علمی و پزشکی

درباره اسرار جدید جوپیتا چه می دانید؟

خریدار مکانی آرام نیست. سیاره ما بزرگتر از سیاره ای است با طوفانی بزرگ و امواج عظیم. پتانسیل الکترومغناطیسی و گرانشی آن بسیار متفاوت از زمین است و بسیاری از ستاره شناسان سعی در درک آن داشته اند. اما بارها و بارها محققان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل و رصدخانه قدرتمند جمینی قطعه دیگری از این پدیده را کشف کردند.

درباره اسرار جدید جوپیتا چه می دانید؟

تصاویر مادون قرمز از مشتری نشان می دهد گرما از ابرها بیرون می آید. وقتی این تصاویر را با تصاویری از تلسکوپ فضایی هابل قرار می دهیم ، می توانیم درباره آنچه در داخل و خارج از جهان اتفاق می افتد اطلاعات بیشتری کسب کنیم. هنگام مقایسه تصاویر هابل با تصاویر Jemini ، می توان دید که مناطقی در تاریکی هابل مادون قرمز است.

مایکل فون ، دانشمند هواشناسی در دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی می گوید: “نور مادون قرمز از مناطق ابری ایجاد می شود اگر نوری در مناطق ابری وجود نداشته باشد.”

به گفته گلن اورتن ، نور مرئی نمی تواند تفاوت بین ابرهای تیره و خشک شدن ابر را نشان دهد. بنابراین فرهنگ آنها همچنان یک رمز و راز است.

درباره اسرار جدید جوپیتا چه می دانید؟

این دو عکس شبیه به هم هستند ، تونلی که سایه آن را پیچ کرده و نشانگر وجود ابرهای طوفانی است. اما این بسیار جالب به نظر می رسد زیرا یافته های چرخش مدار جونو ناسا با این ترکیب شده است. همین کار را در ایستگاه های رادیویی محلی Sferic و Whistlers نشان داد که از پیچ و مهره های رعد و برق ساخته شده اند. رادیو Juno 377 در هشت چرخه اول خود ، اعتصاب های صاعقه ای را که در درختان رخ داده بود ، شناسایی کرد. این دقیقاً شبیه زمین است و بسیاری از چنین رعد و برق در نزدیکی خط استوا اتفاق می افتد.

درباره اسرار جدید جوپیتا چه می دانید؟

دانشمندان معتقدند که این ارتباط با نحوه تعامل دو سیاره با خورشید است. در هر دو سیاره ، استوا توسط خورشید گرم می شود و یک چراغ انقلابی روی زمین ایجاد می کند که باعث رعد و برق می شود.

در جوپیتا که بسیار از خورشید فاصله دارد ، دمای استوا در جو نرم و پایدار است ، اما این درجه حرارت هرگز به درختان نمی رسد ، به همین دلیل این امواج بسیار عالی هستند. این تیم دریافت که رعد و برق در نقاط روشن به دلیل تبخیر شدید ابرها بر روی آب و یخ ، برخورد کرده و در مناطق اطراف نیز چنین طوفان هایی می تواند به دلیل رطوبت کم و هوای آفتابی ایجاد شود. ناشناخته

کار پیرامون جونو در ژوئن سال آینده به پایان می رسد و این یافته ها اطلاعات بیشتری را در مورد آب و هوای غیرمعمول مشتری نشان می دهد.

sciencealert.com

2121

دکمه بازگشت به بالا