خانواده و جامعه

ساخت ۳۲ هزار کلاس درس طی ۲ سال اخیر/ پرونده مدارس ناایمن ۵ ساله بسته می‌شود

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار کلاس درس ناایمن در کشور، گفت : در سال ۱۴۰۳ صنعتی سازی، سبک سازی و ارزان سازی موضوعاتی است که پیگیری آن در دستور کار است؛ در حوزه مقاوم سازی کار به صورت جدی دنبال می‌شود تا مدارس نایمن به مدارس ایمن تبدیل شوند.

خان محمدی در گفت و گو با patc، مهمترین دستاورد سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در دولت سیزدهم را حضور خیرین و مشارکت آنها در ساخت مدرسه دانست و گفت: اعتبار این مشارکت از ۳ و ۴ میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و این مشارکت نشات گرفته از شعار مردمی سازی به واسطه اعتماد مردم به دولت انجام شده است.

وی با بیان اینکه در مدت دو سال حدود ۳۲ هزار کلاس درس به فضای آموزشی کشور اضافه شده افزود: با همه مشکلات از جمله تورم‌ و مشکلات اقتصادی این آمار تحقق یافته و جزء با هم افزایی و همکاری بین مردم و دولت این امر تحقق نمی یافت.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه موضوع احکام راهبردی برنامه هفتم یکی از موفقیت ها، توفیقات و دستاوردها در سال ۱۴۰۲ بود ادامه داد: جدول ماده ۸۷ را در برنامه هفتم قرار دادیم که براساس آن دولت متعهد شد منابع لازم را تامین کند و میزان سرانه آموزشی را به ۶.۱ درصد برساند؛ همچنین موضوع جذب از صندوق ذخیره ارزی یکی دیگر از موفقیت هاییست که در حال تحقق است.

خان محمدی به برنامه های سال ۱۴۰۳ سازمان نوسازی اشاره و عنوان کرد: صنعتی سازی، سبک سازی و ارزان سازی موضوعاتی است که پیگیری آن در دستور کار است؛ در حوزه مقاوم سازی کار به صورت جدی دنبال می‌شود تا مدارس نامستحکم و نایمن به مدارس ایمن تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار کلاس درس نا ایمن در کل کشور وجود دارد که بر اساس آیین نامه‌هایی که به روز رسانی می‌شوند به عنوان مدارس نا ایمن شناخته شده‌اند اظهار داشت: با توجه به ردیفی که در برنامه هفتم پیش بینی شده موضوع مدارس ناایمن ظرف ۵ سال حل می‌شود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعتبار لازم برای مقاوم سازی مدارس را ۱۰۰ همت اعلام کرد که با مشارکت خیرین، گروه‌های مردمی، شرکت‌ها، موسسات و مسئولان اجتماعی این هدف تحقق می یابد.

خان محمدی در پایان اظهار کرد: مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز نیز برای آنلاین امسال ساماندهی می شوند.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم اجتماعی

نویسنده اجتماعی، پژوهشگر و منتقد. بررسی مسائل اجتماعی با ارائه دیدگاه‌های جذاب و منطقی. تعامل با جامعه را از طریق نوشته‌هایم تقویت می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا