به گزارش خبرگزاری آنلاین، محمدرضا اسمعیلیپور با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین برنامههای سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تبدیل این فضاها به پاتوقهای محلهای است، گفت: اگر در گذشته شهروندان صرفاً برای خرید مایحتاج روزانه خود به بازارها و میادین میوه و تره بار شهرداری تهران میآمدند؛ اما با رویکرد سازمان به معماری ایرانی- اسلامی مانند انجام طراحیهای زیبا در نما، ایجاد فضای سبز، آبنما و طراحی فضاهایی برای مکث و استراحت؛ آنها میتوانند بعد از انجام خرید در این فضاها به استراحت و گپ و گفت با یکدیگر بپردازند.
وی افزود: همچنین طراحی غرفهها به سبک بازارهای سنتی قدیمی انجام شده و استفاده از طاق و قوس ایرانی و تناسبات همگون در شکل و فرم معماری آرامشبخش و چشمنوازی را ایجاد میکند.
معاون طرح، توسعه و امور فنی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران ادامه داد: بازار چراغی یکی از بازارهایی است که در آن از معماری ایرانی- اسلامی استفاده شده است. در این بازار که آخرین مراحل عمرانی خود را سپری میکند، در بخش فروشگاهی از ۱۲ غرفه با سردر قوسی و سقف اسلیمی استفاده شده است. در غرفهها قرار است انواع میوه، ترهبار، اقلام بازرگانی و محصولات پروتئینی عرضه شود.
وی بیان کرد: همچنین در محوطه پشت بازار پارکینگ بزرگی با ظرفیت ۸۰ خودرو تعبیه شده تا مراجعان نگران جای پارک خودرو نباشند.
اسمعیلیپور یادآور شد: در طراحی فضای باز پشت بازار چند اصله درخت قدیمی حفظ شده که با بازپیرایی و بهسازی فضای سبز، چشمانداز زیبایی برای مراجعان فراهم میشود.
معاون طرح، توسعه و امور فنی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تأکید کرد: همچنین علاوه بر اینها برای رفاه حال مشتریانی که با فرزندان خردسال به این بازار سر میزنند قرار است وسایل بازی در این محوطه جانمایی شود.
وی گفت: فضا و طراحی این بازار بهگونهای است که ظرفیت برگزاری برنامههای جشن و عزاداری در مناسبتهای آئینی را دارد و به نوعی یک بازار چندمنظوره است.