اقتصادی

اشتغال در صدر مطالبات مردمی/ پایه اشتغال روستایی در گلستان تقویت شود

patc/ گلستاین دبیر مجلس شورای اسلامی گلستان گفت: در حال حاضر عمده مشکلات مردم و مهمترین نیازهای آنها از مسئولان حوزه اشتغال است.

رمضان علیسندوینی امشب در جمع خبرنگاران گلستان اظهار داشت: مطالبات مردم در جلسات و جلسات مردمی نشان می دهد که مشکل اصلی مردم گلستان اشتغال و بعد معیشت است، البته معیشت در گرو اشتغال است و متاسفانه بله 8 هزار نفر درخواست داده اند. در این دو سال یک کار در دفتر من و متاسفانه تنها جایی برای معرفی این متقاضیان باقی مانده است.

وی افزود: نرخ بیکاری بر اساس یک فرمول بین المللی تعیین می شود، هرکس در هفته دو ساعت کار کند شاغل محسوب می شود و چنین تعریفی در شرایط فعلی اقتصادی معنا ندارد، مسئولان باید فرمول واقعی داشته باشند.

دبیر مجلس گلستان با بیان اینکه در استان ما کشاورزی کم کاری محسوب می شود مگر اینکه در صنعت تبدیلی در کنار کشاورزی قرار گیرد، گفت: در کشور نرخ بیکاری کشاورزی 10.7 درصد است، متاسفانه گلستان 18.6 درصد است. 85.5 درصد شاغلان کشور در صنعت و خدمات هستند و گلستان با 77.6 درصد که نشان از عقب ماندگی صنعت و خدمات در استان دارد.

سندوینی افزود: در حالی که ۱۴.۵ درصد مردم کشور در بخش کشاورزی شاغل هستند، در گلستان ۲۲ درصد است و از آنجایی که کشاورزی ما فصلی است، مشکل اصلی ما مشارکت اقتصادی پایین است، بنابراین درآمد خانوار کمتر از این میزان است. متوسط ​​درآمد کشور، بنابراین گلستان استانی فقیر است، بیش از 18 درصد مردم گلستان تحت پوشش هیئت های امداد هستند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران گلستانی برای فراهم کردن بستر ورود سرمایه گذاران به استان باید هر چه سریعتر شرایط لازم را برای فعالیت سرمایه گذاران فراهم کنند، خاطرنشان کرد: گلستان در صنعت حتی در کشاورزی عقب مانده است. صنعت، اما اینکه کشاورزی گلستان درگیر خام فروشی است چندان مفید نیست.

نماینده مردم گرگان و آکارا در اجلاس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه پتروشیمی گلستان در حال انجام است و رئیس جمهور به صراحت دستور اجرای این طرح را دادند، یادآور شد: بله.

وی گفت: در حال حاضر هنرستان ها یکی از اهداف آموزش و پرورش است و دانشگاه های فنی و حرفه ای نیز در حال انجام آموزش های مهارتی هستند و همچنین در سفر سال گذشته رئیس جمهور به گلستان 15 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته شده است. توسط بانک های داخلی 1100 میلیارد تومان، 100 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه، 200 میلیارد تومان از تبصره 18 و در سطح ملی نیز دولت 13.7 میلیارد تومان برای صدور در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه دولت 5 هزار میلیارد تومان اعتبار دانش بنیان اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: بیش از 47 درصد جمعیت استان روستایی هستند و بستر اشتغال روستایی نیاز به تقویت دارد. .
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا