علمی و پزشکی

لزوم انجام آزمایش سالانه دیابت در افراد بالای 35 سال / افزایش شیوع دیابت پس از شیوع کرونا.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران به افراد بالای 35 سال توصیه کرد برای آزمایش به بیمارستان ها مراجعه کنند.

به گزارش patc، امیرکمران نیکوسخن در خصوص آمار دیابت نوع 2 گفت: حدود 14 درصد افراد 25 تا 75 ساله با جمعیت حدود 7 میلیونی دیابتی هستند.

وی با اشاره به اینکه در یکی دو سال اخیر تعداد مبتلایان به دیابت در سراسر جهان افزایش یافته است، تصریح کرد: بر اساس آمارهای قبلی، منطبق با سال 2019، جمعیت جهان 463 میلیون نفر بوده است و پیش بینی کرده بود که جمعیت تا سال 2020 به حد مجاز برسد. نیم میلیارد نفر عبور خواهند کرد اما متاسفانه طبق آمار سال گذشته تعداد مبتلایان به دیابت در سراسر جهان به 537 میلیون نفر رسید و در کمتر از 9 سال از پیش بینی خود فراتر رفته ایم. .

نیکوسخن یکی از دلایل رشد روزافزون دیابتی ها به ویروس کرونا که منجر به خانه نشینی افراد شده بود فکر کرد و گفت: در این مقطع ورزش رو به کاهش بود. در کشور ما ابتلا به دیابت 11 درصد بوده که امروز به 14 درصد رسیده است و بر اساس نرخ جهانی بالاتر از دنیا هستیم.

وی افزود: در شرق دریای مدیترانه میزان ابتلا به دیابت بیشتر از سایر نقاط جهان است که کشورهای پاکستان، کویت و امثال آن در منطقه ما هستند. در ایران برخی از شهرها مبتلا به دیابت هستند مانند یزد که ناشی از سبک زندگی و رژیم غذایی است.

وی با تاکید بر اهمیت مراقبت های پزشکی و پیشگیری گفت: همه این موارد مهم است، از طرفی باید در زمینه پیشگیری اولیه و ثانویه کار شود و بحث های خانوادگی نیز در بیماری مهم است.

مسائل مرتبط:

پیروی از دستورالعمل های درمان دیابت مصوب شورای عالی بیمه

افزایش کودکان مبتلا به دیابت در انگلستان

نیکوسخن در عین حال به عدم وجود علائم دیابت اشاره کرد و افزود: تقریباً 44.7 نفر مبتلا به دیابت در دنیا تشخیص داده نشده اند و نیمی از مردم از دیابت خود بی اطلاع هستند و به همین دلیل انجام آزمایش از اهمیت بالایی برخوردار است. توصیه می شود افراد بالای 35 سال به بیمارستان مراجعه کنند زیرا سن آنها یکی از دلایل اصلی دیابت است.

مدیرعامل انجمن دیابت ایران در گفت و گو با رادیو با تاکید بر اهمیت سابقه خانوادگی و زندگی انسان افزود: افراد زیر 35 سال در صورت اضافه وزن یا چاقی باید فورا مورد آزمایش قرار گیرند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا