اقتصادی

سفری از جنس خدمت بی‌منت به مردم دیار کریمان/ افتتاح پروژه‌های آب و برق با حضور رئیس جمهور

patc/کرمان رئیس جمهوری به منظور افتتاح چند پروژه آب و برق، بررسی وضعیت استان کرمان و اقدامات انجام شده دولت در خصوص رفع مشکلات مردم این منطقه، فردا جمعه ۹ تیرماه، با همراهی وزیر نیرو به این استان سفر می‌کند.

علیرضا عبدیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان در گفت‌وگو با patc با اشاره به جزئیات پروژه‌های قابل افتتاح در این سفر گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو طرح عظیم فاضلاب شهر سیرجان به بهره‌برداری می‌رسد.

او در تشریح این پروژه اظهار کرد: این پروژه با ظرفیت تصفیه ۲۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان ادامه داد: افتتاح خطوط جمع‌آوری، انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب سیرجان نیز پس از مدت‌ها در این سفر به انجام می‌رسد تا مردم این خطه و صنعت این شهرستان از مزایای آن بهره‌مند شوند.

او افزود: این پروژه شامل ۳۷۳ کیلومتر خطوط جمع‌آوری و تصفیه‌خانه به ظرفیت ۲۶ هزار و ۵۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز است.

عبدیان افزایش سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی، بازچرخانی آب و استفاده از پساب در صنعت از جمله فواید و اثرات مثبت اجرای این پروژه برشمرد و گفت: جمعیت هدف این پروژه در فاز یک ۲۱۰ هزار نفر طراحی شده است.

حمیدرضا حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان نیز در گفت‌وگو با patc درباره پروژه‌های حوزه برق استان که با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهند شد، نیز گفت: پنج پروژه شبکه انتقال و فوق توزیع در حوزه برق منطقه‌ای استان کرمان با اعتبار ۱۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت ویدئو کنفرانسی فردا توسط رئیس جمهور در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان اظهار کرد: این طرح ها شامل؛ خط ۴۰۰ کیلوولت بم به جیرفت، خط ۴۰۰ کیلوولت شاهماران (منطقه خبر)، پست۱۳۲ کیلوولت سبزواران (جیرفت۳)، خطوط ۱۳۲ کیلوولت ارتباطی جیرفت و همچنین توسعه پست ۱۳۲کیلوولت اسفندقه است.

به گزارش patc، توزیع ۲۶۰ سیستم خورشیدی بین عشایر ۱۶ شهرستان و برق‌رسانی به چندین روستا در شمال و جنوب استان کرمان نیز از دیگر پروژه‌هایی است که فردا با حضور رئیس دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسند.

همچنین در این سفر یک روزه تعویض و اصلاح سیم‌های مسی به کابل‌های خودنگهدار جهت کاهش از سرقت شبکه برق و زیبایی شهر و بهینه‌سازی برق بیش از ۱۰۰ روستا نیز فردا توسط رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.
دکمه بازگشت به بالا