اقتصادی

برخورد با تخلف‌های مدیران شعب در پرداخت تسهیلات

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: با مدیران شعبی که تخلف در حوزه پرداخت تسهیلات پرداختی محرز شود، برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش patc، احسان خاندوزی در بازدید سرزده از بانک دولتی گفت: دو هفته پیش جلسه ای با مدیرعامل بانک دولتی تشکیل شد و وزارت اقتصاد مطالبات و مطالباتی را مطرح کرد. در آن جلسه اول قول دادم برنامه دولت سیزدهم این است که اگر مصوبه یا قاعده ای تصویب شود قطعا فعالان اقتصادی، مردم و خانواده ها احساس می کنند که دارد پیگیری می شود و قول می دهیم با تصویب آن را پیگیری کنیم. ما خواهیم کرد.

وزیر اقتصاد افزود: «یک مصوبه اخیر این است که فعالان اقتصادی حق دارند از قراردادهای بانکی خود رونوشت داشته باشند و باید نرخ تسهیلات پرداختی و همچنین جریمه ها و تأخیرها را به وضوح رعایت کنند». که در آن استان ها می توانند موارد ارائه شوند. در چند روز گذشته موارد تخلف به صورت مستمر گزارش شده است و مدیران شعبی که تخلفی را مشاهده می کنند با جدیت برخورد کرده و وضعیت را گزارش می دهند.

خاندوزی با اشاره به بازدیدهای سرزده خود از دو بانک دولتی گفت: بسیاری از مشتریان از بازدید امروز رضایت داشتند و در برخی موارد شاهد سهل انگاری یا عدم اطلاع مشتریان از حقوق خود بودیم. مشتریان با مشکلاتی مواجه هستند که به بانک‌ها اجازه می‌دهد بیش از هر زمان دیگری به تولید و خانوارها خدمت کنند و تلاش‌های شبکه بانکی را برای تقویت رشد اقتصادی و تسهیل تامین مالی برای تولیدکنندگان ممکن می‌سازد.

تأیید جایگزین وثیقه می شود

وزیر اقتصاد در ادامه به بحث جایگزینی اعتبار برای وثیقه و ضامن به ویژه در خصوص وام های خرد ادامه می دهد: بله.

وی ابراز امیدواری کرد: راستی‌آزمایی و جایگزینی سیستم فعلی که باعث نارضایتی مردم و بسیاری از کسانی که طی سال‌های گذشته بدون ضامن یا وثیقه لازم به تعهدات خود عمل کرده‌اند، در هفته آینده و به دنبال آن یک هفته خبرهای خوب حل شود. اعلام خواهیم کرد.

ما هیچ دستورالعملی برای محدود کردن پرداخت نداریم

خاندوزی در خصوص توقف تامین مالی بانکی در ماه های پایانی سال گفت: هیچ دستورالعمل یا ابلاغیه ای از سوی وزارت اقتصاد مبنی بر محدودیت در پرداخت فاینانس بانکی به جز رعایت ضوابط تنظیم شده توسط بانک مرکزی وجود ندارد. وی افزود: امیدوارم با افزایش تقاضا در ماه های پایانی سال تولیدکنندگان و خانوارها شاهد توقف و تاخیر در پرداخت وام نباشیم، مطمئن باشیم استرسی برای افراد وجود ندارد.

وزیر اقتصاد و دارایی همچنین درباره وام 90 میلیونی بانک جهانی گفت: بانک جهانی در اکثر کشورهای عضو تجهیزات و ملزومات پزشکی برای مقابله با ویروس جدید کرونا فراهم کرده است، اما در کشور ما آمریکا تسهیلات داده است. عدم موافقت با پرداخت تسهیلات. “

وی خاطرنشان کرد: پس از سختی کار بانک جهانی موافقت کرد و هیئت وزیران حق امضای این قرارداد را تایید کرد، بنابراین برای بخشی از تجهیزات و ملزومات پزشکی که باید وارد شود، از طریق 90 میلیون دلار مصوب تامین می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا