خانواده و جامعه

افزایش استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز تهران به ۱۴۵ میلیون متر مکعب

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران از افزایش استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز در تهران به ۱۴۵ میلیون متر مکعب تا چشم انداز سال ۱۴۱۰ خبر داد.

علی محمد مختاری در گفت و گو با patc در تشریح تامین منابع آبی برای فضای سبز شهر تهران گفت: قطعا یکی از مشکلاتی که امروز در کلانشهرها وجود دارد، بحران آب است. لذا با توجه به تنش های آبی موجود برای آبیاری فضای سبز شهر تهران از پساب بهره گرفته شده است. به همین منظور بر اساس تفاهمنامه شهرداری با وزارت نیرو که در این دوره منعقد شد تا سال ۱۴۱۰ مقرر شده ۱۴۵ میلیون متر مکعب از پساب برای آبیاری فضای سبز شهر تهران استفاده شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ نیز استفاده از پساب به۵۰ میلیون متر مکعب برای آبیاری فضای سبز پایتخت رسید که به این ترتیب از برنامه شهرداری جلوتر هستیم.

مختاری ادامه داد: برای توقف و جلوگیری از فرونشست زمین در تهران کاهش استفاده از آب‌های زیرزمینی به عنوان منابع آبی در حوزه فضای سبز را در دستور کار قرار دادیم و بازچرخانی منابع آبی را به صورت جدی دنبال می کنیم همچنین استفاده از پساب هم افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران درباره کاشت چمن در فضای سبز شهر تهران نیز گفت: از حدود شش سال قبل کاشت چمن در تهران ممنوع است ولی کندن چمن های موجود نیز باعث آسیب به ریشه های درختان می شود. بر همین اساس کاشت گونه های مقاوم مانند زیتون را در تهران انجام می دهیم که باعث سایه اندازی روی چمن های موجود و از بین رفتن این چمن ها می شود.
انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

نویسنده اجتماعی، پژوهشگر و منتقد. بررسی مسائل اجتماعی با ارائه دیدگاه‌های جذاب و منطقی. تعامل با جامعه را از طریق نوشته‌هایم تقویت می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا