افزایش دوام و مقامت بتن با نانوافزودنی‌های محققان کشور

یکی از شرکتهای فناوری نانوذرات سازگاری زیستی را به عنوان ماده تقویت کننده بتن معرفی کرده است که می تواند مقاومت فشاری ، مقاومت در برابر مقاومت ، محافظت و دوام بتن را بهبود بخشد.

به گزارش patc ، مدیرعامل شرکت علی معظمی گفت: “ما سالانه بیش از 100 تن نانو افزودنی های بتونی تولید و می فروشیم که می تواند تولید بتن کشور را ارتقا بخشد ؛” این به این دلیل است که ADMIX C نامیده می شود. افزودنی های 5000 از نانوذرات سیلیسی استفاده می کنند که باعث افزایش مقاومت و دوام بتن می شود.

معظمی گفت: پس از 7 سال تحقیق و همکاری با همکاری یک شرکت کانادایی ، این ماده افزودنی نانو را با موفقیت تولید کرده ایم تا مقاومت فشاری ، هوای مقاوم ، محافظت و دوام بتن را بهبود بخشیم و خاطرنشان کرد: این فناوری دارد. اخذ اختراع ثبت شده و آن را مطابق با استانداردهای مختلف ارزیابی کرده و عملکرد آن به تصویب رسیده است.

مدیر پروژه خاطرنشان کرد: در مقایسه با مولکولهای معمولی ، افزودنی سازگاری بالاتری در بتن دارد ، می تواند ساختار نانوذرات ، حفره ها و ترک ها را پر کند و مقاومت فشاری را بهبود بخشد و از جلوگیری از آب و یون های کلرید ، سولفات ها و آسیب ها جلوگیری کند. نفوذ مواد شیمیایی جنسی. نفوذ پذیری را کاهش داده و دوام سازه های بتونی و بتونی را افزایش می دهد.

وی این محصول نانو را غیر سمی ، غیر قابل اشتعال ، آلی و زیست سازگار توصیف کرد و یادآور شد: این محصول بی بو ، سفید و دارای وزن مخصوص 4 گرم بر سانتی متر مکعب است که در آن 1 تا 2 درصد از وزن سیمان اضافه می شود. به ترکیب. می توان از آن برای مخازن آب تونل ، قطعات بتونی پیش ساخته ، سازه های برون مرزی ، استخرها ، اسکله های پل و دیوارهای نگهدارنده ، بتن فشرده شده غلتکی ، کف بتونی در پارکینگ ها ، پله ها ، باند فرودگاه ها ، جاده های دسترسی ، پایه ها و پایه های بتونی استفاده کرد.

به گفته وی ، این شرکت به دنبال صادرات محصول است و امارات و عمان نخستین مقصد صادراتی این شرکت هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا