اقتصادی

تولید خودروی ناقص از خردادماه متوقف می‌شود/ تعهدات معوق بزودی به صفر می‌رسد

به گفته مدیرعامل گروه صنعتی خودرو ایران، فضا در صنعت خودرو به دلیل حاشیه سود بسیار غبارآلود است و گفت: در این حوزه فعالیت های استراتژیک، بحرانی و ساختاری که در حال انجام است به حاشیه رفته و به نظر می رسد وجود داشته باشد. حاشیه ها را بردارید و درست کنید.» نه.

مهدی خطیبی در گفت وگو با patc با بیان اینکه یکی از سخت ترین و اساسی ترین اقدامات برای حل همزمان چندین مشکل پرهیز از تولید جزئی و تولید مستقیم است، گفت: بنابراین تولید جزئی خودرو و هر کاری نباید انجام شود. آنچه تولید می شود باید کامل باشد و پس از عبور از خط تولید مستقیماً در اختیار واحد فروش جهت مستندات، مجوزها و ارسال و تحویل به مشتریان قرار گیرد.

وی مکانیزاسیون و تولید تجاری را دو مفهوم نادرستی دانست که در سال های اخیر در صنعت خودرو کشورم شکل گرفته است و گفت: تولید مکانیزه تولید ناقص است، تولید تجاری یا تجاری سازی یعنی تکمیل خودرو اگر تولید مکانیکی تولید باشد. در فرآیند تولید خوب در نظر گرفته شود.

مدیرعامل ایران خودرو افزود: هرچه تولید مکانیزه و ناقص بیشتر باشد، آسیب بیشتری به تولیدکنندگان وارد می شود، کما اینکه با این موضوع مشکل کفپوش برای صنعت خودرو بی فایده شد.

خطیبی در تشریح افزایش قیمت تمام شده ناشی از تولید خودروهای ناقص گفت: بر اساس تحقیقاتی که در سال گذشته در مورد تولید خودروهای ناقص انجام شد، به این نتیجه رسیده ایم که اگر خودروهای ناقص تولید نمی شد، می توان صدها میلیارد در چهار کشور ایران صرفه جویی کرد. تومان برای هودرو اتفاق می افتد.» دارد پایین می آید. این رقم به معنای جلوگیری از زیان 35 درصدی ایران خودرو در سال گذشته است! وی حل مشکل تولید خودروهای ناقص و پرهیز از این همه هزینه، زمان بر بودن و فشار ساخت و… را از دیگر نتایج حذف خودروهای ناقص از روند تولید دانست و گفت: علاوه بر این کیفیت محصولات ایرانی خودرو موجب شده است. 25 درصد بهبود یافته است.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: با توجه به اینکه امسال برنامه‌هایی را برای افزایش تولید و عرضه در دستور کار قرار داده‌ایم، صرفه‌جویی در هزینه‌ها به مراتب بیش از 400 میلیارد تن برآورد شده در سال گذشته خواهد بود.

خطیبی ادامه داد: طرح کاهش تولید خودرو در ایران در صورت عدم عرضه خودروهای معیوب از نظر مفهومی ناقص و غیرقابل قبول است. با فرض تولید یک میلیون خودروی ناقص در دو ماه، چه سودی برای بازار و مشتریان دارد؟ آیا خودروی معیوب قابلیت ثبت، حمل و تحویل به مشتری را دارد؟ این رفتار عواقبی جز آسیب به تولیدکننده و مصرف کننده ندارد و در اقتصاد اشتباه تلقی می شود.

وی با بیان اینکه تولید خودروهای مکانیکی را تولید نمی دانیم گفت: بر این اساس تکمیل تولید و صدور اسناد، حمل و تحویل به مشتریان همگی تولید محسوب می شود که از ابتدای سال جاری گروه صنعتی ایران خودرو بیش از سال گذشته در مدت مشابه بیشتر بوده و تا پایان هفته جاری به بیش از 60 هزار واحد خواهد رسید که نسبت به سال گذشته بیش از 12 هزار واحد افزایش یافته است و اکنون این عدد با شیب مشخص فاصله مثبتی با پارسال.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: عرضه محصولات ایرانیان خودرو یعنی خودروهای پلاک دار و خودروهایی که برای تحویل از پارکینگ ایران خودرو خارج شده اند، مطابق با ایران خودرو تا پایان امسال به 90 هزار دستگاه می رسد. محصولات درو نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

وی در پاسخ به تفاوت تعداد 60 هزار دستگاه با 90 هزار تحویل، گفت: مابه التفاوت مربوط به خودروهای رها شده در پارکینگ در پایان سال گذشته است که در حال حاضر 31 هزار دستگاه است که تا پایان هفته جاری از این تعداد می شود. 31000. 28000 موفقیت چشمگیر در کاهش تعداد خودروهای معیوب طی سه ماه گذشته.

خطیبی خاطرنشان کرد: در سه ماه گذشته علاوه بر خودروهای تولید و تحویل به مشتریان، 54 هزار خودرو کمتر برنامه ریزی شده و یا 66 درصد خودروهای معیوب وارد بازار شده است که از این تعداد تنها 34 هزار خودرو مربوط به این شماره است. مربوط. امسال. با این حال، تنها 41 درصد از خودروهای معیوب در 30 فوریه سال گذشته از ابتدای فروردین تا کنون کاهش می یافتند و تا پایان هفته به 28000 دستگاه می رسید که بسیار کمتر از حد مجاز دولت است. سفر سرزده رئیس جمهور به ایران در خودرو.

وی از توقف کامل تولید خودروهای معیوب از اوایل خردادماه خبر داد و گفت: بنابراین دیگر مشکل خودروهای معیوب را نخواهیم داشت.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه به مردم عزیز اطمینان داد که با بزاق بازی نمی کنیم و واقعیت ها را روشن می کنیم، گفت: عرضه نمی کنیم، ایران خودرو معتقد است تولید ناقص ضعف مدیریتی است، از آن حذف می شود. روند تولید به زودی

وی افزود: در حالی که این حرکت به خصوص برای شبکه تامین خودرو ایران خسته کننده و سخت خواهد بود، از قطعه سازان می خواهم برنامه های تولیدی خود را با خودروی ایران مطابقت دهند، زیرا معتقدیم، بدون تامین کننده، ایران خودرو، مردم عزیز، این است. کشور.

خطیبی تولید خودروهای ناقص را خون بد صنعت خودرو دانست و گفت: تولید ناقص و انتشار آمار تولید خودرو به نام تولید، عمل خوبی نیست، ایران خودرو این کار را انجام نخواهد داد. ممکن است کار سختی به نظر برسد، اما ریشه مشکل از بین خواهد رفت و بقایای و توانایی های آن برای همه اعمال خواهد شد. وی خواستار حمایت رگولاتوری از تصمیم مهم خودرو ایران شد و گفت: از رگولاتوری تقاضا داریم مانند گذشته یار و یاور صنعت و تولید کشور بوده و از خودروی ایران که پروژه بزرگ ملی است حمایت کند. خوب. .” کردن. همه ما در ثواب، خیر و برکات این کار بزرگ اقتصادی، فنی و مدیریتی شریک هستیم.

خطیبی همچنین از کاهش بدهی های معوق به مددجویان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به وعده های داده شده به وزیر صمت در سفر 13 فروردین ماه، تعداد مطالبات معوق به مددجویان به سرعت صفر شده و در پایان سال از در ماه جاری نمودار حدود 9000 دستگاه به صفر می رسد و تعهدات تمدید می شود.تعداد تعهدات فعلی در فعالیت خودرو در ایران در سال های اخیر بی سابقه بوده و رسیدن به صفر رکوردی ماندگار برای این شرکت خواهد بود.

وی در خاتمه گفت: تمامی موارد فوق و سایر موفقیت های بزرگ در خودرو ایران از جمله ارتقای 20 درصدی کیفیت خودرو قبل از تحویل، کاهش 55 درصدی خودروهای معوق در شبکه خدمات پس از فروش و موارد دیگر. که به موقع اعلام خواهد شد، این غیرممکن است.» جز درایت، دلسوزی، توجه و حمایت وزیر صمت. خطیبی ضمن تقدیر از وزیر صمت خاطرنشان کرد: وی به دنبال تحول و حمایت مسئولانه از صنعت خودرو کشور به عنوان سرمایه ملی است و طرح ایران خودرو در راستای اجرای راهبرد وزارت صمت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا