اقتصادی

حقیقی‌ها چقدر پول از بورس خارج کردند؟

شاخص کل بورس نیز با افت 1.5 درصدی به رقم 422 هزار و 295 واحد رسید و شاخص فرابورس نیز با افت 3.27 درصدی به رقم 20 هزار و 671 واحد رسید.

ایمان رئیسی، تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در هفته گذشته شاهد خروجی واقعی 2284 میلیارد تنی از بازار سرمایه با روند نزولی شاخص کل و البته با افت اندک بودیم.

وی گفت: با کاهش قیمت کالاها در بورس های جهانی، عرضه سهام این گروه افزایش یافت. علاوه بر این، اخباری مبنی بر عرضه خودروهای ایرانیان خودرو و سایپا و ارزش گذاری این دو شرکت و همچنین افزایش نرخ دلار نیمی ممکن است سمت تقاضای بازار را اندکی تقویت کند.

منابع می گویند مرداد ماه طلایی برای بازار سهام خواهد بود

فقرایی، تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در هفته گذشته موضوع ممنوعیت اشخاص حقوقی از خرید اوراق سکه که ممکن است حاکی از عزم جدی دولت برای کنترل نرخ ارز باشد، بر روند بازار سرمایه تاثیر گذاشته است. در واقع، هیجانات پولی را کنترل می کند که می تواند تأثیر مثبتی بر بازار سرمایه داشته باشد.

وی ادامه داد: سایر اخبار هفته گذشته که بر روند بازار تأثیر منفی گذاشت، اعلام شفافیت شرکت‌ها و تأثیر آشکار برق بر روند فعالیت‌های تولیدی آنها، شایعه افزایش نرخ‌های بین بانکی در صورت صحت می‌تواند باعث کاهش بیشتر شاخص شود. کامل شدن.

برخلاف سایر صنایع، حمل و نقل 9.8 درصد رشد داشته است.

به گفته تحلیلگران بازار سرمایه، در معاملات این هفته، بیشترین رشد شاخص در بخش حمل و نقل بود که 9.8 درصد رشد کرد. از سوی دیگر، بخش تولید که بیشترین بازدهی را تا هفته‌های اخیر داشت، با افت 5.8 درصدی در این هفته، در میان بیشترین بازنده‌ها قرار گرفت.

او گفت: «پردرآمدترین بخش‌هایی که تاکنون در سال جاری میلادی تولید می‌کنند، بخش‌هایی هستند که آب، برق و بخار یا خدمات آب و برق تولید می‌کنند، با افزایش 56.7 درصدی. همچنین صنعت کاغذ با رشد 2 درصدی و صنعت بانکداری و سرمایه گذاری با رشد 3.1 درصدی کمترین بازدهی را در این صنعت داشته اند.

گرمای منفی در بازارهای جهانی افت بازار سهام را تسریع می کند

ساجی کارشناس بازار سرمایه گفت: مهمترین خبر هفته گذشته افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و اروپا و احتمال رکود جهانی بود که باعث کاهش قیمت کالاها و در نتیجه کاهش تقاضای بازار سرمایه شد.خبر دیگر نرخ ارز بود. اخذ مجوز خرید اسکناس صادرکننده با قیمت پایین به بهبود چشم انداز بازار و شرکت های صادرکننده کمک می کند.

223227

دکمه بازگشت به بالا