علمی و پزشکی

اظهارات کره شمالی درباره منشاء کرونا در این کشور

پیونگ یانگ بالن های ارسال شده از کره جنوبی را عامل شیوع طاعون کرونا در کره شمالی می داند.

به گزارش patc، کره شمالی امروز (جمعه) اعلام کرد که اپیدمی کرونا در این کشور با هجوم افرادی که با بالن های ارسالی از کره جنوبی به داخل کشور در تماس بودند، ایجاد شده است.

مقامات دولتی پیونگ یانگ پیشتر اعلام کرده بودند که شهروندان کره شمالی از طریق بالون های آلوده به بالون که از کره جنوبی حمل می شود به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

در سال های اخیر، کره شمالی بارها خشم خود را از انتشار خبرنامه های دروغین علیه دولت پیونگ یانگ و بالون های ارسالی از کره جنوبی به کره شمالی ابراز کرده است.

با این حال مقامات کره جنوبی آلوده بودن بالون های ارسال شده به کره شمالی به کرونا را تکذیب کردند.

با این حال، روزنامه نگاران کره شمالی به نقل از سایت های طاعون این کشور گزارش دادند که نمونه های عروق کرونا ویروس در شهر “ایفو” در نزدیکی مرز جنوب شرقی کره شمالی پیدا شده است.

بر اساس اعلام آنها، یک سرباز 18 ساله و یک پسر 5 ساله در اوایل فروردین ماه پس از برخورد با “اشیاء مشکوک” در شهر به ویروس کرونا مبتلا شدند.

مقامات بهداشتی کره شمالی در ارائه توصیه های اضطراری از شهروندان این کشور خواسته اند تا اقلام مشکوک را برای تخریب آنها در اختیار مقامات واجد شرایط قرار دهند.

با این حال، در این گزارش ها هیچ گونه ابهامی ذکر نشده است و دولت کره جنوبی قبلاً انتشار اطلاعات نادرست برای رهبران کره شمالی از طریق اعلامیه هایی در مرز بین دو کشور را ممنوع کرده است.

برخی از محققان بر این باورند که کره شمالی در تلاش است تا شهروندان خود را متقاعد کند که ویروس کرونا از طریق بروشورها یا سایر اقلامی که با بالن به این کشور ارسال می شود، در حال انتشار است.

به گزارش یورونیوز، کره شمالی پس از اینکه ادعا کرد این کشور بیش از دو سال است که به ویروس کرونا مبتلا نشده است، اعتراف کرد که در 12 می سال جاری به یک اپیدمی کووید-19 مبتلا شده است.

به گزارش رسانه های کره شمالی، از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور، حداقل ۷۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا