تجلیل از پیشکسوتان عرصه موسیقی و مداحی رسالت دانشگاه آزاد است

تجلیل از پیشکسوتان عرصه موسیقی و مداحی رسالت دانشگاه آزاد است

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد تأکید کرد که تجلیل از پیشکسوتان عرصه موسیقی و مداحی همواره رسالت دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

جواد عبدی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا اظهار کرد: رسالت جشنواره آوا‌ها و نوا‌های نبوی تجلیل از پیشکسوتان عرصه موسیقی و مداحی است.

وی درباره تجلیل از پیشکسوتان هنرمند استان خراسان‌شمالی گفت: از دوره نخست جشنواره آوا‌ها و نوا‌های نبوی که در خراسان‌شمالی آغاز به کار کرد، تجلیل از پیشکسوتان مورد توجه بوده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با بیان اینکه هنرمندان پیشکسوت مایه برکت دنیای فرهنگ و هنر هستند، افزود: از آنجا که هنرمندان باتجربه گنجینه‌هایی غنی از هنر و آگاهی هستند، برای بهره بردن بیشتر از این ذخایر ارزشمند و دلگرمی آنان که همواره در دل‌ها جای دارند، تجلیل از پیشکسوتان در برنامه دبیرخانه آوا‌ها و نوا‌های نبوی قرار گرفت.

عبدی اضافه کرد: در مراسم اختتامیه سال اول، پیرغلام و پیشکسوت مداحی خراسان‌شمالی سید محمدعلی نظام‌الشریعه مورد تجلیل و احترام قرار گرفت، سال دوم از عیسی بخشی قلی‌پور که دارای درجه یک هنری در رشته موسیقی مقامی بود، تجلیل شد.

وی یادآور شد: سال سوم از فرامرز رستمی خنیاگر برجسته خراسان شمالی و دارای درجه یک هنری تجلیل شد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد تبیین کرد: دبیرخانه دائمی جشنواره ملی «آوا‌ها و نوا‌های نبوی» این بزرگواران را در زمان حیاتشان مورد ارج و احترام قرار داده و در ترویج فرهنگ تجلیل از پیشکسوتان گامی برداشته است.

عبدی در ادامه توضیح داد: تمامی هنرمندان و پیشکسوتانی که نام برده شد و در اختتامیه جشنواره‌های آوا‌ها و نوا‌های نبوی تجلیل شده‌اند، دار فانی را وداع گفته و عالمی را در حسرت شنیدن دوباره صدایشان باقی گذاشته‌اند.

دکمه بازگشت به بالا