عمومی

۱۰ عادت بد که خوابتان را مختل می‌کند!

برای داشتن خوابی با کیفیت و کافی، باید از قبل برنامه ریزی کنید و اجازه ندهید عادات بد در برنامه شما اختلال ایجاد کند.

به گزارش patc، فارادی او می نویسد: “خواب خوب بهره وری، تندرستی، تصمیم گیری خوب و ایجاد ایده های جدید را افزایش می دهد. در عوض، تحقیقات رابطه مستقیمی را بین کم خوابی و عملکرد ضعیف شغلی نشان می دهد. برای داشتن خواب خوب و کافی، باید از قبل برنامه ریزی کنید و انجام دهید. اجازه ندهید عادات بد در برنامه شما اختلال ایجاد کند.

مشکلات زیر می توانند خواب شما را خراب کنند:

عدم ادامه تمرینات ورزشی

تحقیقات نشان می دهد که ورزش در صبح و عصر می تواند کیفیت خواب شبانه را بهبود بخشد. طبق این مطالعات، ورزش می تواند حدود 45 دقیقه به خواب شبانه اضافه کند.

آخر شب بخور

اگر یک وعده غذایی بزرگ بخوریم و مستقیماً به رختخواب برویم، خواب کافی برای تجدید قوا نخواهیم داشت زیرا دستگاه گوارش به جای استراحت روز بعد، مشغول هضم غذا است. خوردن در طول روز می تواند به کاهش رفلاکس اسید، یکی از دلایل اصلی بد خوابی، کمک کند.

استراحت نکردن قبل از خواب

وقتی استرس در طول روز زیاد می شود، خوابیدن در شب تقریبا غیرممکن است. زیرا آرام کردن مغز دشوار می شود. بدون صرف زمان قبل از خواب برای آرام کردن ذهن و رهایی ذهن از کار، تقریباً غیرممکن است که بخوابید زیرا هنوز به نگرانی های خود فکر می کنید. یک راه این است که هر کاری را که باید روز بعد انجام دهید یادداشت کنید.

استفاده از گوشی هوشمند در رختخواب

صفحه نمایش های LED گوشی های هوشمند چیزی به نام نور آبی را ساطع می کنند که مطالعات نشان می دهد می تواند به بینایی آسیب برساند و تولید ملاتونین را کاهش دهد. ملاتونین هورمونی است که چرخه خواب را تنظیم می کند.

کار در رختخواب

چراغ های لپ تاپ نیز از ترشح ملاتونین جلوگیری می کند. کار در رختخواب به این معنی است که قبل از خواب به خودتان زمان کافی برای استراحت نمی دهید. همچنین کار در رختخواب این پیام را می دهد که اتاق جای کار است نه جای خواب. هر چه بیشتر در رختخواب کار کنید، ذهن شما متمرکزتر و هوشیارتر می شود.

قهوه عصر یا شب

وسوسه انگیز است که یک فنجان دیگر قهوه بنوشید زیرا انرژی شما در محل کار کاهش می یابد، اما ممکن است بعداً شما را خسته کند. اثرات کافئین شش ساعت طول می کشد تا از بین برود که می تواند خواب را به شدت مختل کند.

زیر چراغ بخواب

اتاق خواب تحت هیچ شرایطی نباید نور داشته باشد. چه نور لامپ خیابانی که از پرده وارد اتاق می شود، چه قدرت چشمک زن تلویزیون و تلفن. همه این نورها خواب ترمیمی و عمیق را مختل می کنند.

آخر هفته ها بیشتر بخوابید

برای اکثر مردم، میزان خوابی که در طول هفته و آخر هفته می‌خوابید معمولاً کاملاً متفاوت است، اما خواب بیشتر در آخر هفته، ساعت بدن شما را وارد چرخه جدیدی می‌کند که در طول روز کاری اتفاق می‌افتد. بهترین راه برای بهتر خوابیدن این است که هر روز هفته برنامه یکسانی داشته باشید.

اختلاف نظر

عادات خواب منظم از راه های دیگر نیز مفید است. استرس روز کاری آرامش ذهن را از بین می برد. شما باید این را بدانید و برای خواب خود برنامه ریزی کنید. یک حمام آب گرم قبل از خواب می تواند استرس روز را از بین ببرد.

احساس خود را در مورد کار نادیده بگیرید

فرسودگی شغلی اغلب با احساس خستگی همراه است. یکی از نشانه های فرسودگی شغلی کم خوابی است. افرادی که در محل کار استرس دارند نیز نگران مشکلات کاری در هنگام خواب هستند. اگر علائم فرسودگی شغلی را نادیده بگیرید، هزینه آن را با خوابی ارزشمند خواهید پرداخت.

منبع: Business Insider

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا