آموزش رایگان طراحی سایت با html

آموزش html و css اولین قدم برای یادگیری طراحی سایت است. اگر در فکر ورودی قدرتمند به حوزه برنامه نویسی و طراحی وب هستید آموزش html و css پایه کار است. در این دوره از صفر کار شروع میکنیم و آموزش html css را از ابتدا تا مباحث پیشرفته براحتی یادمیگیرید. این دوره جدید تولید شده و فعلا بصورت رایگان ارائه میشود.

آموزش |آموزش رایگان

آموزش HTML CSS + پشتیبانی رایگان 7 روزه

آموزش html css بسیار ساده است اما چون اولین مرحله در مسیر یادگیری شماست ممکن است سوالات و ابهاماتی داشته باشید که مانع از پیشرفت سریع شما شود بخاطر همین برای شما عزیزان که تصمیم گرفتید اولین قدم را برای یادگیری یک مهارت ارزشمند بردارید علاوه بر رایگان کردن دوره، یک پشتیبانی 7 روزه نیز بعنوان هدیه برای شما در نظر میگیریم که با خیال راحت یاد بگیرید و از یادگیری لذت ببرید.

پس از ثبت نام، شماره واتساپ و آیدی تلگرام پشتیبان دوره برای شما نمایش داده میشود که میتوانید ارتباط تان را با پشتیبان دوره برقرار کنید، دقت کنید با توجه به تعداد زیاد هنرجویان، هر هنرجو فقط 7 روز تایم پشتیبانی دارد که از روز ثبت نام محاسبه میشود.

آموزش html و css به زبان ساده

کاربرد html css در طراحی سایت : بطور کلی هر چیزی که در ظاهر یک وبسایت میبینید و قابل دیدن هست با استفاده از کدنویسی html css ایجاد شده. پس شما برای طراحی یک وبسایت زیبا و کاربرپسند در ابتدی کار نیاز به این دو بزرگوار دارید.

نقش html و css در طراحی سایت : اگر وبسایت را به یک ساختمان تشبیه کنیم، بدنه و اسکلت ساختمان را با کدهای html میسازن، رنگ و لعاب زیبایی دکوراسیون و نمای آن ساختمان را هم با استایل های css انجام میدهند. نکته : بنابراین برای اینکه در نهایت به یک نتیجه و محصولی دست پیدا کنیم باید از html و css با هم بصورت ترکیبی استفاده کنیم و هیچ کدام به تنهایی برای ما کاربردی ندارد.

آموزش |آموزش رایگان

چگونه html را یاد بگیرم؟

آموزش html رایگان : یک اشتباه بزرگی که افراد تازه کار مرتکب میشوند این است که html و css را جدا، جدا یاد میگیرند مثلا فکر میکنند اول باید html را یادبگیرند و تمام کنند و سپس اقدام به یادگیری css کنند که این کار کاملا اشتباه است. دوستان یادتان باشد html و css مکمل هم هستند و هیچ کدام به تنهایی برای ما کاربرد و نتیجه ای ندارند بنابراین حتما باید باهم یادگرفته شوند تا نتیجه بخش باشد.

یادگیری html به تنهایی به دلیل اینکه نتیجه و محصولی ندارد بسیار سخت میشود و متاسفانه آموزش های زیادی هم در سطح نت وجود دارد که اینها را مجزا آموزش داده اند که این باعث گمراهی و دلزدگی افراد تازه کار از یادگیری این موضوع مهم میشود. اما اگر آموزش html و css را باهم یادبگیرید چون در حین کار پروژه های کاربردی و نتایج ملموس تری دارید هم از یادگیری لذت میبرید و هم بصورت کاملا اصولی و استاندارد و در زمان بسیار کمتری میتوانید به تخصص برسید این حالت بهترین آموزش html است.

چرا باید آموزش html css را بصورت پروژه محور یادبگیرم؟

اینکه شما صرفا بیاید و تمام و تمام استایل های css را یادبگیرید در نهایت چه کاربردی برای شما دارد؟ هیچی! فقط ما با کلی تگ و استایل آشنا شدید اما نمیتوانید یک وبسایت را به واسطه اطلاعاتی که بدست آوردید کدنویسی کنید، اما اگر آموزش بصورت پروژه محور باشد شما ضمن یادگیری کدها، نحوه استفاده و بکارگیری کدها در طراحی یک سایت یا صفحه وب را هم یادمیگیرید. (آقا شما هدفتون اینه که در نهایت بتونید با آموزش html css یک وبسایت طراحی کنید دیگه! پس وقتتون رو صرف موارد تئوری و اکادمیک نکنید! بیاید پروژه محور و کاربردی بر اساس نیاز بازارکار یاد بگیرید )

روند دوره به چه شکل هست؟

روند دوره آموزش رایگان html به این شکل هست که ما از صفر شروع میکنیم و یک پوشه برای پروژه html css مان ایجاد میکنیم و پایه تمام نکات مقدماتی که چطور یک سند html ایجاد کنیم، مفهوم تگ و نحوه نوشتن تگ های html به جه شکل هست، چطور یک فایل css برای استایل دهی ایجاد کنیم، ارتباط بین سند html و فایل css چگونه است، اصول کدنویسی html و نحوه ایجاد المان های مورد نیاز به همراه استایل دهی، نحوه ایجاد فرم های با فیلدهای مختلف مثل تکست فیلد، ایمیل فیلد، پسوردفیلد، لیست باکس، باکس های تک انتخابی، چند انتخابی و چک باکس و… را بطور کامل در قالب مینی پروژه های کوچک با تمام جزئیات یادمیگیرید.

برای یادگیری html به چه ابزارهایی احتیاج دارم؟

مرورگر هم که همه شما برای وبگردی در سیستم تان نصب دارید ترجیحا از مرورگر فایرفاکس یا کروم استفاده کنید. در طول آموزش با ابزارهای بسیار کاربردی از مرورگر مثل inspect element آشنا میشید و یادمیگیرید که چطور با کمک ابزارهایی که در مرورگرها وجود دارد برای کدنویسی و طراحی وب استفاده کنید.(دوره آموزش html و css)

آیا آموزش html css برای طراحی سایت ضروری است؟

طراحی سایت با هر روش و هر زبان برنامه نویسی که باشد قائدتا نیاز به آموزش html و css دارد اما ممکن است این سوال برای شما بوجود بیاید که من میخواهم طراحی سایت را با وردپرس و بدون کدنویسی یادبگیرم آیا بازهم نیاز به آموزش html css دارم؟ شاید در نگاه اول پاسخ خیر باشد اما اگر از افراد باتجربه تر بپرسید حتما به شما توصیه میکنند در کنار طراحی سایت بدون کدنویسی و استفاده از قالب های آماده وردپرس حتما کدنویسی html css را نیز یادبگیرید چرا که استفاده از قالب های آماده و صفحه سازها تمام نیاز شما را در طراحی سایت برطرف نمیکنند و قطعا محدودیت هایی دارند که اگر کدنویسی html css بلد نباشید برای تغییر و شخصی سازی بعضی المان های سایت با مشکل مواجه میشوید. بنابراین باتوجه به اهمیت آموزش html و همچنین سادگی در یادگیری آن پیشنهاد میکنم تایمی را جهت یادگیری آن اختصاص دهید.

آموزش |آموزش رایگان

آیا برای آموزش html css نیاز به خرید هاست دارم؟

خیر! شما همین الان میتوانید در کامپیوتر شخصی تان آموزش html css را شروع کنید. چون html و css جزء زبان های سمت سرور نیستند و اصلاحا FrontEnd محسوب میشوند توسط مرورگر قابل اجرا هستند یعنی شما همین الان میتوانید در کامپیوتر شخصی تان یک فایل با پسوند html ایجاد کنید و داخل آن کدهای html و css بنویسید و سپس توسط مرورگر اجرا کنید به همین راحتی! حتی نیاز به نرم افزارهای جانبی مثل زمپ و… هم ندارید.

زبان html صرفا برای ساخت اسکلت و بدنه صفحات وب استفاده میشود و مثل زبان های برنامه نویسی محاسباتی نیست مثلا شما نمیتوانید 2+2 را توسط زبان html محاسبه کنید چراکه محاسبات باید سمت سرور انجام شود و باتوجه به اینکه کدهای html توسط مرورگر(فایرفاکس و کروم و…) اجرا و نمایش داده میشوند قابلیت محاسبات ندارند.

ضمن اینکه برای آموزش زبان های برنامه نویسی سمت سرور هم الزما نیاز به هاست ندارید و میتوانید با استفاده از نرم افزار های شبیه ساز سرور مثل ومپ و زمپ در یادگیری و تمرین را در کامپیوتر شخصی خودتان شروع کنید.

شروع آموزش html و css

برای شروع آموزش html و css همین الان در کامیپوتر یا لپتاپ تان یک فایل با پسوند html ایجاد کنید برای اینکار در دسکتاپ کلیک راست کنید و گزینه New را باز کنید و یک Text Document ایجاد کنید این فایل بصورت پیشفرض پسوند txt دارد که باید نام و پسوندش را عوض کنید میتوانید نامش را index.html قرار دهید توجه داشته باشید نام فایل دلخواه است اما پسوند حتما باید html باشد.

نمونه کد بالا ساختار اولیه یک سند html است حالا برای ایجاد المان های مختلف و نمایش در مرورگر باید کدها را داخل تگ بنویسیم درواقع هر چیزی که میخواهیم در صفحه وب نمایش داده شود کدهایش باید داخل تگ body نوشته شود.(پیشنهاد میکنم از فیلم های آموزشی این دوره استفاده کنید تا مراحل آموزش html و css را از صفر بصورت عملی و پروژه محور یادبگیرید)

بعد از یادگیری html css

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم آموزش html و css اولین مرحله برای ورود به دنیای برنامه نویسی و طراحی سایت است اگر شما html و css را یادبگیرید راحت تر میتوانید حوزه مورد علاقه خود را برای مراحل بعدی تشخیص دهید و همچنین دستتان برای ورود به هر حوزه ای که پیشنیازش html , css باشد باز است. مثلا در مرحله بعدی براحتی میتوانید وارد حوزه کدنویسی وردپرس و طراحی قالب وردپرس شوید یا مثلا میتوانید بصورت تخصصی برنامه نویسی php را دنبال کنید یا سراغ زبان پایتون بروید، یا حتی جاوااسکریپت و ریئکت یا اصلا شاید به برنامه نویسی موبایل علاقمند شدید و خواستید در این مسیر فعالیت کنید متوجه هستید؟!! پیشنیاز همه اینها کدنویسی html css است که با یادگیری آن این همه مسیر برای ادامه راه شما باز میشود و میتوانید بر اساس اهدف و معیار ها و علایقتان یکی را انتخاب کنید، اما شاید بپرسید پیشنهاد وبسافت3 چیست؟

HTML5 چیست؟

HTML5 نسخه جدید تر و سازمان یافته تر html است که در سال 1997 ساخته شده است. html5 با هدف پشتیبانی از جدیدترین فناوری های چندرسانی ای و همچنین ایجاد ساختار مشخص برای صفحات وب ایجاد شد که ساختار آن براحتی توسط مرورگرهای وب و همجنین خزنده های گوگل قابل فهم باشد. بطور کلی و اساسی تفاوتی بین html5 و html وجود ندارد و صرفا یک سری تگ های جدید و معنا دار در html5 اضافه شده که ساختار صفحه وب را سازمان یافته تر میکند.

طراحی سایت با html و HTML5 چه تفاوتی دارد؟

آیا برای طراحی سایت حتما باید از تگ های HTML5 استفاده کرد؟

خیر! شما میتوانید مثل ثابق برای همه بخش های وبسایت از تگ div استفاده کنید و وبسایت خودتان را بدون هیچ مشکلی طراحی کنید اما چرا وقتی تکنولوژی جدید تر و آسان تری ارائه شده از آن استفاده نکنیم؟ ضمنا استفاده از تگ های معنادار HTML5 مزیت هایی دارد که در ادامه آموزش html به آن میپردازیم

استفاده از تگ های HTML5 چه مزیتی دارد؟

اول html را یادبگیرم یا html5 ؟

html و html5 از هم مجزا نیستند در واقع شما باید یک سری تگ هایی را بشناسید و در طراحی سایت از آن استفاده کنید. حدود 110 تگ در html وجود دارد که حدود 30 تای آن جدید هستند یعنی در HTML5 عرضه شدند. بنابراین شما هم html و هم html5 را باید یادبگیرید البته تمام تگ های موجود را نیاز نیست حفظ باشید بلکه فقط تعداد محدودی از آنها را استفاده میکنید.

دکمه بازگشت به بالا