اقتصادی

سرمایه ۶۰۰۰ میلیاردی بخش خصوصی در مناطق آزاد به کار افتاد

امروز ، رئیس جمهور این ابزارها را به نام پروژه های توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق آزاد اقتصادی و مناطق ویژه اقتصادی با تمرکز بر 99٪ سرمایه گذاری های بخش خصوصی توسعه داده است.

به گزارش patc ، امروز در کنفرانس ویدئویی ریاست جمهوری که در تاریخ 23 اردیبهشت برگزار شد ، پروژه هایی در استان های آذربایجان شرقی ، خوزستان ، هرمزگان ، البرز و سیستان و بلوچستان راه اندازی شد. این پروژه ها مربوط به سرمایه گذاری در قشم ، چابهار است. ، آلمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ، مناطق Arras و پیام و ساراوچگان.

پروژه های افتتاح مناطق آزاد و مناطق ویژه

بنابراین ، در منطقه آزاد Arras ، 38 پروژه زیربنایی و صنعتی با سرمایه گذاری 1.784 میلیارد تومان و 3.7 میلیون دلار آمریکا وجود دارد که فرصت های شغلی را برای 498 نفر ایجاد می کند. در منطقه آزاد آوند ، 8 پروژه تولیدی و زیربنایی وجود دارد. پروژه هایی با سرمایه گذاری 144.2 میلیارد توما و 1.6 میلیون پروژه تولیدی در منطقه آزاد چابهار ، 31 پروژه تولیدی ، تجاری و خدماتی ، با سرمایه گذاری 1.413 میلیارد توما ، 657 اشتغال در گش 10 شیلات ، بهداشت ، گردشگری و زیرساخت وجود دارد پروژه هایی در منطقه آزاد مو ، با سرمایه گذاری 418 میلیارد تومان و 21 میلیون دلار آمریكا ، با اشتغال 606 نفر.

همچنین در منطقه ویژه اقتصادی پیام ، چهار پروژه تولیدی و نیروگاهی با سرمایه گذاری 195 میلیارد تومان ، 1.5 میلیون دلار و 7 میلیون یورو با اشتغال 125 نفر وجود دارد. در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ، سه سرمایه گذاری 14 میلیون آمریکایی وجود دارد پروژه های تولید و نوآوری 95 میلیارد تومان و 700000 یورو با ایجاد 165 شغل به بهره برداری رسید.

رئیس جمهور برای جذب سرمایه گذار بر تقویت منطقه تجارت آزاد تأکید کرد

رئیس جمهور در این مراسم گفت که مردم جهاد و فداکاری های زیادی انجام داده اند. امروز ، پنجشنبه 67 ، شاهد مراسم تحلیف بزرگ بودیم. ما با افتتاح بیش از 600 میلیارد طرح و پروژه ریاست کردیم ، بنابراین 3000 نفر ایجاد کردیم. فرصت های شغلی . .

وی اعلام کرد که به مردم مهران ، قصر شیرین ، بانه ، اردبیل ، بوشهر و اینچه بارون قول داده ایم مناطق آزاد ایجاد کنند و خوشحالیم که هفت منطقه آزاد اضافه خواهیم کرد. شخصی خاطرنشان کرد که ما 15 منطقه آزاد در مرز داریم که برای برقراری ارتباط با کشورهای همسایه ، سرمایه گذاری و جاذبه های گردشگری مهم هستند. ما 13 منطقه اقتصادی دیگر داریم که باعث رونق اقتصادی می شوند. البته در دو سال گذشته به دلیل کاهش کرونا و جاذبه های گردشگری ، سفر ممنوع شده است.

روحانی تأکید کرد: امکانات در مناطق آزاد مانند سردخانه و انبارها باید تقویت شود و باید به جاده ها ، راه آهن و معادن متصل شود تا شرایط بهتری برای ورود سرمایه فراهم شود.

99٪ سهم بخش خصوصی در پروژه منطقه پیوند خورده

در بخشی از این مراسم ، مومینی دبیر شورای عالی منطقه آزاد نیز به اهمیت و جایگاه بخش خصوصی در توسعه و کارایی منطقه آزاد اشاره کرد.

وی اعلام کرد که پروژه های در حال اجرا 99 درصد سرمایه گذاری بخش خصوصی را در این مناطق تشکیل می دهند.

به گفته مومنی ، در چهار مراسم افتتاحیه ، 257 پروژه با بیش از 3.8 تریلیون و 400 میلیارد تومان سرمایه گذاری توسعه یافته و 16000 شغل در مناطق آزاد اقتصادی و مناطق ویژه اقتصادی ایجاد شده است که ارزش کل آنها در سال 91 است ٪ از این پروژه ها ، مناطق با بودجه خصوصی بر روی آماده سازی زیرساخت ها تمرکز دارند.

مشاور رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد که استفاده از مدلهای جدید تأمین مالی برای پروژه های کلیدی در منطقه و بهبود ظرفیت مالی بخش خصوصی یکی از روشهای اصلی در منطقه است. در این راستا ، شورای مالی و سرمایه گذاری و پنج ویژه ویژه نهادی کمیته های تاسیس شده است. و بورس های بین المللی سهام ، صندوق های تحقیق و فناوری جامع ، صندوق های سرمایه گذاری ، بانک های خصوصی و بانک های آب تاسیس شده و اساسنامه شرکت های سرمایه گذاری منطقه ای را مطابق با قوانین فعلی اصلاح کرد تا از ارز ، بازارهای مالی و بازارهای سرمایه.

چابهار 1.4 تریلیون نسخه

با این حال ، از 6 تریلیون دلار آمریکا سرمایه گذاری در توسعه منطقه ویژه ویژه امروز ، بیش از 1.4 میلیارد دلار مربوط به منطقه آزاد چابهار است که یک منطقه استراتژیک در منطقه تجاری ایران است.

بنابراین پروژه پتروشیمی نگین مکران بیش از 120 میلیارد تومان ارزش دارد و 1200 هکتار مساحت دارد. این پروژه 28 انبار در زمینی به مساحت 35000 متر مربع احداث می کند. همچنین مرحله اول ICT چابهار است. توسعه زیرساخت ها. منطقه آزاد اکنون در منطقه آزاد است. یکی از مهمترین پروژه های افتتاح شده ، چابهار (چابهار) در مقابل رئیس جمهور است.

حجم تولید چابهار از 52 تا 772 میلیارد تومان

در این مراسم کردی ، مدیر ارشد اجرایی منطقه آزاد چابهار اعلام کرد که علاوه بر اقدامات و پروژه هایی که به بهره برداری رسیده است ، 22 پروژه عمرانی در مناطق زیربنایی و زیربنایی چابهار اجرا شده است ، ارزش قرارداد به 2،924 میلیارد تومان. ارزش محصولات منطقه در سال 1392 به 52 میلیارد تومان رسید و در سال گذشته از 772 میلیارد تومان فراتر رفت. بهره برداری از بیش از 150 پروژه بزرگ و كوچك سرمایه گذاری در حال ساخت در دو سال آینده باعث ایجاد انقلابی در تولید می شود. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا