اقتصادی

تغییر مسیر راه‌آهن خرم‌آباد ـ پلدختر ـ اندیمشک

patc/لرستان نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: قبلاً مصوبه دولت این بوده که راه‌آهن را از کنار آزادراه پل زال به اندیمشک ببرند که با پیگیری چند ساله نقشه و طرح راه‌آهن را به سمت جاده قدیم تغییر دادند و ابلاغ شده است.

سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با patc در رابطه با پیگیری‌های انجام شده برای راه‌های روستایی، اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که در راهداری کشور و استان انجام دادیم تقریباً سالی ۵۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی روکش آسفالت شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز ۹۰ کیلومتر روستاهای کد داری که دارای سکونت بالای ۱۰ خانوار هستند زیرسازی شده و آماده آسفالت است که در برنامه راهداری کشور قرار دادیم که بتواند کار را انجام دهد.

کاظمی افزود: کاری در حوزه راه پیگیری شده که  اگر اجرا شود کمک بزرگی برای استان و شهرستان‌های پلدختر و معمولان و حتی ویسیان است، بحث راه‌آهن است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قبلاً مصوبه دولت این بوده که راه‌آهن را از کنار آزادراه به اندیمشک ببرند، که شهرهای ویسیان، معمولان، پلدختر و شاید حدود ۷۰ درصد از جمعیت روستایی منطقه از طریق جاده قدیم عبو و مرور می‌کنند، با پیگیری چند ساله نقشه و طرح راه‌آهن را به سمت جاده قدیم تغییر دادند و ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: از طریق شرکت زیرساخت وزارت راه پیگیر این موضوع هستیم و جلسه‌ای با وزیر راه داریم که اگر به نتیجه برسد از تهاتر نفت یا از صندوق ذخیره بتوانند کمکی برای اجرای آن بگیرند.

کاظمی اضافه کرد: این پروژه یک پروژه ملی است و این مسیر تا اندیمشک حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که اگر از این طریق اعتبار مورد نیاز تأمین و پروژه شروع شود می‌تواند به توسعه لرستان کمک کند.

نماینده مردم پلدختر  در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورتی که راه‌آهن از خرم‌آباد ـ پلدختر ـ اندیمشک ادامه پیدا نکند خود خرم‌آباد به یک آنتن تبدیل می‌شود و این راه‌آهن برای مرکز استان نیز کاربردی نخواهد داشت.

وی بیان کرد: مدیران و مجمع نمایندگان استان همه باید تلاش کنیم که به خوزستان وصل شده و تردد اصلی راه‌آهن از طریق خرم‌آباد ـ معمولان ـ پلدختر ـ اندیمشک صورت بگیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا