نماد سایت patc

احیای اقتصاد هند نزدیک است؟

احیای اقتصاد هند نزدیک است؟

اقتصاد

patc/ خراسان رضوی تجارت در بنادر هند در سه ماهه آوریل تا ژوئن 2022-2023 به دلیل افزایش تقاضا برای نفت خام و زغال سنگ وارداتی 11 درصد افزایش یافت که نشان دهنده باز شدن اقتصاد است.

به گزارش بیزینس استاندارد، در اوایل سال جاری، به دلیل افزایش قیمت نفت خام و زغال سنگ وارداتی به دلیل اینکه زغال سنگ هند با فشار عرضه در بحبوحه بحران زغال سنگ حرارتی مواجه شد، تقاضا به طور قابل توجهی افزایش یافت.

تردد بار بین بنادر اصلی و غیر اصلی در سه ماهه اول سال مالی 366 میلیون تن بوده است. در میان این بنادر بزرگ که متعلق به دولت مرکزی هستند، توان عملیاتی آنها بیش از 197 میلیون تن است.

زغال سنگ و نفت خام هر دو نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش یافتند و علیرغم قیمت های بی سابقه به ترتیب 105 و 65 میلیون تن محموله در سه ماهه اول جابه جا شدند.

سهم بیشتری از نفت خام توسط بنادر خصوصی و سایر بنادر حمل و نقل می شود، به طوری که طی سه ماه گذشته 41 میلیون تن نفت خام در بنادر اصلی معامله شده است. با این حال، در زمان های اخیر، نرخ رشد سالانه تجارت نفت خام در بنادر بزرگ هند بالای 20 درصد بوده است.

در حالی که حجم کانتینرها به حجم صادرات بستگی دارد، زغال سنگ و نفت خام ناشی از مصرف داخلی هستند و انتظار می رود در سال مالی 23 بین 8 تا 9 درصد رشد کنند.

گزارش های اخیر و داده های دولتی حاکی از آن است که واردات نفت خام هند از روسیه از زمان حمله به اوکراین به شدت افزایش یافته است. واردات نفت خام هند در ماه ژوئن 21 درصد افزایش یافت.

رشد قابل توجه تجارت زغال سنگ به دلیل کمبود منابع داخلی است، به طوری که برخی از شرکت های برق ترجیح می دهند از زغال سنگ وارداتی با قیمت بالاتر در فصول اوج تقاضا استفاده کنند.

علاوه بر این، کمبود منابع داخلی، وزارت زغال سنگ و وزارت راه آهن را مجبور به کاهش عرضه زغال سنگ به بخش های غیرقانونی یا غیر برقی کرده است.

این امر ذخایر کافی نیروگاه های حرارتی را تضمین می کند.

وزارت نیرو همچنین از شرکت های برق می خواهد که در صورت کمبود در زمان پیک مصرف برق، زغال سنگ وارداتی را سفارش دهند.

یکی از وزرای هند، پی کی سینگ، اخیراً به پارلمان این کشور اطلاع داد که شرکت های برق بیش از 9.2 میلیون تن زغال سنگ وارداتی سفارش داده اند.

راه آهن در حال حاضر بیشتر زغال سنگ را برای بخش برق حمل می کند و مجبور شد بیش از 1000 قطار مسافربری را در ماه مه لغو کند تا تامین زغال سنگ را در اولویت قرار دهد.

در مورد سنگ آهن هم نقدینگی ریلی و بندری کاهش یافته است. داده‌ها نشان می‌دهد که محموله‌های سنگ آهن در سه ماه اول سال‌های 2022-2023 سالانه 17 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل