اقتصادی

متاسفانه موفق به جلوگیری از واردات ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی نشدیم

patc/ مرکز نماینده مردم اراک، کنداب و کمیان در همایش شورای اسلامی گفت: متاسفانه نتوانسته ایم از واردات 10 هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی به کشور جلوگیری کنیم.

محمدحسن آصفری در مراسم رونمایی از کامیون های معدنی هپکو در 24 فروردین 1401 گفت: در جریان بررسی بودجه سال 1401 پیشنهادهای متعددی از سوی دولت و مجلس برای بحث واردات ماشین آلات راهسازی مطرح شد و متأسفانه مورد بررسی قرار گرفتیم. قادر به انجام آنچه لازم است نیست. ما در جلوگیری از واردات 10 هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی به دلیل عدم تمایل دولت موفق نبودیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این واردات در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولید بوده است، گفت: متهم خارج از کشور نیست بلکه در داخل کشور است، چطور می شود چنین کارخانه بزرگی را به این شکل تحویل داد، خوشبختانه توانستیم کارخانه را بیاوریم. از دست ناتوانان نجات یافت و به سازمان تامین اجتماعی تحویل شد، هرچند امیدواریم این سازمان نیز حمایت های لازم را از این شرکت داشته باشد.

آصفری افزود: حمایت از تولید با شعار منطبق نیست، من 100 درصد موافق واردات داخل خودروهای سواری هستم، اما در بحث ماشین آلات راهسازی با توجه به توانمندی های هپکو کاملا مخالف واردات هستم زیرا اگر موفق به دور زدن تحریم ها شویم. میلیاردها دلار برای واردات ماشین راهسازی هزینه کردیم، دولت هنوز فکر نمی کند جلوی واردات را بگیرد تا از خروج ارز جلوگیری کند و اشتغال ایجاد کند، کارخانه هپکو تولید می شود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم اخبار این تولیدات توسط هپکو برای کاهش رانت ها و واسطه ها به اطلاع دولت و وزرا برسد، گفت: انتظار می رود مدیرعامل این شرکت در امور خود تسریع کند. مخازی، ما به هپکو اطمینان می دهیم، هپکو زنده می ماند، هپکو باید به موقع خودش را نشان دهد، نوید محصول را نشان دهد، اگر امسال تولید را تمام کنیم، قطعاً می توانیم سال آینده واردات را متوقف کنیم. گرفت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا