اقتصادی

آیا وزیر جدید نیرو می‌تواند خاموشی‌ها را تمام کند؟

در لیست وزیران پیشنهادی کنفرانس شورای اسلامی ، رئیس جمهور علی اکبر محرابیان را به عنوان وزیر نیرو معرفی کرد.حوزه فعالیت وی در ماه های اخیر با چالش های شدیدی روبرو شده است.

به گزارش patc ، اگرچه دولت های یازدهم و دوازدهم در چند سال گذشته برنامه های توسعه انرژی محور را در بخش انرژی اجرا کرده اند ، اما با فرا رسیدن تابستان ، تولید برق کشور در مقایسه با مصرف برق روزانه کاهش یافته است. توسط دولت برنامه ریزی شده است باعث نارضایتی مردم شد.

اگرچه کاهش بارندگی عاملی است که وزارت نیرو در آن بی تاثیر است ، اما عدم سرمایه گذاری لازم در توسعه زیرساخت ها ، عدم توانایی در استفاده از حداکثر ظرفیت موجود و عدم برنامه ریزی کوتاه مدت برای غلبه بر بحران برخی از عوامل هستند. به مشکلاتی که وزارت انرژی در ماه های اخیر با آن روبرو بوده است. اگر وزیر پیشنهادی رای آورد ، محراب باید برای آن راه حلی پیدا کند.

حمیدرضا صالحی ، رئیس کمیته انرژی اتاق بازرگانی ایران ، تصویر وزیر نیرو جدید را به patc معرفی کرد: «وزیر نیرو جدید کار خود را آغاز می کند و ما نتایج اقدامات اشتباه در بخش انرژی را مشاهده کرده ایم. انرژی در سالهای اخیر امسال بخشی از آن است.

وی گفت که بخش مهمی از مشکل امروز عدم سرمایه گذاری لازم در سالهای گذشته است که باعث ایجاد مشکل شده است. بنابراین باید دید وزیر پیشنهادی در زمینه نیروگاه های آبی چه برنامه ها و برنامه هایی را دنبال خواهد کرد.

رئیس کمیته انرژی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برنامه پیشنهادی وزیر پیشنهادی مشابه طرح و برنامه قبلی است ، تصریح کرد: در صورت تداوم ، مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت. در چند سال گذشته ، بخش خصوصی سعی کرده است فعالیتهای جدی را در بخش انرژی در سطح یکبار مصرف آغاز کند و این آمادگی در آینده ادامه خواهد یافت.

صالحی ادامه داد: اگر وزارت نیرو به بخش خصوصی اجازه دهد از ظرفیت نیروگاه ایجاد شده در بخش برق استفاده کند و تنظیم کننده اقتصاد انرژی را در مسیر صحیح قرار دهد و نیمی از ظرفیت را تکمیل کند ، می توان انتظار داشت برخی از نگرانی های امروز حل شود. »در غیر این صورت ، خطر تکرار اشتباهات گذشته وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: صنعت برق در سراسر جهان یک صنعت ثروتمند است ، اما در ایران با قیمت گذاری اجباری و ورود دولت در زمینه های مختلف ، این صنعت را به مشکلات امروز رسانده ایم. اگر می خواهیم بر مشکلات امسال غلبه کنیم ، باید شرایط را به شدت تغییر دهیم ، در غیر این صورت ، مشکلات مشابه امسال به وجود خود ادامه می دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا