئت مدیره اوپک و تنها گزینه دبیرکل است.

او یک مدیر اجرایی چند زبانه در صنعت نفت و گاز است و بیش از 30 سال تجربه بین المللی دارد. او در فروش و بازاریابی بین المللی و توسعه تجارت نفت و گاز کار کرده است و تجربه منطقه ای و بین المللی را از طریق پست های کلیدی در کویت، پکن و لندن به دست آورده است.

الغیس همچنین دارای تجربه رهبری گروه های بین المللی و منطقه ای پیشرو، دانش و تجربه گسترده در تحقیقات و تحلیل بازار است و سمت های مختلفی در نهادهای اصلی اوپک و کمیته های بین دولتی داشته است.

دوره مسئولیت محمد سانوسی بارکیندوی، دبیرکل فعلی نیجریه در آگوست 2022 (مرداد 1401) به پایان می رسد، وی در اواسط سال 2016 مسئولیت خود را آغاز کرد و در سال 2019 برای یک دوره سه ساله دیگر انتخاب شد.

کویت قبل از انتخابات دبیرکل اوپک در سال‌های 1965 و 2005 سمت‌هایی داشت. اشرف لطفی در سال 1965 به مدت یک سال در این سازمان خدمت کرد و شیخ احمد فهد احمد الصباح در سال 2005 به عنوان دبیرکل آن فعالیت کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا