مزایای ثبت شرکت در کانادا برای کارآفرینان بین‌المللی

ثبت شرکت در کانادا (هزینه، شرایط، مزایا و معایب) ۲۰۲۴

اگر نگرانی شروع کسب و کاری تازه یا تاسیس و ثبت شرکت در کانادا را دارید، باید دقت کنید که هر منطقه و استان در این کشور،  مراحل،قوانین و هزینه‌های مربوط به خود را دارد. بنابراین، فرآیند شروع کسب و کار در کانادا بر اساس محل فعالیت شما، متنوع خواهد بود. استراتژی‌های جدید برای گسترش کسب و کار  ، چگونه می‌توانید بازارهای جدید را هدف قرار داده و درآمد خود را افزایش دهید . در این مقاله، جزئیات مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت، هزینه‌ها و مزایای ثبت شرکت در این کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ثبت شرکت

برای دریافت اطلاعات بیشتر با پیشگامان اپلای همراه باشید. اگر خواندن این متن برای شما دشوار است یا به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید تا مشاوران پیشگامان اپلای به شما کمک کنند. امکان ثبت شعبه شرکت در کانادا برای مدیران غیر کانادایی که در شهر محل اقامت خود کسب و کاری دارند و به دنبال توسعه فعالیت‌های خود در این سرزمین هستند، فراهم می‌باشد. همچنین، افراد غیر کانادایی که تمایل به تاسیس یک شرکت جدید در کانادا را برای نخستین بار دارند، می توانند این کار را انجام دهند.

نکته مهم در این راستا، پیروی از قوانین و شرایط مربوط به هر استان کانادا می‌باشد. افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق تأسیس یا ثبت شرکت را دارند، می‌توانند از برنامه‌های مهاجرت تجاری استفاده کنند. این برنامه‌ها شامل اخذ ویزای استارت آپ کانادا و خود حمایتی کانادا هستند. علاوه بر این، ویزای کارآفرینی نیز یک گزینه پر تقاضا برای مهاجرت به کانادا می‌باشد و مزایای آن به همراه تمام جزئیات مورد نیاز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. واقعیتی که در مسیر راه‌اندازی کسب‌وکار در کانادا باید در نظر گرفت، این است که هر استان و منطقه این کشور، قوانین و هزینه‌های خاص خود را دارد.

این امر، فرآیند شروع کسب‌وکار را به چالش می‌کشد و از تازه‌کاران می‌خواهد تا به دقت برنامه‌ریزی کنند. فعالیت شما در کانادا می‌تواند در کدام استان یا منطقه انجام گیرد؟ این سوال مسأله‌ای است که باید به آن پاسخ دهید. بسته به این مسأله، روش‌های ثبت شرکت در کانادا به دو صورت فدرال و استانی/منطقه‌ای انجام می‌شوند. راه‌اندازی کسب وکار به صورت استانی به این معنی است که شما تنها در همان استانی که شرکت خود را‌ ثبت کردید می‌توانید فعالیت کنید. این نوع ثبت شرکت به قوانین استانی و منطقه‌ای وابسته است و همچنین شما باید بر اساس قوانین استانی که در آن ثبت شده‌اید فعالیت کنید.

این امر به معنی این است که نام کسب‌وکار شما فقط در همان استان حفاظت می‌شود و ممکن است کسب‌و‌کار دیگری در استان دیگری با همین نام وجود داشته باشد. برای بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک که قصد انجام کسب‌وکار در سراسر کانادا را ندارند، ثبت استانی مقرون به صرفه‌تر از ثبت فدرال است. اگر شرکت را به صورت فدرال ثبت کرده باشید، ممکن است لازم باشد به عنوان یک شرکت فرا استانی در هر یک از استان‌های مختلف که قکشور کانادا به شمار زیادی کارآفرین، مدیر و نیروی کار ماهر نیاز دارد. مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت و اخذ اقامت کاری یا Work Permit یا ویزاهای C11 و C10 کانادا طی سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا و ورود به این کشور تبدیل‌شده است.

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در کانادا فرایند مخصوص به خود را دارد. در صورت تقاضای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت باید حواستان به پارامتر «داشتن سود برای کشور کانادا» باشد. یک مطالعه آماری در سال 2021 نشان داد که شرکت‌های کانادایی که توسط مهاجران اداره می‌شوند، موفق‌تر از شرکت‌های دارای مدیریت داخلی افراد کانادایی‌الاصل عمل می‌کنند. مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت و دریافت ویزاهای C11 و C10 کانادا چندین روش دارد. موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام در ادامه شما را با این روش‌ها آشنا خواهد ساخت.صد فعالیت در آن را دارید، به صورت استانی هم ثبت کنید.

چندین رویه برای ثبت شرکت در کانادا وجود دارد. به‌طور خلاصه می‌توان گفت کارآفرینان می‌توانند برای دریافت مجوز کاری Work Permit، شرکت خود را در این کشور ثبت نمایند. آنگاه به‌عنوان کارمند شرکت خود برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت اقدام نمایند. برنامه جابه‌جایی بین‌المللی یا روش IMP کانادا یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا بدون نیاز به مدرک ارزیابی LMIA می‌باشد. چراکه در بیشتر برنامه‌های مهاجرتی کانادا، لازم است کارفرما یک مدرک LIMA دریافت کند تا اثر چشمگیر استخدام یک فرد خارجی بر اقتصاد و وضعیت کشور کانادا را ثابت نماید.

در غیر این صورت، کارفرما از استخدام آن فرد محروم خواهد بود. اما در برنامه IMP نیازی به چنین کاری نیست. مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت نیز می‌تواند از طریق کد C10 و C11 روش مهاجرتی IMP صورت گیرد. طبق کد C10 و C11 برنامه جابه‌جایی بین‌المللی کانادا، کارآفرینان می‌توانند بدون نیاز به داشتن LMIA مجوز کار کانادا را اتخاذ نمایند. مهاجرت کاری به کانادا با اخذ مدرک ارزیابی اثر بازاری یا LMIA امری زمانبر است. به همین دلیل، دو سوم مهاجران کاری به کانادا راهی به‌جز LMIA را برمی‌گزینند.

مهاجرت کاری به کانادا از طریق ثبت شرکت تحت کد C10 و C11 برنامه IMP یکی از این راه‌ها است. مجوز کاری یا Work Permit اخذشده از این روش تنها برای یک نفر صادر خواهد شد. پس از اخذ مجوز کاری کانادا تحت برنامه IMP کانادا، فرد خواهد توانست طبق برنامه اکسپرس اینتری اقامت دائم کشور کانادا را به دست آورد. مزایا و معایب ثبت شرکت در کانادا چه مواردی را شامل می شود؟ چنانچه تصمیم به تاسیس کسب و کار و راه اندازی بیزینس مورد نظر خود در کانادا هستید در ابتدای کار می بایست مشخص نمایید که چه ساختار یا شکل سازمانی برای هدفتان مورد نیاز و مناسب است.

ساختار کسب و کار هر شخص بستگی به این دارد که بیزینس در مالکیت خودتان باشد یا اینکه در این کسب و کار شریک اختیار می کنید. به طور کلی چهار نوع ساختار تجاری وجود دارد که عبارتند از : Corporations Canada ، مشارکت، شرکت ها و تعاونی ها. در ادامه این مقاله علمی با استناد به منابع موثق و به روز سایت های کشور کانادا به بررسی مزایا و معایب ثبت شرکت در کانادا خواهیم پرداخت. موسسه مشاوره ای MIE با کارکنان مجرب و بهره گیری از وکلای محلی این کشور راهنمای های لازم در زمینه مزایا و معایب ثبت شرکت در کانادا را با ارائه مشاوره رایگان در خدمت شما عزیزان قرار خواهند داد.

دکمه بازگشت به بالا