علمی و پزشکی

اگر تاج دارید ، زنجبیل و دارچین “نخورید”

یادداشت:

مریم جوادی ، در مورد رژیم غذایی بیماران قلبی در خانه اظهار داشت: در زمان بیماری های قلبی ، سیستم ایمنی ضعیف ترین فرد ضعیف می شود ، بنابراین با بهبود زندگی و تأکید بر تغذیه مناسب و خواب کافی می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرد. این امر به ویژه با توجه به این واقعیت که برخی از افراد مبتلا به بیماری قلبی به مدت دو هفته در انزوا قرار می گیرند بسیار مهم است.

وی افزود: در روزهای ابتدایی بیماری قلبی ، فرد دچار بی اشتهایی می شود و اشتهای وی کاهش می یابد ، در نتیجه شاهد کاهش وزن خواهیم بود ، برای جلوگیری از کاهش وزن ، اطرافیان باید از کودکی به رژیم غذایی بیماران و بیماری های قلبی توجه کنند. ” تصور کنید هر ساعت می توانید غذای سالم بخورید.

این استاد دانشگاه تعیین کرد: در طول روز ، هر ساعت باید به بیمار آبگوشت داده شود ، توجه داشته باشید که فرد نمی خواهد غذا بخورد ، پس نباید در هر وعده غذایی یک بشقاب آبگوشت بخورد ، اما باید به او آهسته و به طور مداوم آبگوشت داده شود. همچنین ، در سه روز اول بیماری ، اگر فرد رفتار خوبی ندارد ، توصیه می شود آبگوشت را در یک منطقه بسیار کوچک با حوله یا مخلوط درست کنید و به او یک نی بدهید.

وی گفت: سوپ هایی مانند سبزیجات ، جو ، ورمیشل و سیب زمینی برای این افراد مفید است ، آبگوشت ، سبزیجات ، میوه های خرد شده نیز برای سه روز اول توصیه می شود و برای تقویت فرد مبتلا می توان از جوانه گندم ، عدس و لوبیای ماش استفاده کرد ، برای تهیه شاخه ، مانند برگهای عید اجازه ندهید که گندم یا جو رشد کند اما همان شاخه ها باید خورده شوند.

جوادی یادآور شد: اگر کسی بخواهد شیرینی بخورد می تواند آب عسل و انگور و آب گرم بخورد علاوه بر این امروزه خوردن زیتون ، زیتون ، کنجد ، پوره بادام ، نان سیاه دانه توصیه می شود. کرونا نوت برای کاهش مصرف گوشت قرمز ، اما می توانید مرغ و تخم مرغ نیز بخورید همچنین می توانید ماهی بدون چربی و برنج بخورید.

وی تاکید کرد: نوشیدنی ، توجه داشته باشید که نوشیدنی باید گرم باشد. می توانید از آب گرم ، چای ، چای سیب ، چای و چای سبز استفاده کنید. بدون مشورت با پزشک استفاده می شود. در نتیجه سو abuse مصرف مواد مخدر می تواند مشکلات جدی برای فرد ایجاد کند.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: بعد از سه روز فرد هوس می کند و می توانیم از فرنی ، آبگوشت و عدس استفاده کنیم. دمای آنها به جلوگیری از آن کمک می کند ، اما استفاده از آنها به هیچ وجه توصیه نمی شود و نباید به دلیل مشکلات ریوی و تنفسی در هنگام بیماری قلبی استفاده شود.

وی افزود: سال گذشته انجمن غدد درون ریز توصیه كرد كه هر بزرگسال و كودك زیر 12 سال هر دو ماه یك بار 50000 ویتامین D اضافی مصرف كند. می توان گفت كه این مكمل به بیماری های قلبی نیز كمك می كند.

جوادی گفت: سیگار کشیدن و نوشیدن ادویه جات ترشی جات ، غذاهای چرب ، فست فود و شیرینی نیز امروز ممنوع است و در پایان افرادی که آرامش خاطر ، استراحت و خواب کافی دارند با تغذیه مناسب می توانند سریعتر بهبود یابند.

دکمه بازگشت به بالا