اقتصادی

سهم دانش بنیان‌های بیوتک و دارویی ایرانی از بازار ۹۵ درصدی واردات مواد اولیه پاکستان

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی تاکید کرد که از واردات 800 میلیون دلار آمریکا به پاکستان که بیشتر آنها مواد اولیه دارویی و داروهای خاص و نوترکیب هستند ، خبر داده است. 95 درصد صنعت مواد اولیه دارویی پاکستان من فکر می کنم بیوتکنولوژی ، تجهیزات پزشکی و پزشکی و پایگاه دانش ایران به خوبی می تواند جایی در بازار این کشور باز کند.

به گزارش patc حسن نوریان امروز در رویداد صادرات آنلاین ایران و پاکستان که توسط صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد ، یکشنبه اظهار داشت که سیاست کلی اکوسیستم تولید محصول دانش بنیان پس از علم و تولید محصول ، مسائل تجاری سازی است. این ایده این رویداد ارزیابی امکان تجاری سازی محصولات مبتنی بر دانش با پاکستان در زمینه بهداشت است. “

وی پاکستان را همسایه ایران با 220 میلیون نفر جمعیت عنوان کرد و ادامه داد: جمعیت ایران بیش از 85 میلیون نفر است و جمعیت کل دو کشور از 300 میلیون نفر فراتر رفته است که می تواند نیازها را برآورده کند. پاکستان و شرکت های ایرانی در بسیاری از زمینه ها. “ارائه شده است.

نوریان مسائل مربوط به فناوری و بیوتکنولوژی پیشرفته در زمینه تجهیزات پزشکی و پزشکی را یکی از جذاب ترین زمینه های همکاری بین دو کشور عنوان کرد و یادآور شد: “ما با پاکستان مرز 1000 کیلومتری مشترک داریم. خوشبختانه دو سرزمین جدید وجود داشت. به مرز قانونی ایران می رسد. »و پاکستان نیز اضافه شد. در حال حاضر ، در مرزهای “میرجاوه” ، “پیشین” و “ریمدان” نزدیک چابهار ، سه مرز قانونی برای تجار ، بازرگانان ، گردشگران ، کالاها و تجار وجود دارد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی با بیان اینکه علاوه بر این ، برخی از بازارهای مرزی با پاکستان را داریم ، خاطرنشان کرد که در روابط تجاری ایران و پاکستان از جمله خطوط هوایی قابلیت های دیگری نیز وجود دارد. خوشبختانه ، “هواپیمایی ایران قبلاً برای بیش از نیم قرن ، تعداد پروازهای مستقیم بین تهران و کراچی به دلیل اپیدمی تاج جدید محدود شده است ، اما هرگز قطع نشده است و هر دو هفته یک پرواز مستقیم بین دو کشور انجام می شود.

وی یکی از مزایای خطوط هوایی ایران را “بار هوایی” ، یعنی حمل و نقل بارهای تجاری ذکر کرد و یادآور شد: حمل بار تجاری از طریق باربری هوایی مقرون به صرفه است و می تواند با سایر خطوط هوایی و شرکت می تواند از آن استفاده کند

نوریان سرمایه گذاری مشترک پاکستان و ایران را فرصتی دیگر برای تجارت بین دو کشور عنوان کرد و گفت: این شرکت یک موسسه مالی سرمایه گذاری مشترک است که در کراچی واقع شده است و شرکت ها می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند. از منابع مالی موسسه برای توسعه روابط تجاری و تجاری بین دو کشور استفاده کنید.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی افزود: از سوی دیگر ، از آنجا که ایران و پاکستان هر دو عضو اکو هستند ، می توانند از قابلیت های اکو استفاده کامل ببرند. هزینه آن 30 lower کمتر از هزینه مسیرهای سنتی قبلی برای حمل کالا است ، که یکی از زیرساخت های ایده آل برای توسعه صادرات است.

نورین در مورد ویژگی های کلی پاکستان گفت: “40 درصد از جمعیت پاکستان را جوانان 25 تا 55 ساله تشکیل می دهند. مهمترین کشورهایی که نزدیکترین رابطه را با پاکستان دارند چین ، امارات ، عربستان سعودی و ایالات متحده هستند. “

وی افزود: اگرچه ایران دارای تمام قابلیت ها و اشتراکات جامعه و سیاست ، فرهنگ ، دین و دین است ، اما از این قابلیت ها به طور کامل استفاده نکرده است. متأسفانه سهم ما از روابط اقتصادی در صادرات پاکستان حدود 1 درصد است. این درصد تا حد زیادی افزایش یافته است.

نورین می گوید: “پاکستان یک کشور اسلامی است. بیش از 97 تا 98 درصد مردم مسلمان هستند.”

وی تخمین زد که تولید ناخالص داخلی پاکستان 280 میلیارد دلار آمریکا و درآمد سرانه آن حدود 1300 دلار آمریکا است. بخش کشاورزی این درصد را اعلام کرده است.

به گفته این مقام مسئول ، بیشتر خدمات این کشور مربوط به بازاریابی تاجران پاکستانی به کشورهای دیگر است.

وی توضیح داد: “پاکستان یکی از اعضای سازمان تجارت جهانی است. در این راستا ، این کشور می تواند به کانالی برای ورود ما به بازارهای کشورهای سوم تبدیل شود تا بتوانیم وارد بازارهای ایده آل دیگر شویم.”

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی از وضعیت سلامت کشور یاد کرد: “سرانه جمعیت کمتر از یک پزشک در هر 1000 نفر است و درصد افرادی که در 63 شهر بزرگ مانند کراچی تجهیزات پزشکی دریافت می کنند” در مناطق روستایی به 36 درصد می رسد. در نتیجه ، شهرهای بزرگ کشور به مراکز فعالیت های پزشکی و تولید بیوتکنولوژی ، داروسازی و تجهیزات پزشکی تبدیل شده اند.

نوریان گفت: “پاکستان و چین توافقنامه بسیار خوبی امضا کرده اند.” “این توافقنامه مقرر می دارد که چین 50 میلیارد دلار آمریکا در ساخت زیرساخت ها در پاکستان و همچنین ساخت جاده ها ، نیروگاه ها و سایر مسائل سرمایه گذاری می کند.” به

وی با بیان اینکه نیروی کار ارزان و بازار خوب از دیگر مزایای پاکستان است ، گفت: “چشم اندازهای اقتصادی پاکستان امیدوار کننده است.”

بر اساس داده های رسمی ، نوریان حجم تجارت بین ایران و پاکستان را تقریباً 1 میلیارد دلار برآورد کرده و ادامه داد: “البته ، تراز تجاری فعلی بین ایران و پاکستان برای جمهوری اسلامی ایران مفید است و این کشور نیز علاقه مند است در این مبادلات. »تعادل.

وی افزود: تجارت ما با این کشور سنتی است ، اما اخیراً بازار خوبی را در زمینه کاشی و سرامیک کشف کرده ایم. من فکر می کنم سهم ایران از بیوتکنولوژی ، تجهیزات پزشکی و دارویی و پایگاه های دانش می تواند جایی را در بازار باز کند. این کشور بسیار خوب است. “

وی در مورد بخش داروسازی گفت: “یک ماه پیش ، وبیناری را با فعالان دارویی در ایران و پاکستان برگزار کردیم که طی آن اعلام شد حجم معاملات صنعت داروسازی در پاکستان تقریباً 3 میلیارد دلار و 200 میلیون دلار آمریکا است. . ، با رشد سالانه 10 تا 12 درصد. “انتظار می رود که تا سال 2024 به 5 میلیارد دلار برسد و در حال حاضر 240000 کارمند در صنعت داروسازی پاکستان دارد.

نوریان ادامه داد: علاوه بر این ، حدود 700 شرکت در پاکستان در این زمینه فعال هستند که از این تعداد 600 شرکت جزو شرکت های کوچک و متوسط ​​فعال در تولید داروهای ژنریک و داروهای ارزان قیمت محسوب می شوند و 100 شرکت بزرگ وجود دارد. اما در میان آنها ، 10 شرکت کشور مسئول بیش از 46 درصد از تولید دارو در کشور هستند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی اظهار داشت که سهم شرکت های خارجی در این بخش از صنعت داروسازی پاکستان از 60 درصد در سال 2010 به 39 درصد در سال 2010 افزایش یافته است. اعلام شده است که دولت قصد دارد این مبلغ را به 500 میلیون دلار در پنج سال آینده افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه پاکستان واردات 800 میلیون دلار آمریکا از داروها را اعلام کرده است که بیشتر آنها مواد اولیه دارویی و داروهای خاص و نوترکیب هستند ، اظهار داشت: 95 درصد مواد اولیه صنعت داروسازی پاکستان وارداتی است.

به گفته وی ، با توجه به وضعیت بسیار مطلوب تولیدکنندگان ایرانی در زمینه بیوتکنولوژی ، از منظر 95 درصد بازار واردات ، ممکن است در آینده سهم مطلوبی به جمهوری اسلامی ایران اختصاص یابد.

نوریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر داروهای وارداتی کشور از سنگاپور ، هنگ کنگ ، ترکیه ، امارات متحده عربی ، مالزی و تایلند تهیه می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا