برترین های کار و کسبعلمی و پزشکی

آیا لاغری با طب سوزنی برگشت پذیر است؟

آیا طب سوزنی می تواند به کاهش وزن کمک کند؟ مانند تمام روش‌هایی که برای درمان چاقی استفاده می‌شود، مانند رژیم‌های کاهش وزن، در صورت عدم توجه به وضعیت سلامت و سلامت بدن و رعایت نکردن سبک زندگی، نتایج طب سوزنی می‌تواند به شرایط قبلی بازگردد. برای لاغری می توانید از قوی ترین قرص لاغری استفاده کنید.

طب سوزنی تمیز؟

طب سوزنی هزاران سال پیش در چین آغاز شد و بخش مهمی از طب چینی است. به عنوان بخشی از TCM، یک سیستم پزشکی سنتی، طب سوزنی بیش از 5000 سال است که در چین انجام می شود و در بین چینی ها محبوب است. در چند دهه اخیر، محبوبیت آن در جهان به طور تصاعدی افزایش یافته است. ابتدا در سراسر آسیا و سپس به اروپا و آمریکا گسترش یافت. پس از هزاران سال پیشرفت و توسعه، تکنیک های مدرن طب سوزنی با گذشته بسیار متفاوت است. امروزه کلمه “طب سوزنی” به معنای تحریک نقاط خاصی در بدن انسان با قرار دادن سوزن های فلزی نازک و سخت است که با دست استفاده می شود و با برق تحریک می شود.

به عبارت ساده، طب سوزنی شامل وارد کردن سوزن های نازک و ملایم از طریق پوست در نقاط کلیدی بدن است. طب سوزنی یکی از اجزای اصلی طب سنتی چینی است. و اغلب برای درمان درد استفاده می شود و بیشتر برای سلامت عمومی استفاده می شود. از جمله مدیریت استرس

طب سنتی چینی طب سوزنی را به عنوان روشی برای متعادل کردن جریان انرژی یا نیروی حیات توصیف می کند که به عنوان کود شناخته می شود و اعتقاد بر این است که از طریق مسیر (مریدین) در بدن شما حرکت می کند. با قرار دادن سوزن در نقاط خاص این نصف النهارها، متخصصان طب سوزنی معتقدند که جریان انرژی شما متعادل خواهد شد.

در مقابل، بسیاری از پزشکان غربی معتقدند که نقاط طب سوزنی اعصاب، ماهیچه ها و بافت همبند را تحریک می کنند. برخی معتقدند که این تحریک مسکن های طبیعی بدن را تقویت می کند.

چه زمانی از طب سوزنی استفاده می شود؟

طب سوزنی معمولا برای شرایط زیر استفاده می شود:

تهوع و استفراغ بعد از شیمی درمانی و جراحی

دندان درد

فیبرومیالژیا

از جمله سردرد، سردرد تنشی و میگرن

درد زایمان

درد پایین کمر

گردن درد

آرتروز

گرفتگی های قاعدگی

اختلالات تنفسی، مانند رینیت آلرژیک

درد و التهاب آرنج در تنیس بازان

با این حال با توجه به گزارش فرازطب، برخی از مطالعات نشان داده اند که برخی از انواع طب سوزنی شبیه سازی شده به همان اندازه طب سوزنی واقعی کار می کنند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد طب سوزنی در افرادی که انتظار دارند اثربخش باشد، بهترین کارایی را دارد. از سوی دیگر، طب سوزنی عوارض جانبی کمی دارد، بنابراین اگر در مدیریت درد با روش‌های سنتی‌تر مشکل دارید، ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد.

آیا می توان با طب سوزنی وزن کم کرد و با طب سوزنی دوباره وزن پیدا کرد؟

اضافه وزن یا چاقی به عنوان تجمع غیرطبیعی چربی یا افزایش وزن ناسالم تعریف می شود. علت اصلی چاقی و اضافه وزن عدم تعادل انرژی بین کالری دریافتی و مصرف است. خطر چاقی باید شناخته شود. سال ها پیش در گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) مشکل اضافه وزن و چاقی به عنوان یک بیماری جهانی در نظر گرفته شد. شواهد نشان می دهد که شیوع بیماری های جهانی – “جهانی” – با سرعت نگران کننده ای در همه کشورها در حال افزایش است.

مدیریت موثر وزن یک هدف مهم برای هر فرد دارای اضافه وزن یا چاق است. در حال حاضر، WHO درمان‌های پیشنهادی برای چاقی عبارتند از: مدیریت رژیم غذایی، فعالیت بدنی مانند ورزش برای کاهش وزن، اصلاح رفتار، دارودرمانی، جراحی، طب سنتی، مشاوره کاهش وزن، چای لاغری و سایر درمان‌ها. محدود کردن مصرف غذا رایج ترین راه برای کنترل وزن است.

افزودن ورزش و ورزش، مانند ورزش هوازی، به رژیم غذایی نسبت به هر دو روش به تنهایی در کاهش چربی موثرتر است. رفتار درمانی جزء مهم هر برنامه درمانی مناسب برای چاقی در نظر گرفته می شود. اما هر سه دارو یک محدودیت مشترک دارند: آنها فقط نتایج کوتاه مدت را نشان می دهند. مفهوم دارودرمانی مدت‌هاست که با سایر درمان‌های رایج برای کاهش وزن و چگونگی کمک به حفظ وزن بدن در طول زمان ظهور کرده است.

با این حال، استفاده طولانی مدت از آن نگرانی های ایمنی را در سال های اخیر ایجاد کرده است. داروهای کنترل وزن لزوماً چاقی را درمان نمی کنند، بنابراین افزایش وزن پس از قطع دارو اتفاق می افتد. علاوه بر این، داروهای کنترل وزن برای استفاده روزانه توصیه نمی شوند و باید تحت نظارت پزشکی استفاده شوند. جراحی چاقی موثرترین راه برای دستیابی به کاهش وزن سالم است و می تواند منجر به کاهش وزن دائمی شود. با این حال، بسیاری از عوارض جدی ممکن است رخ دهد، بنابراین بیماران باید با دقت انتخاب شوند.

امروزه افراد بیشتری به مکمل ها و جایگزین ها روی آورده اند. این نوع مکمل مدت‌هاست که همراه با سایر درمان‌ها و مدیریت چاقی برای کاهش اشتها و کاهش وزن استفاده می‌شود. اگرچه استفاده علمی از طب سوزنی در درمان چاقی نسبتاً جدید است، اما یکی از پرکاربردترین روش‌های درمانی است.

تاثیر طب سوزنی در کاهش وزن

آیا طب سوزنی می تواند تفاوتی ایجاد کند؟ طرفداران طب سوزنی برای کاهش وزن معتقدند که طب سوزنی می تواند انرژی بدن (چی) را تحریک کند تا بر عواملی که می توانند باعث چاقی شوند، مانند:

افزایش متابولیسم

از دست دادن اشتها

استرس را کاهش دهید

بخشی از مغز که باعث احساس گرسنگی می شود را تحت تاثیر قرار می دهد

گوش بخشی است که طب سوزنی برای کاهش وزن هدف قرار می دهد. اعتقاد بر این است که میل به غذا را می توان با نوک گوش کنترل کرد. این روش درمانی مشابه درمانی است که توسط متخصصان طب سوزنی برای کمک به ترک سیگار و مصرف کنندگان مواد مخدر استفاده می شود.

دکمه بازگشت به بالا