جشنواره ملی مردمی سفال و سمنوی سنتی شهرضا برگزار می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اخبار ایران |جشنواره

به گزارش خبرنگار آنلاین، حمید شهبازی بعداز ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره ملی مردمی سفال و سمنوی سنتی شهرضا بهمن ماه در شهرضا برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره به مناسبت یکصد سالگی شهرداری شهرضا، از ۲۰ تا ۲۶ بهمن ماه امسال همزمان با دهه مبارک فجر و ولادت امام زمان (عج) در فضایی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در کارخانه تاریخی نوین شهرضا برگزار می‌شود.

شهردار شهرضا با اشاره به اینکه جشنواره ملی مردمی سفال و سمنوی سنتی شهرضا در سه بخش کارگاهی، نمایشگاهی و برنامه‌های زنده برنامه ریزی شده است، گفت: حضور اساتید شهرهای صاحب نام کشور و خارج از کشور در حوزه‌های سفال و سمنو از مزیت‌های آن است.

وی هدف از برگزاری جشنواره را ایجاد همدلی و نشاط اجتماعی، معرفی سفال شهرضا و تبیین عنوان شهر ملی سفال، آگاهی بخشی به مردم درباره ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرضا و ایجاد خودباوری و افتخار به یک قرن مدنیت و شهرنشینی در شهرضا برشمرد.

شهردار شهرضا گفت: در این جشنواره بیش از ۱۰۰ نفر از اساتید پخت سمنوی سنتی شهرضا کار طبخ ۳۰ پاتیل سمنوی سنتی شهرضا را بر عهده دارند.

شهبازی بیان داشت: بیش از ۱۵۰ نفر از اساتید سفالگر نیز در حوزه سفال حضور دارند.

وی افزود: کار فراخوان مردمی جهت برگزاری جشنواره انجام شده و تا کنون بیش از ۳۰۰ نفر از نیروهای مردمی اعلام آمادگی کرده اند.

شهردار شهرضا تعداد عوامل اجرایی پیش بینی شده این جشنواره را بیش از ۴۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: این افراد از هنرمندان، پیشکسوتان و عموم مردم شهرضا خواهند بود.

شهبازی با اشاره به فراخوان عمومی و سراسری جشنواره افزود: تمام افرادی که تمایل دارند در این جشنواره در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری ایفای نقش نمایند می‌توانند به دبیرخانه جشنواره واقع در کارخانه تاریخی نوین مراجعه کنند.

وی همچنین از عموم هموطنان برای حضور در این جشنواره دعوت کرد.

دکمه بازگشت به بالا