علمی و پزشکی

ترویج برنامه «عدالت و تعالی نظام سلامت» در وزارت بهداشت

patc/ خراسان رضوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی طرح «عدالت و تندرستی در نظام سلامت» در وزارت بهداشت خبر داد.

بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در جریان سفر نمایندگان دولت به خراسان رضوی در جلسه شورای شهر بردسکن افزود: با اجرای برنامه تلاش می شود تا با توجه به منابع موجود، عملیات در مناطق ارزان قیمت گسترش یابد. .

وی همچنین گفت: از مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواسته شده تا در این زمینه همکاری و مشارکت داشته باشند تا برخی از مشکلات و نقاط ضعف برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور نمایندگان دولت در مناطق محروم و محروم را نشان از اهتمام دولت به حل مشکلات نقاط مختلف کشور دانست و تصریح کرد: برای به زانو در آوردن کشورمان، کشورمان. مجازات‌های ترس و زور فراوان داده شد و امروز دشمنان انقلاب اسلامی با مجازات‌ها و زورگویی‌های فراوان سعی در تضعیف مردم در انقلاب اسلامی دارند.

وی گفت: جنگ اقتصادی می تواند بسیار جدی تر از جنگی باشد که به راه افتاده است و ممنوعیت غذا و دارو بر آسیب های اجتماعی می افزاید.

عین الهی تصریح کرد: این اقدامات بازدارنده ای برای تحقق هدف نهایی دولت یعنی رفاه مردم بود. از ابتدای دولت سعی کرده ایم به دور از وعده مردم به اهداف خود برسیم و تاکنون نیز اقدام کرده ایم.

وی افزود: در ابتدای دوره سیزدهم 50 هزار نفر مبتلا به بیماری قلبی، 18 هزار نفر بستری، 8 هزار بیمار در بخش های ویژه بستری و روزانه بیش از 700 نفر از دوستان جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد واکسن نیز گفت: تاکنون 147 میلیون واکسن با کمک مردم واکسینه شده است و این برنامه اگر از توان بهداشتی و پزشکی استفاده می شد این را تزریق کنید. تعداد واکسن ها می تواند تا دو سال طول بکشد در حال حاضر کشور ما یکی از 10 کشور جهان در توسعه برنامه های واکسن است.

وی با اشاره به اینکه حضور سربازان جوان یکی از مهمترین محورهای شهرستان بردسکن است، خاطرنشان کرد: باید از امکانات موجود به نحو احسن استفاده شود و از تله مدیسین برای گسترش خدمات استفاده شود.

عین اللهی گفت: رئیس جمهور بر تکمیل ماموریت نهایی تاکید دارد. در حال حاضر 220 پروژه بیش از 70 درصد در کشور در حال بهره برداری است، بنابراین امکان ساخت بیمارستان جدید در بردسکن وجود ندارد اما بسته به نیاز شهرستان می توان از منابع غیردولتی برای تحقق این امر استفاده کرد. پروژه

معاون علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش با بیان اینکه بردسکن از نظر تعداد نیروی متخصص در سال جاری اولین شهرستان است، گفت: امسال تعداد بیشتری از متخصصان به شهرهای دورتر اعزام شده اند. مشهد مقدس جلوگیری از انتقال بیماران به شهرهای دیگر و افزایش فرصت ها و اشتغال.

شاپور بدیعی با اشاره به توزیع سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان ولیعصر بردسکن گفت: بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان دارای چهار تخت استاندارد است که پس از تایید، دو تخت ویژه دیگر نیز ارائه می شود.

بردسکن از ابزار و منابع ضروری در حوزه بهداشت و درمان محروم است

فرماندار بردسکن در بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از این شهرستان در جلسه هیئت حاکمه با اشاره به اینکه تمامی نیازهای شهرستان به دسته بندی و به صورت مکتوب ارائه شد، گفت: به نماینده تام الاختیار رئیس جمهور متاسفانه تنها بیمارستان این شهرستان با قدمتی 40 ساله و فاقد تجهیزات و امکانات لازم برای بهداشت و درمان است.

علی دهقان زاده افزود: مجوز ساخت 170 بیمارستان بردسکن اخذ شده و ساخت این بیمارستان ضروری است، بنابراین مستلزم این است که پروژه در قالب یک پروژه ملی باشد.

وی همچنین وضعیت بیمارستان و همچنین کمبود تجهیزات پزشکی و کمبود متخصص در سیستم بهداشت و درمان را تشریح کرد. .

فرماندار بردسکن گفت: پروژه دوم راه بردسکن از خلیل آباد و بردسکن به اناباد و پروژه کنارگذر بردسکن که نزدیک به 20 سال از راه اندازی آن می گذرد به دلیل کمبود اعتبار و حتی نتیجه ماندگار ماند. ، هنوز به نتیجه نرسیده است.

دهقان زاده گفت: نواقص جاده بردسکن به سبزوار و بردسکن به انابد و درونه که یکی از گذرگاه های اصلی شهرستان بردسکن است امنیت قابل توجه و شانه ای ندارد و تعریض و تعریض این محورها است. می خواهد بودجه ای اختصاص دهد.

وی گفت: شهرستان بردسکن حدود 50 هزار بیمه شده دارد و با وجود اینکه مجوز ساخت بیمارستان تامین اجتماعی گرفته شده اما کار خاصی در این پروژه انجام نشده است، ساخت بیمارستان تامین اجتماعی یکی از مهمترین آنهاست. منطقه

وی تعطیلی چاه های موتور کشاورزی، ساخت هواپیما، احداث تاسیسات صنعتی در منطقه انابد و احداث انباری در روستای درونه را به دلیل مشکل شناخته شده دارونه و مطالبه تسهیلات مسکن و کشاورزی رایگان و با پرداخت هزینه انجام داد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا