اقتصادی

ایران جایگاه ویژه‌ای به لحاظ ترانزیت دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، مهمت محبر عصر امروز (چهارشنبه) در راس یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد مسکو شد و در بدو ورود به فرودگاه بین المللی وانکووا مسکو، معاون وزیر امور خارجه این کشور او را همراهی کرد. سفیر فدراسیون روسیه و نماینده جمهوری. در روسیه پذیرای ایران اسلامی و نمایندگان نهادهای ایرانی در مسکو است.

این مخبر پس از ورود به مسکو در گفت و گو با خبرنگاران گفت: توسعه و بهبود همکاری ها با کشورهای همسایه یکی از راهبردهای اصلی دولت است و در این زمینه روسیه با تبادل دیدارهای بین دو کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است. سران دو کشور، این پایه خوبی برای تعمیق روابط است. پایان

وی با اشاره به اینکه دریای خزر و کشورهای ساحلی آن از اهمیت سیاسی، اقتصادی، امنیتی و زیست محیطی بالایی برخوردار است، تصریح کرد: ایران به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با پانزده کشور و همچنین مجاورت با دریای خزر است. خلیج فارس در شمال و جنوب از جایگاه ویژه ای در ترانزیتی برخوردار است.

این منبع آگاه با اشاره به توافق اولین نشست مجمع اقتصادی خزر و توافق سران کشورهای حاشیه دریای خزر در ششمین نشست، خاطرنشان کرد: برخی از این توافقات اجرایی شده است و برخی از توافقات نیاز دارد. ما باید در اجرای این طرح ها تسریع کنیم، امیدوارم مردم ایران، روسیه و سایر کشورهای حاشیه خزر از این ارتباطات بهره مند شوند.

این سفر به دعوت میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه صورت می گیرد و معاون اول رئیس جمهور علاوه بر سخنرانی در دومین مجمع اقتصادی خزر با تعدادی از همکاران و مقامات حاضر در این اجلاس دیدار و رایزنی خواهد کرد.

در این سفر وزیر اقتصاد، وزیر دارایی، وزیر نفت و وزیر جهاد کشاورزی معاون اول رئیس جمهور کشورمان را همراهی می کردند.

نخستین همایش اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر در مردادماه 1397 در یکی از مناطق گردشگری معروف ترکمنستان با حضور پنج کشور عضو شامل ایران، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و آذربایجان برگزار شد و رئیس جمهور کشورمان نیز در ششمین نشست سران کشورهای دریای خزر حضور یافت. اجلاس – همایش. خزر در تیرماه امسال در ترکمنستان حضور یافت و سخنرانی کرد.

دکمه بازگشت به بالا