علمی و پزشکی

اسرائیل و اشتباهات حکیمانه – داستان های آنلاین

این یکی از قدیمی‌ترین روزنامه‌های اسرائیل است و طبق دایره‌نامه .dia Britannica، یکی از محبوب‌ترین روزنامه‌ها است و بیشتر خوانندگان آن دانشجو هستند. این موضوع از چند جهت حائز اهمیت است.

دقیقاً یک روز قبل از انتشار مقاله روزنامه هاآرتص، فعالیت تمام 4300 پمپ بنزین در ایران به طور همزمان مختل شد و عرضه نفت به جایگاه ها متوقف شد. در نتیجه این اتفاق که دردسرهای زیادی برای مردم ایران به همراه داشت، مدتی نامعلوم بود تا اینکه خبرگزاری آنلاین patc که اغلب زودتر از دیگران اطلاع دارد، از پتانسیل سایبری صحبت کرد. در نهایت یکی از دبیران شورای عالی فضای مجازی در ایران در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که حمله سایبری به سکوی نفتی ممکن است توسط یک کشور خارجی انجام شود، اما هنوز برای جزئیات بیشتر زود است. خبرگزاری آنلاین patc همچنین اولین خبرگزاریی بود که اخیرا مقاله ای را در روزنامه هاآرتص منتشر کرد.

تاریخچه حمله سایبری اسرائیل به ایران

اسرائیل در چندین تظاهرات سایبری در ایران شرکت کرده است.

نیروگاه اتمی بوشهر: احتمالا اولین مورد سایبری اسرائیل در ایران، پرونده استاکس نت و نیروگاه اتمی بوشهر است. Stuxent یک برنامه جنایتکارانه بود که توسط دولت های آمریکا و اسرائیل توسعه یافت و در سال 2010 به سلاح های هسته ای ایران به ویژه نیروگاه اتمی بوشهر حمله کرد. یاهو نیوز بعداً ادعا کرد که به اصطلاح “بازی های المپیک” برای نابودی برنامه هسته ای ایران نبوده است، اما مبارزه با آن برای خرید زمان و انجام تلاش های دیپلماتیک برای امکان پذیر ساختن آن. ادوارد اسنودن، یکی از مقامات سابق سیا که اسناد متعددی را در رابطه با عملیات اطلاعاتی ایالات متحده منتشر کرده است، در مصاحبه با اشپیگل گفت که این برنامه بدافزار با همکاری آژانس امنیت ملی آمریکا و اسرائیل طراحی شده است.

– فناوری: در سال 1397، حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در توییتر درباره «حملات گسترده» به سایر ارتباطات نوشت و منبع خشونت را اسرائیل دانست. به گفته غلامرضا جلالی، رئیس سازمان دفاعی کشور، تهدیدات سایبری در چندین مورد با استفاده از ویروس «نسل جدید استاکسونت» انجام شده است.

– میدان نبرد پارچین: در 4 مرداد 1378 انفجاری در میدان نبرد پارچین رخ داد. روز بعد، زوئی یازکلی، تحلیلگر سیاسی در کانال 13 تلویزیون اسرائیل گفت که انفجار شب گذشته در پارچین تهران به نظر می رسد “نتیجه یک حمله سایبری” باشد.

– تاسیسات هسته ای نطنز: در 21 فروردین امسال حادثه ای در تاسیسات هسته ای نطنز رخ داد. آژانس دولتی اسرائیل کان روز یکشنبه (12 آوریل) گفت که “حادثه” در سایت هسته ای نطنز یک عملیات اسرائیل و نتیجه “حمله سایبری جدید به ایران” بوده است.

– تأسیسات بندر شهید رجایی: در 20 اردیبهشت ماه سال جاری حمله قبلی به آب و جاده های بندر شهید رجایی صورت گرفت. واشنگتن پست روز دوشنبه 29 اردیبهشت به نقل از یک مقام دولت آمریکا که نامش فاش نشده و یک مقام دولتی خارجی که نامش فاش نشده گزارش داد که حمله اخیر به آبها و جاده های بندر شهید رجایی در استان هرمزگان احتمالا توسط اسرائیل انجام شده است.

بدیهی است که حمله قبلی اسرائیل به کشور ما احتمالا تنها جنایت نبوده است.

شباهت این دو مورد بسیار عجیب است

در 18 جولای امسال، خرابی رایانه‌های شرکت راه‌آهن در سراسر جهان رخ داد که منجر به توقف و توقف صدها سرویس راه‌آهن و همچنین پست‌های بازرسی و بازرسی، دفاتر فروش بلیط، حمل‌ونقل رایانه‌ای و باربری شد. خدمات حمل و نقل عمومی و وب سایت شرکت راه آهن. دردسر. همزمان خبرگزاری آنلاین patc با انتشار بنر عکسی از راه آهن ایران خبر از اختلال جهانی در راه آهن شرکت راه آهن داد که تلاطم بی سابقه ای را در ایستگاه های راه آهن سراسر کشور به وجود آورده است. پیام “قطار برای حملات سایبری” بر روی تابلوی اطلاعات قطار نمایش داده می شود. این پیام حاوی یک شماره تلفن نیز بود.

اما طنز حمله سایبری هفته گذشته این بود که همین عدد در پیام عکس های حمله سایبری اخیر به پمپ بنزین نیز منعکس شد.

این شباهت معنایی پنهان داشت. تحقیقات شرکت امنیت سایبری آمریکایی – اسرائیلی «چک پوینت» در رابطه با حمله چهار ماه پیش نشان داد که حادثه هک رایانه ایران، حمله سایبری گروه تروریستی «ایندیرا» بوده است. تهاجم به اسراییل کار گروهی نبود که تقلب به حساب می آمد.

پس اندکی توجه به این قیاس نکته مهمی را نشان می دهد. ج: اسرائیل گفته است که حمله اخیر مأموریت اوست، در حالی که متن پیام در حمله اخیر به اندازه متن پیام حمله قبلی غیرقابل تشخیص است و مشخصا اسرائیل که ادعای انجام دومی را دارد نمی تواند. این توازی را با گفتن اینکه تصادفی رخ داده است تأیید کنید. این نشان می دهد که یا کل حمله کار اسرائیل بوده و در گذشته اسرائیل مسئولیت آن را بر عهده گرفته است و یا اینکه این دو حمله کار اسرائیل نبوده و این بار اسرائیل ادعا کرده که این کار آنها بوده است. به ویژه، همه این حملات تخریب یک برج بشردوستانه است و هیچ کس در مورد جنگ صحبت نمی کند، داستانی که هاآرتص اخیراً به آن اعتراف کرده است.

آیا دولت اسرائیل از مردم ایران متنفر است؟

جامعه شناسان خاطرنشان می کنند که تعصب نژادی را می توان با انتقام از یک دشمن، در مورد یک موضوع غیرنظامی یا با توجیه دشمن در هنگام انتقام گیری از مردم عادی و زندگی روزمره آنها ارضا کرد. باورش آزارم می دهد مقامات به یاد می آورند که وقتی رژیم بعث عراق مصمم به جنگیدن بود و با کمک قدرت های بزرگ، کورکورانه موشک های اسکاد بی را نشانه رفتند و عده ای آرام آرام «پاسخ موشک ها» را سرودند. این نشان می داد که گاهی اوقات درخواست. زیرا می توان انتظار انتقام داشت. اما شکی نیست که جهانی که در آستانه آسیب است بیش از هر زمان دیگری مورد نفرت قرار خواهد گرفت.

همانطور که می دانیم، زیرساخت های بشردوستانه که به طور مستقیم با امنیت و ثبات نسل بشر در ارتباط است، هرگز نتیجه حمله سایبری با ایران در اسرائیل یا ایالات متحده نبوده است. البته ایران نیز در سراسر جهان ادعاهای سایبری زیادی دارد و دو سال پیش وزارت دفاع آمریکا نسبت به حملات سایبری علیه ایران هشدار داد و گفت: ایران برنامه سایبری قوی دارد که می تواند تهدیدی برای آمریکا باشد. وی گفت: «ایران می تواند به طور موقت برخی از منافع آمریکا را در آینده مختل کند.

موضوع آسیب های اجتماعی فقط به اندازه پیامدهای همجنس گرایی جدی نیست و در هر دو مورد می توان به نارضایتی اجتماعی به عنوان ابزاری نگاه کرد که تأثیری مشابه بر تمرکز دارد. به سفارش. عده ای می گویند مجازات و مشکلات آنها ناشی از انتخاب های سیاسی و کنار گذاشتن اراده یا سیاست است، اما چه کسی می تواند بگوید مردم از کسانی که انتقام می گیرند متنفرند؟

مردم ایران قبلاً در جنگ هشت ساله نشان داده بودند که با امتناع از حمله به کشورشان و متحد شدن بیشتر، متحد هستند. بنابراین این یک اشتباه عجیب است که انتظار داشته باشیم که اگر امنیت بشر توسط یک دنیای متخاصم تهدید شود، مردم به دلیل نارضایتی از نظام آن این کار را انجام دهند. این در تضاد کامل با پیام های دوستانه ای است که دولت اسرائیل گاهی سعی می کند برای مردم ایران ارسال کند.

آب گل آلود و اینترنت جهانی!

تاکید کرده ام که به جای فریب اینترنت جهانی (هت اسپات جهانی) از اصطلاح شبکه شبکه (راه اندازی شبکه های خودمختار که اطلاعات ارگان ها و سازمان ها و خدمات دولتی مستقل از اینترنت ذخیره می شود) به عنوان سابق استفاده کنید. وزیر امور فنی مجدداً بر همان تمایز بین دروغ های دومی تأکید کرد. با این حال، زمان وقوع انقلاب اخیر اینترنتی و زمان وقوع داستان اینترنتی در کشور ما نیز بسیار مهم است. امروزه سیستمی به نام امنیت سایبری در مجلس اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است که اکنون در تلاش برای تصمیم گیری نهایی است. نظرات مردم این روند را با جدیت دنبال می کند و اگر برخلاف وعده های مسئولان، دسترسی مردم به اینترنت عمدا ضعیف یا ممنوع شده باشد، مخالفان زیادی از جمله آقای آقاتهرانی، نماینده تهران در تهران دارد. مجلس شورای اسلامی و یکی از مجریان طرح نیز تعداد آنها را تایید کرده اند.

تعامل موقت حمله سایبرکو و روشی که ممکن است برخی افراد در سایه سیستم شبکه اطلاعات جهانی به اینترنت جهانی نیاز داشته باشند، از جمله فرصت استفاده از این سایبری را برای کسانی که از ممنوعیت حمایت می کنند، تقویت می کند. علاوه بر هجمه مستقیم به امنیت و ثبات مردم، قطعاً در برهم زدن اعتراضات آنها ناتوان نیستند.

1717

دکمه بازگشت به بالا