اقتصادی

فروشنده ها در بازار مسکن زیاد شدند

در آگوست سال جاری ، اگرچه حجم معاملات مسکن در تهران 35 درصد کاهش یافت ، اما تعداد مسکن ارائه شده به بازار 1.5 برابر شد.

بر اساس داده های patc ، آمارهای رسمی ارائه شده توسط بانک مرکزی نشان می دهد که در ماه آگوست سال جاری 9 هزار و 80 معامله مسکن در تهران انجام شده است که نسبت به تیرماه امسال 35.4 درصد کاهش و در مقایسه با آگوست سال گذشته 176 درصد افزایش داشته است. .

اگرچه تعداد معاملات بسیار کاهش یافته است ، تعداد اسناد ارسال شده به بازار 52 درصد افزایش یافته است. از طرف دیگر ، نرخ رشد پیشنهادات در تبلیغات تقریباً نیمی از نرخ رشد نهایی معاملات است ، در حالی که در گذشته ، نرخ پیشنهاد معمولاً بیشتر از رقم نهایی معامله بود.

این بررسی نشان می دهد که تصویب مالیات در خانه های خالی و احتمال اجرای قانون در پایان تابستان بر روند فروش خانه تأثیر گذاشته است. از طرف دیگر ، اگر بازار موازی ثبات داشته باشد ، هر دو شاخص می توانند نشانگر تمایل بازار به ثبات قیمت باشند.

اطلاعات به دست آمده از سیستم كلید نشان می دهد كه در مرداد 1399 ، عرضه مسكن به بازار مسكن تهران از طریق این سامانه 51.9 درصد نسبت به تیرماه امسال افزایش یافته است. اطلاعات از 16 منطقه تهران استخراج می شود ، شامل تبلیغات از مناطق 1 تا 15 و 22 است. به دلیل تعداد کم تبلیغات ، این گزارش شامل 6 منطقه از 16 تا 21 نیست.

در مقایسه با ماه قبل ، تعداد اسناد ارائه شده در سه منطقه 9 ، 10 و 11 به ترتیب 275٪ ، 210٪ و 150٪ افزایش یافته است که منجر به پیشنهادات پایدار در این مناطق و کاهش قیمت های پیشنهادی می شود.

از طرف دیگر ، بررسی 16 منطقه ، از جمله مناطق 1 تا 15 و 22 ، نشان می دهد که اگرچه قیمت معاملات کل تهران 10.5 درصد افزایش یافته است ، در مقایسه با ژوئیه سال جاری ، مناقصه فروش مسکن در 16 منطقه نرخ رشد قیمت 5 است. 6٪ است نرخ رشد سالانه قیمت در این مناطق 75٪ ، 2.4٪ پایین تر از قیمت ثابت است.

نقدینگی بین بورس و مسکن سیال است

یک اقتصاددان مسکن با بیان اینکه در شرایط فعلی ، جریان نقدینگی بین بورس و مسکن جریان دارد ، افزود: سیاست های دولت در صحنه بین المللی تأثیر زیادی در بخش مسکن داشته است و دولت باید سیاست های داخلی و خارجی را به ثبات در اقتصاد. به آرامی

سعید آگشته درباره دلایل نوسانات قیمت در ماه های اخیر گفت: پس از بستن گزینه های دیگر ، اقتصاد ایران سه یا چهار حوزه سرمایه گذاری خاص خواهد داشت. در این حالت ، گاهی سرمایه بین بورس و مسکن همزیستی می کند ، گاهی به بازار ارز و بورس سرازیر می شود و برای مدتی به دور بازار طلا یا مسکن می چرخد. من فکر می کنم در شرایط فعلی ، نقدینگی بین بورس و مسکن سیال است.

آگشت در مورد استدلال برخی مقامات از جمله وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه ارائه آمار مسکن موجب تشویق قیمت مسکن می شود ، گفت: “آمار در هر بخش اقتصادی اساس و اصول اساسی برنامه ریزی است.” از یک طرف ، مسئولیت دولت حفظ شفافیت است و نباید نوسانات بازار را در پشت عدم ارائه اطلاعات آماری پنهان کند. البته وقتی ما برای منطقه برنامه ریزی می کنیم از اطلاعات آماری استفاده می شود و عدم ارائه اطلاعات آماری به معنای عدم وجود برنامه است.

وی با تأکید بر پیش بینی آینده بازار املاک و مستغلات گفت: “این وضعیت تا زمانی ادامه خواهد داشت که دولت با اقتصاد ملی به عنوان یک برنامه بسته رفتار کند و آن را از طریق سیاست های داخلی و خارجی تنظیم کند.” ممکن است التهاب در یک بازار و در بازار دیگر از بین برود. در بازار شکست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا