اقتصادی

صنعت قطعه‌سازی خودرو صاحب مرکز نوآوری شد

در مراسم اهدای جوایز امروز ، مرکز نوآوری صنعت ساخت قطعات خودرو در 11 کیلومتری جاده کارایت افتتاح شد و بزرگترین مرکز فناوری برای ساخت قطعات است.

به گزارش patc ، بزرگترین مرکز نوآوری صنعت قطعات خودرو ، صبح امروز و در مراسمی با حضور سورنا ستاری معاون رئیس جمهور ، بزرگترین کارخانه فعال ساخت اتومبیل به اتمام رسید که به یک شرکت دانش بنیان تبدیل می شود که از ایده های نوآورانه پشتیبانی می کند. صنعت خودرو نیاز به واردات و تولید قطعات دارد.

در حال حاضر 12 هزار و 800 نفر در این پایگاه تولیدی در تولید و تهیه قطعات مختلف خودرو مانند سنسورها ، نشانگرها ، دسته های سیم ، سوئیچ ترمز ، قطعات تزئینی و نیروهای محرک و واحدهای تولیدی کنترل کروز فعالیت دارند. سنسورهای تهویه مطبوع محلی ، فرمان و ترمز ، سیستم کنترل مرکزی و ایمنی خودرو.

در مرکز تحقیقاتی پیشرفته ترین تجهیزات اندازه گیری و سیستم های طراحی تولید شده است ، 230 دانشمند در کشور در حال تحصیل هستند و نتیجه کار و فعالیت آنها طراحی قطعات پیشرفته مورد نیاز صنعت کشور است. علاوه بر فعالیت های انجام شده در این مجموعه ، در حال حاضر بیش از 50 پروژه با دانشگاه های بزرگ کشور از جمله تهران ، شریف و امیر کبیر در حال انجام است.

خط تولید قطعات الکترونیکی این شرکت برای قطعات سطحی 8 خط تولید اتوماتیک استفاده می شود ، با ظرفیت تولید 25 میلیون قطعه ، می تواند بیش از 340 قطعه تولید کند و در تولید سنسورها ، نمایشگرها ، قطعات ایمنی و الکترونیکی فعالیت دارد قطعات و کنترل وسایل نقلیه مرکزی.

این مرکز نوآوری در صنعت قطعات خودرو 2500 متر مربع مساحت دارد و 3 میلیون یورو سرمایه گذاری می کند و گامی در جهت تأمین نیازهای فناوری صنعت خودرو برداشته است.

در مراسم اهدای جایزه ، سورنا ستاری ، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، با بیان اینکه قابلیت های نوآوری و طراحی مهمترین م componentsلفه هایی هستند که باعث می شوند صنعت خودروسازی کشور به یک صنعت پر جنب و جوش تبدیل شود ، گفت: “مدیریت کارخانه و مالکیت صنعتی ، قابلیت های طراحی ، مکانیزاسیون ، بهینه سازی و توسعه تنها با گشودن درهای نوآوری و استقبال از شرکتهای مبتنی بر دانش ، خلاق و استارتاپها حاصل می شود.

وی وقتی به تأثیر شرکت های دانش بنیان و خلاق در زمینه ساخت خودرو اشاره کرد ، به وی یادآوری کرد: برای اینکه صنعت خودروی کشور به یک صنعت پویا و آینده نگر تبدیل شود ، باید نوآوری دانش بنیان وارد این حوزه شود. خوشبختانه ، مهم.

ستاری گفت که اکنون توانایی تولید بخش بزرگی از قطعات خودرو و نرم افزار در شرکت های دانش بنیان داخلی را دارد ، بنابراین صنعت باید بازار بالقوه بزرگی را در اختیار این شرکت ها قرار دهد و خاطرنشان کرد که کشور می تواند از یک صنعت پر جنب و جوش برخوردار باشد. اقتصاد نوآوری را جایگزین اقتصاد نوآوری کنید.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تأکید بر لزوم حمایت از زیرساخت ها برای ایجاد پل ارتباطی بین شرکت های دانش بنیان و خلاق و نوآوری در صنعت ، گفت: “ما از همه شرکت های دانش بنیان و فناوری دعوت می کنیم تا نیازهای صنعت خودرو را برآورده کنند و “ما از اکوسیستم نوآوری در خودرو حمایت می کنیم.

ستاری با تأکید بر اینکه ایران دارای سابقه طولانی و فرهنگ غنی است و باید از صنایع محلی برخوردار باشد ، اظهار داشت: فرهنگ تنها متکی به مونتاژ و واردات صنعت را با چالش های زیادی روبرو کرده است اما امیدواریم با ایجاد مراکز نوآوری به نوآوری دست یابیم مالک صنعت محلی و صادرات خود باشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا