اقتصادی

صعود هفتگی طلای جهانی تحت تاثیر ریزش دلار

به دلیل خوش بینی در مورد اقدامات محرک آمریكا و كاهش ارزش دلار ، قیمت طلا در معاملات بازار جهانی روز جمعه افزایش یافت و افزایش هفتگی بیش از 3 درصد را ثبت كرد.

به گزارش patc ، قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش به 1843 دلار و 99 سنت رسید. در بازار آتی آمریکا هر اونس طلا با 0.4٪ افزایش به 1847.90 دلار رسید. سهام در روز پنجشنبه 0.10 دلار یا 0.7٪ افزایش یافت و به 1،842.30 دلار رسید.

طبق گفته استراتژیست “دیلی فارکس” (دیلی فارکس) مارگارت یانگ (مارگارت یانگ) ، روند صعودی طلا به دلیل تضعیف دلار قوی آمریکا است و قیمت آن از نظر فنی بیش از حد فروخته می شود ، بنابراین افزایش اخیر طلا این پیشرفت تکنولوژیکی است.

این فلز گرانبها می تواند پشتیبانی قوی در سطح 1800 و 1750 دلار پیدا کند. با این حال ، یانگ هشدار داد که اگر بهبود اقتصادی تسریع شود و نرخ تورم بیش از حد بالا باشد ، بانک مرکزی ممکن است کاهش پول را متوقف کند ، که این امر منجر به تقویت دلار می شود.

دلار در روز جمعه افت کرد و بزرگترین افت هفتگی خود را از اوایل ماه نوامبر رقم زد و قیمت طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان تر کرد.

طرح نجات 908 میلیارد دلاری آمریکا که توسط اعضای دو حزب حاکم در ایالات متحده پشتیبانی می شود ، در کنگره در دست بررسی است و توسط حزب توری پشتیبانی می شود.

یکی دیگر از عوامل حمایت از افزایش قیمت طلا این است که هدف Pfizer برای واکسن Covid 19 به دلیل اختلالات عرضه کاهش یافته است.

به گفته رویترز ، سرمایه گذاران منتظر انتشار اطلاعات اشتغال غیرکشاورزی ایالات متحده هستند که امروز بعد از ظهر توسط وزارت کار منتشر خواهد شد.

در میان سایر فلزات گرانبها ، نقره برای تحویل فوری با 0.1٪ افزایش به 24.9 دلار آمریکا در هر اونس رسید که پیش بینی می شود افزایش هفتگی 6٪ داشته باشد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 1.3٪ افزایش به 1،043.19 دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با 1.2٪ افزایش به 22328.82 دلار رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا