بین الملل

به دنبال جنگ گسترده‌تر با ایران نیستیم؛ در حال بررسی گزینه‌ها برای پاسخ هستیم

نمی‌خواهیم دامنه درگیری در خاورمیانه را گسترش دهیم

آفتاب‌‌نیوز :

سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز (دوشنبه) با بیان اینکه واشنگتن «خواهان جنگ گسترده‌تر با ایران نیست»، گفت که «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده پس از حمله به پایگاه آمریکایی در اردن، در حال کار بر روی گزینه‌های تلافی‌جویانه است.

به گزارش تارنمای شبکه ان‌بی‌سی نیوز، جان کربی تصریح کرد: بایدن پس از آن که قول داد انتقام کشته شدن سه سرباز آمریکایی در حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در اردن را بگیرد، بر روی گزینه‌های خود کار می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت واشنگتن «خواهان جنگ گسترده‌تر با ایران» نیست، در اتهام‌زنی دیگری مدعی شد که ایالات متحده «می‌دانست که تهران از گروه‌های شبه نظامی در منطقه حمایت می‌کند.»

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با تکرار ادعا‌هایی علیه ایران ادعا کرد: می‌دانیم که آن‌ها در حال تامین برخی منابع هستند و اطلاعاتی را ارائه می‌دهند که به این گروه‌ها اجازه می‌دهد این کار را انجام دهند.

کربی افزود: ما آن را بسیار جدی می‌گیریم. خواهان جنگ گسترده‌تر با ایران نیستیم. خواهان یک جنگ گسترده‌تر در منطقه [نیز]نیستیم، اما کاری را که باید انجام دهیم، انجام می‌دهیم.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا شب گذشته (یکشنبه) گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اُردن، سه سرباز ارتش ایالات متحده کشته و ۲۵ نفر از نیرو‌های نظامی آن زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، کشته شدن سه آمریکایی در «برج ۲۲» در اردن در نزدیکی مرز با سوریه، تشدید قابل توجه وضعیت متزلزل در خاورمیانه را نشان می‌دهد.

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای آموزشی و تحصیلی جهانی. با توانایی درک عمیق از چالش‌ها و موفقیت‌های آموزش و تحصیل در جهان، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای آموزشی، تحولات در آموزش و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما دیدی جامع از تحولات آموزشی و تحصیلی جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا