برترین های کار و کسبعمومی

در صورت شکستن کلید در قفل خانه راه حل های درست شدن آن چیست

شکستن کلید در قفل یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای هر کسی رخ دهد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که زمانی که اقدام به باز کردن درب با کلید نموده اید، کلید در قفل به خوبی نچرخیده و یا در آن شکسته است. برای در آوردن کلید شکسته یا گیر کرده در قفل روشهای متعددی وجود دارد. هر کدام از این روش ها ابزارهای مختلفی نیاز دارد، که در صورت نبود ابزارهای لازم می توانید از استفاده نمایید. اما اگر ابزارهای مورد نیاز موجود باشد، می‌توانید خودتان برای درآوردن کلید شکسته اقدام نمایید. در این مطلب قصد داریم به روش های بیرون آوردن کلید بدون نیاز به کلید سازی بپردازیم.

روش های در آورن کلید شکسته در قفل

استفاده از ، همواره با مشکل گیر کردن یا شکستن کلید در قفل همراه است. و کسانی که از قفل های مکانیکی یا معمولی استفاده میکنند باید روش های در آوردن کلید شکسته یا گیر کرده در قفل را بدانند تا در مواقع لزوم بتوانند ار آنها استفاده نمایند.

راه های بیرون آوردن کلید شکسته در قفل به ابزارهایی که در اختیار دارید و اینکه چه مقدار از کلید شکسته در قفل باقی مانده است، بستگی دارد. برای در آوردن کلید شکسته در قفل، باید قبل از هر اقدامی قفل را روغن کاری نمایید. روغن مورد استفاده می تواند روان کننده، روغن لولای درب و یا حتی روغن خوراکی باشد.

پس از آن به وسایل زیر، برای در آوردن کلید شکسته نیازمند هستید:

  • انبردست
  • دم باریک
  • موچین
  • سیم یا سوزن
  • پیچ گوشتی

1- در آوردن کلید شکسته در قفل با انبردست و دم باریک

استفاده از انبردست یا دم باریک یکی از راه های بیرون کشیدن کلید شکسته درون قفل می باشد. و برای زمانی مناسب است که کمی از دسته کلید از قفل بیرون زده باشد. در این حالت می توانید با استفاده از انبردست یا دم باریک دسته شکسته کلید را گرفته و در جهت موافق یا خلاف عقربه های ساعت آن را بچرخانید تا کلید خارج شود.

در صورتی که میخواهید درب را باز کنید لازم است که یک دست خود را، محکم روی قفل و دستگیره قرار داده و با دست دیگرتان تلاش کنید که به آرامی کلید شکسته را درون قفل حرکت دهید. تا کلید در قفل چرخیده و درب باز شود. البته اگر کلید یدک برای باز کردن درب، همراه شما بود. بهتر است روی درآوردن کلید شکسته از قفل تمرکز کرده و تمام تلاش خود را برای این امر انجام دهید. در این روش فقط باید مراقب باشید که دسته بیرون مانده کلید، نشکند.

وسیله دیگری که می تواند مانند انبردست برای درآوردن کلید از قفل استفاده شود موچین می باشد. با استفاده از موچین می توانید دو طرف دسته باقی مانده کلید را گرفته و با چند حرکت آرام آن را از قفل بیرون بکشید.

2- به کمک تیغه اره مویی هم میتوانید کلید را از قفل خارج کنید

در صورتی که ابزاری مانند تیغه اره مویی یا اره منبت کاری در وسایل تان دارید می‌توانید برای درآوردن کلید شکسته در قفل از آن نیز استفاده کنید. تیغه اره مویی به خاطر وجود دندانه های ریز می تواند به دندانه های کلید گیر کرده و آن را از قفل در بیاورد. اگر اره مویی شما بزرگ بود می توانید با استفاده از انبردست یا دم باریک طول تیغه را کوتاه نموده و سپس از آن استفاده کنید.

3- باز کزدن و بستن درب با پیچ گوشتی وقتی دسته کلید کاملا شکسته

اگر دسته کلید به صورت کامل شکسته باشد و هیچ قسمتی از آن است گفت بیرون نمانده باشد کار کمی سخت تر می شود و دیگر نمی توانید از انبر دست یا موچین برای بیرون آوردن کلید شکسته در قفل استفاده نمایید. در این حالت برای قفل کردن یا باز کردن درب می‌توانید از پیچ گوشتی استفاده کنید.
به این صورت که پیچ گوشتی را درست مانند زمان باز کردن یا بستن یک پیچ، وارد سوراخ قفل کرده و کمی فشار داده و سپس آن را بچرخانید. اگر درب قفل شده باشد و بخواهید قبل از اینکه کلید را بیرون بیاورید درب را باز کنید، لازم است بیشتر دقت نموده و پیچ گوشتی را در جهت درست در سوراخ کلید به آرامی حرکت دهید. به این صورت شما می توانید با استفاده از پیچ گوشتی و به کمک کلیدی که در قفل شکسته، قفل در را باز کنید.

در شرایطی که عجله دارید و باید خیلی زود محل کار یا منزل را ترک کنید. و نیاز به قفل کردن درب دارید می‌توانید به همین روش و به صورت برعکس به کمک پیچ گوشتی در را قفل کرده و محل را ترک کنید. و پس از برگشت برای کلید گیر کرده در قفل چاره ای بیندیشید.

4- چسب قطره ای؛ روش ریسکی برای درآوردن کلید شکسته

در این روش لازم است که دقت زیادی داشته باشید زیرا اگر بتوانید آن را درست انجام دهید ممکن است به قفل آسیب بزنید. نحوه انجام کار به این صورت است که باید سر یک سیم نازک یا یک سوزن لحاف دوزی را به میزان لازم چسب قطره ای بزنید. و پس از چسب زدن سر آن سیم یا سوزن را داخل قفل وارد کنید. سپس چند ثانیه صبر کنید تا انتهای سوزن به کلید برخورد کرده و به آن بچسبد.
حال به آرامی تلاش نمایید که کلید چسبیده به سوزن را بیرون بکشید. در این روش باید حتما توجه کنید که سر سیم یا سوزن را بیش از حد چسب نزنید، زیرا در این صورت هم کلید و هم سیم داخل قفل گیر می کنند.

5- استفاده از دریل، آخرین راه برای در آوردن کلید شکسته در قفل

اگر کلید شما داخل قفل شکسته است و نمی خواهید هزینه کلید ساز بدهید، می‌توانید از دریل استفاده نمایید. اما با این روش به احتمال خیلی زیاد قفل شما غیر قابل استفاده خواهد شد. مته ای که برای بیرون کشیدن کلید شکسته در قفل قرار است استفاده کنید باید خیلی نازک باشد.

هنگامی که کلید شما در قفل می شکند، ممکن است احساس ترس و درماندگی بر شما حاکی شود. کمی خوش­بین باشید و به یاد بیاورید که “من هنوز می‌توانم حداقل این در را باز کنم.” البته قبل از هر کاری مطمئن شوید که این مقاله را کامل خوانده‌اید. در این بخش راه های مختلفی به شما ارائه شده است که هر کدام می توانند در شرایطی خاص به کمکتان بیایند؛ بنابراین اگر به یادگیری ترفند برای درآوردن کلید شکسته در قفل علاقه مند هستید تا پایان این بخش همراه ما باشید. با این وجود توجهداشته باشید که انتخاب مناسب‌ترین راه بستگی به موقعیت شما دارد.

شکستن کلید در قفل از جمله دردسرهایی است که ذهن ما را بسیار درگیر کرده و ما را مستاصل میکند و بعد از سعی و تلاش، اگر به نتیجه نرسیم، تازه به فکر تماس با یک کلید ساز ماهر میگردیم که مشکل ما را حل کند. برای حل مشکل می توانید با کلید سازی صادقیه تماس بگیرید یا راه حل های زیر را امتحان کنید.

چند وسیله دم دستی برای خارج کردن کلید شکسته از قفل

  1. سنجاق سر
  2. گیره فلزی کاغذ
  3. سنجاق قفلی
  4. پین دکمه سر آستین کت یا سردست
  5. چاقوی سفری و چند کاره

و چند وسیله حرفه ای تر:

  1. انبردست و دم باریک
  2. موچین
  3. پیچ گوشتی
  4. تیغه اره مویی
  5. دریل
  6. چسب قطره ای

برای مطالعه:

سوال های اساسی پس از شکسته شدن کلید

برای اینکه بدانید کدام راه‌حل برای شما کارسازتر است، چند سؤال از خود بپرسید. شما کجا هستید؟ چه ابزارهایی دارید؟ کلید شکسته شده چقدر عمیق وارد شده است؟ پس از یافتن روشی که می‌توانید از آن استفاده کنید، از ناتوانی خود در بیرون آوردن کلید شکسته از قفل در اولین تلاش‌های خود استرس نداشته باشید. اکثر این روش‌ها نیاز به کمی تکرار دارند؛ اما چقدر ناراحت‌کننده است که شکستن چیزی به این راحتی و تعمیر آن بسیار سخت باشد؟ موفق باشید!

قبل از اینکه به بررسی ترفندهای خارج کردن کلید شکسته از قفل بپردازیم دلیل اینکه چرا کلید در قفل می‌شکند را مرور کنیم.

کلیدها یا قفل‌هایی که ازکارافتاده و فرسوده شدند، بعد از آنکه شما هر دور که شما کلید را بچرخانید و منجر به چرخش استوانه قفل نشود فلز به تیغه کلید فشار وارد می‌کند. پس از تکرار مکرر، کلید محکم شده و در قفل می‌شکند.

یک و دو ترفند برای درآوردن کلید شکسته

۶ ترفند برای درآوردن کلید شکسته در قفل

 اولین اقدام برای در آوردن کلید از قفل روان کردن مسیر کلید است. برای اینکار می توانید از انواع روغن های روغن کاری لولا، روغن چرخ خیاطی و دیگر روان کننده ها استفاد کنید. در صورتی که در خانه هیچ کدام از اینها را نداشتید می توانید از روغن مایع خوراکی هم کمک بگیرید.

راه های درآوردن کلید شکسته در قفل با استفاده از موچین

اولین راه‌حل که به ذهن افراد جهت درآوردن کلید شکسته از قفل می‌رسد این است که اکثر افراد مستقیماً به سراغ استفاده از موچین می ‌روند. باید ضخامت موچین شما و فاصله کلید شکسته در قفل مناسب باشد. اندازه اکثر موچین‌ها برای این کار نامناسب است و در نهایت کلید را بیشتر به آخر هدایت می‌کند. اطمینان حاصل کنید که موچین شما می‌تواند به‌اندازه کافی باز شود تا در اطراف کلید قرار گیرد، اما نه آن‌قدر ضخیم که نتواند در کناره های کلید قرار گیرد؛ بنابراین استفاده از موچین یک ترفند برای درآوردن کلید شکسته در قفل می باشد.

در هنگامی که کلید خیلی عقب‌ رفته است، احتمال اینکه شما آن را به عقب ‌تر فشار دهید افزایش می‌یابد. این روش که یکی از راه‌های درآوردن کلید شکسته در قفل هست را تنها در صورتی امتحان کنید که از توانایی خود در کار با موچین اطمینان داشته باشید.

نکته

با موچین فشار زیادی وارد نکنید. وقتی موچین پس از گرفتن قطعه کلید بسته می‌شود، فشار بیشتر به سمت کلید هدایت می‌شود. در نتیجه هر تلاش ناموفق برای گرفتن کلید، خارج کردن آن را دشوارتر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

در آوردن کلید گیر کرده در قفل با استفاده از پیچ گوشتی

در صورتی که دم کلید شکسته در قفل بیرون نمانده باشد کار کمی سخت تر است و نمی توانید از انبردست برای در آوردن کلید شکسته استفاده کنید. در این صورت یک پیچ گوشتی بردارید و دقیقا مانند زمانی که می خواهید یک پیچ را ببندید یا باز کنید نوک پیچ گوشتی را وارد سوراخ قفل کنید و کمی فشار بدهید و پیچ گوشتی را بچرخانید.

در صورتی که درب قفل شده باشد و بخواهید قبل از در آوردن کلید از قفل، درب را باز کنید فقط کافی است کمی بیشتر دقت کنید و در جهت درست پیچ گوشتی را در سوراخ کلید به آهستگی حرکت بدهید.

به این روش به کمک کلید شکسته در قفل و همین طور پیچ گوشتی که پشت آن قرار گرفته می توانید قفل درب را باز کنید؛ که بعدا سر فرصت میتوانید مغزی قفل را باز کرده و به یک کلید ساز مراجعه کنید.

اگر هم در زمانی که کلید در قفل شکسته است عجله دارید و باید زودتر خانه یا محل کار را ترک کنید می توانید به همین  طریق به صورت معکوس به کمک پیچ گوشتی درب را قفل کرده و پس از بازگشت به منزل فکری برای درآوردن کلید کنید.

چسباندن کلید شکسته |چگونه قفل در شکسته را باز کنیم

 

خارج کردن کلید شکسته با استفاده از دم باریک یا انبردست

یکی از راه های در آوردن کلید شکسته درون قفل استفاده از انبردست و یا دم باریک است. در صورتی که دُم کلید شکسته در قفل بیرون از قفل باشد شما می توانید به کمک انبردست و یا دم باریک و گرفتن دم آن و کمی حرکت در جهت چرخش عقربه ساعت و یا برعکس آن، کلید شکسته را بیرون بیاورید.

در صورتی که لازم باشد درب را باز کنید بهتر است یک دست تان را محکم روی دستگیره یا قفل بگذارید و با دست دیگر به آرامی سعی کنید که کلید شکسته درون قفل را حرکت بدهید تا کلید در قفل بچرخد و درب باز شود؛ اما اگر به جز این کلید یک کلید یدک برای باز کردن درب دارید بهتر است تمام تلاش خود را بگذارید که کلید گیر کرده در قفل را بیرون بکشید.

نکته مهم اینکه، باید مراقب باشید که دم باقی مانده کلید نشکند .

با   آشنا شوید.!

 در آوردن کلید شکسته با استفاده از تیغه اره مویی

تیغه اره مویی وسیله بسیار کاربردی برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل است. تیغه اره مویی به خاطر دندانه های ریزی که دارد می توانند به دندانه های کلید گیر کرده و آن را از داخل قفل بیرون بکشند. در صورتی که طول اره بزرگ بود می توانید به کمک یک انبردست آن را شکسته و کوتاهتر کنید تا راحت تر در سوراخ قفل وارد شود.

 در آوردن کلید شکسته از قفل با استفاده از چسب قطره ای

احتیاط شود که این روش اگر به درستی انجام نشود به قفل آسیب می رساند

برای درآوردن کلید شکسته از درون قفل به کمک چسب قطره ای لازم است یک سوزن لحاف دوزی یا یک سیم نازک را برداشته و سر آن را به میزان کافی چسب قطره ای بزنید. باید دقت کنید که بیش از حد چسب نزنید چون علاوه بر کلید این سیم هم داخل قفل گیر کرده و کار را سخت تر میکند.

بعد از چسب زدن سر سیم یا سوزن آن را داخل قفل بفرستید چند لحظه صبر کنید تا انتهای سیم به کلید بخورد و به آن بچسبد. بعد به آرامی سعی کنید کلید چسبیده به سیم را بیرون بکشید.

یک  دیگر و دو ترفند دیگر برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل

 استفاده از دریل برای در آوردن کلید گیر کرده در قفل

اگر هیچیک از ترفندهای فوق کارساز نبود آخرین راه در آوردن کلید شکسته از قفل  استفاده از دریل است. با این روش به احتمال زیاد دیگر باید قید قفل را بزنید چون مغزی قفل از بین رفته و دیگر قابل استفاده نخواهد بود. شاید بتوان گفت تنها مزیت این روش این است که دیگر نیازی به خبرکردن کلیدساز و پرداخت هزینه به او نیست!

 شاید علاقه مند باشید بدانید چرا یخچال خنک نمیکند.

بهترین راه برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل چیست؟

تماس با قفل‌ساز برای استخراج کلید شکسته همیشه مطمئن‌ترین، سریع‌ترین راه برای درآوردن کلید شکسته از قفل خواهد بود. هیچ جایگزینی برای ابزارهای حرفه‌ای وجود ندارد. اگر نیاز به قفل‌ساز دارید؟ امروز با ما تماس بگیرید.

تیغه اره مویی تکنسینهای ماهر بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به شماهستند برای دریافت خدمات کلیدسازی کافیست کنید.

ما نمی‌توانیم پیش بینیی کنیم که در چه زمانی کلید را گم می‌کنیم و یا کلید در قفل می‌شکند. به همین دلیل نیاز به کلید سازی سیار یا قفل سازی سیار داریم ( ساخت کلید سیار کامپیوتری یا برای قفل بدون کلید )، چون زمان بزرگترین عامل برای شما است و یک کلید سازی که بهصورت شبانه روزی فعالیت می‌کند باید متعهد و مسئولیت پذیر باشدت. کلید ساز باید دیوانه وار عاشق کارش باشد علی‌الخصوص کلید سازهایی که به صورت سیار و شبانه روزی فعالیت می کنند. چون معمولا وقتی ما به مشکل خورده‌ایم (کلید در قفل شکسته، کلید را گم کرده‌ایم و…) به یک کلید ساز نیاز داریم و معمولا در آن زمان اضطراب داریم.

کلید سازی شبانه

تهران کلید با سال ها تجربه و کسب نمودن دانش کافی در زمینه ارائه کلیه خدمات اعم از کلید سازی سیار، کلید سازی سیار گاوصندوق و تعمیرات انواع قفل، باز گشایی درب های مختلف خودرو، منازل مسکونی، تجاری و … این اطمینان را به شما می دهد که می تواند مشکل شما را در هر ساعتی از شبانه روز با اعزام کردن متخصصان خود، به بهترین نحو و با تعرفه مناسب حل نماید. تهران کلید با سابقه فعالیت بیشتر از ده سال خود تیمی متخصص جمع آوری نموده است که در تمام نقاط شهر تهران در خدمت گذاری مشتریان محترم باشد. این شرکت همواره توانسته است برنامه منظمی جهت آموزش پرسنل خود داشته باشد تا بتوانند با آخرین تکنولوژی روز آشنا شده و آمادگی ارائه خدمات در هر زمینه ای را به مشتریان گرامی داشته باشد. از این رو ما دارای بیش از هزاران مشتریان وفادار و رضایتمند هستیم که از این بابت بسیار خرسندیم. شما هم به جمع مشتریان وفادار ما بپیوندید و مشکلات کلید و قفل خود را به ما بسپارید. تیم کلید سازی میدان آزادی شبانه روزی در هر لحظه آماده دریافت سفارشات و درخواست های شما تنها با یک تماس می باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا