آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در چهارهزار و ۶۰۰ فروشگاه استان مرکزی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران |استان مرکزی

به گزارش خبرنگار آنلاین، جمشید امیدی ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی اجرای طرح کالابرگ الکترونیک استان مرکزی اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک بر اساس آزمون وسع و با هدف کاهش فقر مطلق و بهبود توزیع درآمد وشناسایی اقشار کم درآمد برای خرید اقلام ضروری دهک‌های اول تا هفتم در قالب اقلام ضروری و بسته معیشتی و مازاد و یارانه‌های قانونی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه ملی اعتبار، بستر و سناریوی اجرایی این طرح است، افزود: در این طرح امکان خرید اعتباری رایگان ۱۱ قلم کالای اساسی شامل شیر، پنیر، ماست، تخم مرغ، گوشت مرغ، ماکارانی، برنج، قند و حبوبات و گوشت منجمد گوساله وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۳۸۴ هزار خانوار و حدود یک میلیون و ۶۰ هزار نفر در استان مرکزی مشمول طرح کالابرگ هستند که نخست سه دهک می‌توانند برای خرید مراجعه کنند و دهک‌های ۴ تا ۷ نیز از روزهای آینده اعلام می‌شود.

امیدی با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک در چهار هزار و ۶۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای و مغازه این استان آغاز شد، گفت: در راستای اجرای این طرح نخست برای سه دهک به ازای هر نفر پنج میلیون ریال به حساب سرپرستان خانوار واریز شده که در استان مرکزی ۴۱۰ هزار و ۸۵۲ مشمول این طرح است.

امیدی ادامه داد: همچنین برای دهک‌های چهارم تا هفتم نیز به ازای هر نفر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شده که به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و مشمولان این دهک‌ها در استان ۶۵۰ هزار و ۷۳۷ نفر است.

وی گفت: در این طرح سهم پرداختی خانوار برای تأمین سبد بر خلاف سنوات گذشته صفر در نظر گرفته شده است و برای بهره گیری از این رقم نیازی به وجه نقد خانوار نیست.

امیدی اضافه کرد: همچنین در این مرحله از اجرای طرح کالابرگ الکترونیک محدودیت خرید یک رقم کالا وجود ندارد و سرپرستان خانوار می‌توانند از طریق تمام کارت‌های بانکی خود اقدام به خرید کنند و لزومی به خرید یک نشان تجاری خاص نیست و خانوارها از تمام برندها می‌توانند خرید داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه شرکت در این طرح برای فروشندگان نیز اختیاری است، افزود: اتصال به این طرح برای این جامعه هدف رایگان است و نظارت و ارزیابی مستمر در راستای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان صورت می‌گیرد و فروشگاه‌هایی که تخلف داشته باشند نیز ترمینال آنها غیرفعال می‌شود.

امیدی گفت: اقداماتی مانند افزایش صوری وزن کالا و دریافت وجه به میزان بالاتر از واقعی فروش، اجبار مشتریان به خرید تمام اعتبار کالا برگ در یک مرحله، ثبت فروش‌های صوری اقلام کالا و پرداخت وجه نقد به ازای کسرمبلغی از کالا و اجبار به خرید از نشان تجاری خاص تخلف محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: مردم برای اطلاع از واریز اعتبار طرح کالابرگ الکترونیک خود می‌توانند از روز دوشنبه فردا با کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰*، از وضعیت واریزی خود مطلع شوند.

دکمه بازگشت به بالا