اقتصادی

جزئیات برگزاری نمایشگاه اوراسیا در ایران

چند هفته پس از اعلام رئیس سازمان توسعه تجارت برای سهولت تجارت بین ایران و کشورهای عضو اوراسیا ، اکنون نمایشگاه بنیاد در ایران برگزار می شود.

به گزارش patc ، اگرچه ایران به دلیل مسائلی مانند تحریم و تاج از نوامبر 2009 به دوره آزمایشی اتحادیه اروپا پیوسته است ، دستیابی به رشد قابل توجه تجاری غیرممکن است ، اما با وجود همه محدودیت ها ، آمارهای تجاری منتشر شده داده ها نشان می دهد ایران تجارت دارد سقوط این کشورها را افزایش داده یا حداقل مانع آن شده است.

حدود یک و نیم سال پس از پیوستن ایران به ایران ، رئیس سازمان توسعه تجارت اکنون اعلام کرد که نمایشگاه اوراسیا در ایران برگزار می شود.

زادبوم گفت: “این یک فرصت عالی برای پیشبرد مذاکرات برای دستیابی به تجارت آزاد با اتحادیه است.”

وی در مورد کاهش نمایشگاه ها در یک سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا ، تأکید کرد: اگر اوضاع در کشور قرمز نشده باشد ، نمایشگاه حرفه ای در روسیه در تاریخ 27 مه برگزار می شود و بخش خصوصی در نمایشگاه بین المللی تهران باشد. در سی و یکمین نمایشگاه برگزار شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در توضیح شرایط کمیته مشترک گفت: کمیته مشترک ایران-روسیه و ایران-ارمنستان متولی وزارت نیرو ، کمیته مشترک ایران-قزاقستان مسئولیت آن را بر عهده دارند. وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی متولی آن هستند. کمیته مشترک ایران و قرقیزستان و کمیته مشترک ایران و بلاروس تحت مسئولیت وزارت صمت روابط تجاری با این کشورها برقرار کرده اند ، اما ما هنوز برای استفاده کامل از توانایی های موجود ما بسیار دور هستند. ما باید برای این کار سخت تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین رویدادهایی به توسعه روابط ، برگزاری بهتر کمیته های مشترک و تسریع در توافق نامه های تجارت آزاد کمک می کند ، افزود: “در این راستا بخش خصوصی ایران و پنج کشور عضو اتحادیه اوراسیا هرچه بیشتر درک کنند ، تأخیرها بیشتر خواهد بود. آنها تشخیص می دهند ، بهتر می توانند از آنها استفاده کنند.

زادبوم افزود: تمام گروه های تولیدی از پنج کشور فوق و ایران می توانند در نمایشگاه شرکت کنند. به عنوان مثال ، از آنجا که توانایی های هر کشور متفاوت است ، توانایی های ایران در غذا و کشاورزی بسیار بیشتر از صادرات آن کشورها است. برای یکی از این پنج کشور ، این شرایط ممکن است در یک گروه کالای دیگر وجود داشته باشد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: “به دلیل شیوع ویروس کرونا ، وضعیت طبیعی نیست. ممکن است نمایشگاه طبق برنامه ریزی برگزار نشود ، اما تمام تلاش ما برگزاری این نمایشگاه است. این رویداد سالانه با شکوه تر است. “

وی در مورد اهمیت اتحادیه اوراسیا و نقش آن در تجارت و عضویت در جهان گفت: “این اتحادیه از پنج کشور روسیه ، قزاقستان ، ارمنستان ، قرقیزستان و بلاروس تشکیل شده است. این پنج کشور از قابلیت ها و قابلیت های مختلفی برخوردار هستند.” اتحاد روسیه است. در میان این پنج کشور ، ارمنستان ، قزاقستان و روسیه سه کشوری هستند که به دلیل موقعیت جغرافیایی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا