نماد سایت patc

کشورها آرزوی نیروی کار جوان ما را دارند

کشورها آرزوی نیروی کار جوان ما را دارند

یک فعال حوزه کار با بیان اینکه بسیاری از کشورها در آرزوی داشتن نیروی کار جوان و تحصیل کرده ما هستند، گفت: اگر می خواهیم نیروی نخبه، مولد و تحصیل کرده در کشور بماند، باید از همه لحاظ تامین باشد و کرامت او حفظ شود.

فتح الله بیات در گفت وگو با patc، اظهار کرد: وقتی از کار شایسته صحبت می کنیم باید به امنیت شغلی نیروی کار توجه کنیم. ایجاد شغل، رفع مشکل مسکن و معیشت نیروی کار مهم است و همه این عوامل باید دیده شود تا در زمینه حفظ نیروی تحصیل کرده و آماده به کار خود موفق باشیم.

وی افزود: بسیاری از کشورها آرزوی داشتن نیروی جوان و آماده به کار ما را دارند تا بتوانند از آن بهره برداری کنند ولی ما جوانان تحصیل کرده دانشگاهی و آماده به کار زیادی داریم که آنها را رها کرده ایم، در حالی که نظام آموزشی و دانشگاه ها باید به شکلی عمل کنند که افراد نخبه و تحصیل کرده رها نشوند و برای بازار کار و آینده شغلی آنها چاره اندیشی کنیم.

بیات ادامه داد: وقتی یک جوان تحصیل کرده بازار کاری پیش روی خود نمی‌بیند و مشکل مسکن و تشکیل خانواده دارد، طبیعی است که سرخورده شود و به فکر مهاجرت بیفتد؛ لذا معتقدم اگر می خواهیم نیروی نخبه، مولد و تحصیل کرده در کشور بماند باید از همه لحاظ در داخل تامین باشد و کرامت او حفظ شود.

این فعال حوزه کار تصریح کرد: باید بپذیریم در عصر ارتباطات و آی تی، فناوری و تکنولوژی‌های پیشرفته قرار داریم و لازم است که در این زمینه ها خود را به روز کنیم.

وی گفت: امروز اکثر جوانان و دانش آموختگان ما به سمت و سوی فضای مجازی و مشاغل اینترنتی حرکت کرده و دیگر به شکل سنتی فعالیت ندارند؛ بنابراین باید بستری را فراهم کنیم که در زمینه‌های تکنولوژی و فناوری های نوین به روز باشیم و ضمن برآورده کردن خواسته های جوانان نخبه، امنیت شغلی آنها را فراهم کنیم تا احساس کمبود نکنند و به رفتن سمت کشورهای دیگر تمایل نشان ندهند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل