علمی و پزشکی

عکس ماه کاوشگر امارات متحده عربی فردا با موشک فالکون به فضا می رود

شرکت آمریکایی اسپیس ایکس (اسپیس ایکس) بعدازظهر فردا (اول دسامبر) ساعت 03:37 شرقی (12:07 به وقت ایران) یک فرودگر ژاپنی و یک ماه نورد امارات متحده عربی را به ماه پرتاب خواهد کرد.

پرتاب “HAKUTO-R Mission 1” (HAKUTO-R Mission 1) شرکت ژاپنی Ispace (ispace) قرار است روز پنجشنبه 1 دسامبر از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا با “فالکون 9” انجام شود. موشک

این پرتاب به صورت زنده در وب سایت اسپیس ایکس پخش خواهد شد.

این ماموریت اولین ماموریت فضایی است که هدف آن کمک به انسان در جهت یابی ماه و اطراف آن است.

تاکشی هاکامادا، بنیانگذار و مدیرعامل ispace می گوید: چشم انداز ما ایجاد یک سیستم مالی پایدار و مترقی در فضا است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فرودگر Hakuto-R این شرکت در مارس 2023 روی سطح ماه فرود خواهد آمد و اولین کاوشگر ساخت ژاپن خواهد بود که روی ماه فرود می آید.

این مریخ نورد محموله هایی را برای مشتریان مختلف حمل می کند که شاید معروف ترین آنها مریخ نورد 10 کیلوگرمی راشد باشد که توسط مرکز فضایی محمد بن راشد امارات ساخته شده است.

عکس ماه کاوشگر امارات متحده عربی فردا با موشک فالکون به فضا می رود

در طول این ماموریت فضایی که انتظار می‌رود ۱۴ روز زمینی طول بکشد، رشید از ماه عکس می‌گیرد و مکان جریان‌های الکتریکی روی زمین را شرح می‌دهد.

رشید تنها چیزی نیست که فردا صبح با موشک “فالکون 9” پرواز می کند. مریخ نورد کوچک ناسا که به عنوان مشعل قمری (مشعل قمری) نیز شناخته می شود، با هدف شکار یخ در خرابه های نزدیک سمت جنوبی ماه به فضا می رود.

باربارا کوهن، محقق اصلی چراغ قوه قمری در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا می‌گوید: «ما یک چراغ قوه واقعی را به ماه می‌بریم که لیزرهایی دارد که در سمت جنوب تاریک ماه می‌تابد تا نشانه‌های واقعی یخ آب را ببینیم. . .

وی همچنین گفت: خوشحالم که کار ما را در کمک به علم برای درک مکان یخ در ماه و نحوه زندگی آن در ماه می بینم.

اسپیس ایکس در توضیح این پروژه می گوید که این پرتاب چهارمین پرتاب اولین موشک “فالکون 9” خواهد بود.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تقویت کننده موشک حدود هشت دقیقه و 15 ثانیه پس از بلند شدن از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال به زمین بازخواهد گشت. مرحله بالایی موشک، فرودگر Hakuto-R را 46.5 دقیقه پس از پرتاب و مشعل قمری را شش دقیقه بعد پرتاب می کند.

5858

دکمه بازگشت به بالا