خانواده و جامعه

اسقرار ۴ دهکده بهار ایران و جشن‌های عید فطر در پایتخت/ توسعه جلسات خانگی قرآن

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از استقرار چهار پهنه گردشگری و رمضانی در سطح شهر تهران خبر داد و گفت: ویژه برنامه‌ای متناسب با روز قدس با توجه به موضوع طوفان‌الاقصی و مظلومیت مردم غزه برنامه ریزی شده است.

به گزارش patc، مصطفی زیبایی‌نژاد با بیان اینکه در دو بخش برنامه‌های ماه رمضان و نوروز ویژه برنامه‌هایی در تهران در نظر گرفته شده است، گفت: امسال در چهار پهنه دهکده بهار ایران برگزار می‌شود، به گونه‌ای که در اراضی عباس‌آباد، بوستان لاله، فرهنگسرای خاوران و برج میلاد این دهکده‌ها برپا شده و در ۲۲ پارک منطقه‌ای نیز این دهکده برپا خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه همه مجموعه‌ها در شهرداری تهران به برگزاری هرچه بهتر این دهکده‌ها کمک می‌کنند، اظهار کرد: چایخانه‌های هیات محب‌الرضا (ع) در ۲۲ منطقه فعال هستند و همچنین موضوع جشن اولی‌ها همچون سنوات گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران همچنین از برنامه ریزی ویژه برای جشن میلاد امام حسن (ع) خبر داد و گفت: با ویژه برنامه‌ای متناسب با روز قدس با توجه به موضوع طوفان‌الاقصی و مظلومیت مردم غزه برنامه ریزی شده و تلاش داریم که راهپیمایی روز قدس همچون گذشته با شکوه و همراه با ویژه برنامه خاصی باشد.

زیبایی‌نژاد همچنین از برگزاری جشن روز عید فطر خبر داد و گفت: در نظر داریم که عید فطر فقط مختص برگزاری مراسم نماز نباشد و براساس برنامه ریزی‌های اولیه در پنج بوستان منطقه‌ای، سه تا پنج شب منتهی به عید فطر جشن‌های بزرگ در بوستان‌ها برگزار شود که البته تصمیم‌گیری دقیق اعلام خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام شیرنژاد مدیرکل فعالیت‌های دینی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برنامه تکریم و غبارروبی مساجد به مانند سنوات گذشته انجام خواهد شد و در دستور کار قرار دارد، گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده توسعه جلسات قرآن خانگی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ به گونه‌ای که توسعه ۱۵ هزار جلسه قرآن خانگی و همچنین حضور ۱۰۰۰ مربی قرآنی در مساجد در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه قرآنی با کد دستوری# ۳۳۳ * ۱۳۷ گفت: این مسابقه که بر اساس طرح درس حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی برگزار خواهد شد سال گذشته بسیار مورد استقبال قرار گرفت و امسال نیز برگزاری این مسابقه تداوم خواهد داشت.

شیرنژاد همچنین از ایجاد کرسی‌های تفسیر قرآن در مساجد خبر داد و ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در ساعات مختلف جلسات قرآن‌خوانی برگزار خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود با محوریت ائمه جماعات این جلسات پرشکوه برگزار شوند.

مدیرکل فعالیت‌های دینی شهرداری تهران با بیان اینکه از بیش از ۲۰۰۰ مسجدی که در شهر تهران قرار دارد بیش از ۴۰۰ مسجد در طرح شهید آرمان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: همچنین در پی تفاهمات صورت گرفته ۲۹۰ هزار دانش آموز در برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان حضور فعالی خواهند داشت.

 انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

نویسنده اجتماعی، پژوهشگر و منتقد. بررسی مسائل اجتماعی با ارائه دیدگاه‌های جذاب و منطقی. تعامل با جامعه را از طریق نوشته‌هایم تقویت می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا