علمی و پزشکی

لنت ترمز سازگار با محیط زیست توسعه داده شد

بر اساس مقالات و مقالات آنلاین معاون علمی و فناوری مرکز ارتباطات و اطلاعات آیدا معزی پور، مدیرعامل شرکت دانش سازان لنت مهراد با اعلام اینکه جلسات تحقیقاتی داروسازی دو بخش بود، گفت: در فاز اول، تحقیقاتی در زمینه پتانسیل استفاده از دستگاه های لیگنوسلولزی در ترمز و سویه های مربوطه انجام شد. آزمایش های.

مواد مضر را حذف کنید

در فاز دوم پژوهشی برای اجرای طرح حفاظت از محیط زیست و حذف مواد مضر با توجه به منابع موجود و در دسترس از اقلام خانگی انجام شد.

در این بخش به منظور رعایت قوانین جدید زیست محیطی و کاهش قیمت تمام شده، مس از تولید حذف و کلیه آزمایشات لازم بر روی مدل های ساخته شده انجام شد.

این مرحله از مطالعه از سال 1397 تا 1399 به طول انجامید که تیم تحقیقاتی با موفقیت ترکیبی از مس غیر خورنده و پنبه راکد که یک عامل سرطان‌زا است، انجام دادند که تمامی خواص آن در حد استاندارد قابل قبول و مناسب بود. باعث ایجاد زمان ترمز نمی شود و کاهش ضرایب اصطکاک در دماهای بالا توجیه شده است.

در راستای ایران

مدل های لنت ترمز در فاز اول به طور کامل به روش صنعتی مورد استفاده در کارخانه تلدا خاوران قزوین ساخته شد و پس از ارسال مدل ها به ساپکو وابسته به ایران خودرو، مدل های لنت ترمز در شرکت آکرودیت لنتوساز. نتایج نشان داد که قطعات مطابق با استاندارد ملی ایران مورد بررسی قرار گرفتند.

پس از مرحله، نمونه‌ها با همان فرمول قبلی مجدداً انجام شد و آزمایش‌های بیشتری روی آنها انجام شد تا عملکرد واقعی لنت‌های ترمز ساخته شده از مواد لیگنوسلولزی مشخص شود.

بهینه سازی طراحی

سپس با توجه به وضع قوانین زیست محیطی جدید در تمامی کشورها برای کاهش میزان مس در فرآیند تولید و همچنین به دلیل مجازات های اعمال شده و کمبود مواد اولیه مورد نیاز برای تولید، فرمولی تدوین و مدل جدید توسعه داده شد

ارزان نسبت به مدل های مشابه خارجی

در این مدت، مدل ها در شرکت اتحاد لنت توسعه و آزمایش شدند. حتی مدل های تولید شده بر روی ماشین ها چاپ و آزمایش شدند.

ارزش طرح نیز محاسبه شد و مشخص شد که اگرچه کیفیت بسیار خوبی دارد، اما ارزش مواد ضد لغزش بسیار ارزان‌تر از مدل‌های مشابه خارجی است.

توسعه لنت‌های ترمز سازگار با محیط‌زیست با تأیید اعتبار معاونت تجاری‌سازی نوآوری و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت شده است.

46

دکمه بازگشت به بالا