اقتصادی

عقب ماندگی شدید کشور در احداث نیروگاه های برق

patc/مرکزی وزیر معدن و تجارت گفت: در 10 سال گذشته برای تامین برق باید یک نیروگاه 3 هزار مگاواتی ساخته می شد که متاسفانه این کار انجام نشد و اکنون عقب ماندگی جدی در ساخت نیروگاه در چین وجود دارد. ملت

روز جمعه 31 تیر 1401، سید رضا فاطمی امین در دیدار با صنعتگران و فعالان اقتصادی و تولیدی شهرستان ساوه گفت: رشد متناسب با زیرساخت های لازم مانند مسکن وجود ندارد.

وی افزود: امیدواریم با تخصیص زمین، منابع و امکانات دولت و همچنین مشارکت بنگاه های تولیدی، مشکل مسکن کارگری در مجاورت شهرک های صنعتی حل شود و به کارگران امکان کار و تولید بیشتر شود. پناه.

وزیر صامت در خصوص سهم پایین شهرهای پردرآمد مانند ساوه گفت: در اجرای قانون ارزش افزوده نباید این سهم به طور مساوی تقسیم شود. ما معتقدیم در شهرهای صنعتی که آلودگی و پیامدهای منفی آن گریبان مردم را می گیرد، توزیع یکنواخت اعتبار چندان منطقی نیست. کمبودها باید از طریق افزایش منابع و اقدامات حمایتی برطرف شود.

وی همچنین گفت: حمایت از تولید و رفع موانع یکی از اقدامات دولت است و تلاش خواهیم کرد تا با سیاست های تشویقی و حمایتی مشکلات مرتبط با صنعت را در سطح کلان ملی حل کنیم.

فاطمی امین در خصوص مشکل کمبود برق به ویژه در حوزه صنعتی گفت: در 10 سال گذشته باید سالانه 3000 مگاوات نیروگاه برای تامین برق احداث می شد که متاسفانه این کار انجام نشد و اکنون مشکلات جدی وجود دارد. . در زمینه ساخت نیروگاه خانگی عقب ماندگی وجود دارد.

وی افزود: برای جبران تاخیرهای گذشته در ساخت نیروگاه ها باید دو اقدام کوتاه مدت و بلندمدت انجام شود، اقدامی کوتاه مدت از سوی مدیریت برق برای جلوگیری از خاموشی ها که به صورت منظم تری انجام می شود. با هماهنگی وزارت امنیت و انرژی.

وی احداث نیروگاه را اقدامی اساسی و بلندمدت خواند و افزود: وزارت صمت به عنوان یک اقدام بلندمدت ساخت نیروگاه 12 هزار مگاواتی در کشور را آغاز کرده است. توصیه می‌شود کلیه واحدهای تولیدی و صنعتی با تقاضای بالای برق اقدام به احداث نیروگاه کنند و وزارت حراست برای حمایت از آن اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: بر اساس قانون مجلس، قیمت گاز طبیعی برای تولید برق توسط واحدهای صنعتی و تولیدی با قیمت گاز طبیعی نیروگاه ها قابل مقایسه است.

در این نشست برخی از مدیران صنعت و فعالان اقتصادی به بیان دیدگاه ها و دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا