اقتصادی

بازدید رئیس دانشگاه المعارف لبنان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره)

به گزارش گروه استان های خبرگزاری آنا، از شهر ری؛ علاءالدین رئیس مؤسسه دایره المعارف لبنان و جمعه جلال رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه دایره المعارف لبنان در راس هیئتی به دیدار امام خمینی (ره) اسلام رفتند. پتانسیل، امکانات و تجهیزات دانشگاه آزاد برای بزرگداشت این باشگاه.

نریمانی راد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) از خرداد ماه سال 85 فعالیت خود را آغاز کرد و پس از معرفی حدود 62 دانشجو، اعلام آمادگی برای چهار رشته در مقاطع کارشناسی، کشاورزی، الکترونیک و مکانیک در هر رشته الهیات 100 دانشجو پذیرفته شد. تحصیلات خود را در دبیرستان جدید هنری شهید آغاز کنید و اکنون دارای 350 رشته تحصیلی در رشته های برق و محاسبات، فناوری و مهندسی، هنر و معماری، علوم انسانی و علوم پایه است و بیش از 24000 دانش آموز در آنجا تحصیل می کنند.

مسئول واحد یادگار امام خمینی (ره) گفت: این واحد دارای مرکز توسعه واحد فنی، مرکز دانش و برنامه ریزی و امور اقتصادی، مرکز فناوری اطلاعات، کتابخانه دیجیتال، مزرعه بزرگ آموزشی و پژوهشی، سوله آموزشی و 5 کارخانه است. مراکز تحقیقات اکولوژیکی و فیزیولوژیکی کشاورزی و پزشکی، نساجی، آمایش سرزمین، برق و انرژی و شیمی و فناوری های نوین با کلینیک صنعتی در شهرک صنعتی شمس آباد جهت ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی. بیش از 100 آزمایشگاه، کارگاه و آتلیه و همچنین آزمایشگاه تعاونی منسوجات و پوشاک استاندارد با محیطی مناسب و تجهیزات پیشرفته، کتابخانه ای با بیش از 175000 جلد کتاب، کلاس های درس تربیت بدنی و ورزشگاه مناسب تالارها، فرهنگسراها، آشپزخانه های مکانیزه، سفره خانه ها و رستوران ها، کلینیک های سلامت (با حضور پزشک معتمد).

وی با اشاره به ادغام دانشکده کارآفرینی و کارآفرینی پاسداران، شریعتی، جنت آباد، تهرانسر، کن، ازگل (قلهک) و شیخ صدوق (ره) در واحد یادگار امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: در زمینه مهارت آموزی. ، رسالت خود را برای ارتقای مهارت های دانش آموزان آغاز کرده است تا بتوانند به راحتی در بازار کار ادغام شوند و پس از فارغ التحصیلی مشکلات اجتماعی را حل کنند.

علاءالدین گفت: دانشگاه دایره المعارف لبنان از 7 سال پیش دارای 7 دانشجو است که از شش دانشکده فنی، علوم پایه، مدیریت، هنر، علوم تربیتی و علوم انسانی شامل مکانیک، مهندسی عمران، برق، الکترونیک، کامپیوتر، علوم زیستی و … تشکیل شده است. آمار، حسابداری، انفورماتیک، ارتباطات، علوم دیجیتال، تربیت معلم و مشاوره خانواده، فلسفه، علوم اسلامی، علوم قرآن، تاریخ و ترجمه فعالیت علمی خود را آغاز کرده و هم اکنون با دو هزار دانشجو در مقطع کارشناسی مشغول به کار هستند.

رئیس دانشگاه دایره المعارف لبنان با بیان اینکه تحصیلات عالی در لبنان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: رقابت بالایی بین دانشگاه ها وجود دارد و بر تقویت تدریس تاکید می شود و هدف ما ارتقای سطح علمی دانشجویان است. به عنوان مسائل اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی».

وی با تاکید بر تولید علم و اهمیت آن در سطوح مختلف به ویژه در حوزه های علوم انسانی و اسلامی شدن علم، افزود: هدف ما از این سفر و بازدید از واحد دانشگاهی، شناخت امکانات و تجهیزات مراکز عالی است. آموزش و پرورش ایران و واحد یادگار امام خمینی (ره) واحدی غنی از نظر اساتید، کارکنان، دانشجویان و امکانات می باشد و پژوهش محوری این واحد از نقاط قوت آن در این بازدید بود.

علاءالدین درباره اهمیت مهارت آموزی برای دانش آموزان گفت: آموزش نباید یک تئوری محض باشد، باید اجازه دهیم دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی با مهارت های شخصی خود وارد عرصه کار شوند تا به کارآفرینی تبدیل شوند که بتواند نیازهای جامعه را برآورده کند. لبنان.

گفتنی است علاءالدین رئیس مؤسسه آموزشی لبنان به همراه محمد نریمانی راده رئیس تالار یادگار امام خمینی (ره) از دانشکده، سالن ورزشی، آزمایشگاه ها، کارگاه ها و واحدهای هر قسمت بازدید کردند.

بازدید رئیس دانشگاه دایره المعارف لبنان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره)

بازدید رئیس دانشگاه دایره المعارف لبنان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره)

بازدید رئیس دانشگاه دایره المعارف لبنان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره)

بازدید رئیس دانشگاه دایره المعارف لبنان از دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره)

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا