اقتصادی

افزایش قیمت نفت برنت در بازار جهانی

قیمت نفت خام برنت در روز چهارشنبه به دلیل توقف تولید نفت دریایی در خلیج مکزیک و خوش بینی به مذاکرات تجاری چین و آمریکا افزایش یافت.

با این حال ، براساس گزارش های patc ، نگرانی در مورد شیوع ویروس کرونا و گزارش بیماران مبتلا به بیماری کرون که دوباره به این ویروس در اروپا و آسیا آلوده شده اند ، نگرانی هایی درباره ایمنی آینده ایجاد کرده است و این امر باعث افزایش قیمت نفت برنت می شود.

نفت خام برنت با 12 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 45.98 دلار رسید.

هر بشکه نفت خام West Texas Intermediate با 43.35 دلار افزایش یافت.

روز سه شنبه هر دو شاخص قیمت در بالاترین سطح 5 ماهه بسته شدند.

ادوارد مویا ، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA ، گفت که تأثیر طوفان یک عامل مثبت کوتاه مدت است ، اما اگر تخریب مناطق ساحلی تگزاس و لوئیزیانا تقاضا برای نفت را برای مدت زمان طولانی تر تضعیف کند. ، سپس خوش بینی کوتاه مدت خواهد بود.

صنعت انرژی آمریکا سه شنبه در حال آماده سازی برای طوفان بزرگ است. تولید کنندگان 310 سکوی دریایی را خالی کردند و تولید 1.56 میلیون بشکه نفت در روز را معادل 84٪ از تولید نفت دریایی خلیج مکزیک متوقف کردند. این رکورد نزدیک به رکورد 90٪ خاموش کردن طوفان کاترینا از 15 سال پیش است.

استفان اینچه ، استراتژیست ارشد Oxycorp گفت: “بازار شروع به حساب كردن كمبود بنزین در آینده نزدیک كرده است.”

در همین زمان ، مقامات ارشد بازرگانی ایالات متحده و چین مجدداً تعهد خود را به مرحله اول توافق نامه تجاری اعلام کردند که براساس آن چین باید کالاهای آمریکایی ، به ویژه محصولات انرژی را خریداری کند.

یکی دیگر از عوامل مثبت در حمایت از قیمت نفت گزارش موسسه آمریکایی پترولیوم است که نشان داد ذخایر نفت آمریکا بیش از حد انتظار هفته گذشته افت کرده است. اطلاعات رسمی بعد از ظهر چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده منتشر می شود.

به گزارش رویترز ، نگرانی ها در مورد چشم انداز تقاضای نفت باعث كاهش بازار نفت شده است. گزارش های قبلی نشان می داد كه اعتماد مصرف كنندگان آمریكا به دلیل بیکاری گسترده در حین وقوع تاج ، به پایین ترین سطح خود در شش سال گذشته رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا